Gå til innhold

Vixen.no - en bløff?

Gjest CecilieX

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Newroz skrev:

...

Helt enig med deg i at det er mye vanskeligere å overse hva som kommer fra en offentlig etat enn hva vi skriver her på KG, men syns FO har mistet en del gjennomslagskraft fordi de ikke har mulighet til å gi bøter. Da må det innom markedsrådet først, slik jeg har forstått det. Samtidig er mitt inntrykk at FO ble styrket da de kontrollerte bloggere tidligere i høst, og skrev klart at dette kunne føre til bøter. 

Det har endret seg. :) 

Fra https://www.forbrukertilsynet.no/forbrukerombudet-skifter-forbrukertilsynet

"Forbrukerombudet skifter navn til Forbrukertilsynet

1. januar 2018 endrer Forbrukerombudet navn til Forbrukertilsynet. Samtidig får vi mer effektive verktøy for å stanse ulovlig markedsføring, urimelige avtalevilkår og andre brudd på forbrukervernlovgivningen.".

Og

"I korthet går endringene ut på at Forbrukertilsynet selv kan fatte vedtak mot næringsdrivende, mens Markedsrådet blir klageorgan. Vi kan også fatte vedtak i saker uten å forhandle med den næringsdrivende først. Samtidig vil flere typer lovbrudd kunne sanksjoneres med overtredelsesgebyr."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fokusflytting er tydeligvis prekært nå. Uff, folk uten peiling diskuterer jury, Vixen, Chili og bindinger, la oss kaste inn et kjøttbein som alltid funker; hets mot de søte, troskyldige bloggerne. Juryformannen som har hacket andres kontoer (han beskriver dette selv i skryteinnlegg) rødmer forhåpentligvis når han røper at noen har prøvd å hacke FB-kontoen hans. Nå skal alle midler tas i bruk mot anonyme konspiratører som hetser og hacker. Jeg håper inderlig at leserne ser igjennom dette forsøket på tåkelegging av Vixen-gate. 

Endret av Kollontaj
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Sirkustjukk skrev:

Nå er jeg virkelig lei av at samtlige medier ikke tar opp kjernen i dette. Jeg ser at de har forsøkt å komme i kontakt med byråene (uten hell), men de kunne fint skrevet litt mer utdypende ut fra opplysninger som ligger åpent på nettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kollontaj skrev:

Fokusflytting er tydeligvis prekært nå. Uff, folk uten peiling diskuterer jury, Vixen, Chili og bindinger, la oss kaste inn et kjøttbein som alltid funker; hets mot de søte, troskyldige bloggerne. Juryformannen som selv har hacket andres kontoer (han beskriver dette selv i skryteinnlegg) rødmer forhåpentlig når han røper at noen har prøvd å hacke FB-kontoen hans. Nå skal alle midler tas i bruk mot anonyme konspiratører som hetser og hacker. Jeg håper inderlig at leserne ser igjennom dette forsøket på tåkelegging av Vixen-gate. 

Jeg er redd leserne ikke ser lengre enn til bloggerne og at noen ble kastet ut av vixen og tatt inn i varmen igjen. Nå står juryformannen frem og forteller hvor grusomt han har det (han er jo blogger selv og kan alle triksene). Han håper vel at verden skal glemme hvilke drittbransje han tilhører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Asti skrev:

Det har endret seg. :) 

Fra https://www.forbrukertilsynet.no/forbrukerombudet-skifter-forbrukertilsynet

"Forbrukerombudet skifter navn til Forbrukertilsynet

1. januar 2018 endrer Forbrukerombudet navn til Forbrukertilsynet. Samtidig får vi mer effektive verktøy for å stanse ulovlig markedsføring, urimelige avtalevilkår og andre brudd på forbrukervernlovgivningen.".

Og

"I korthet går endringene ut på at Forbrukertilsynet selv kan fatte vedtak mot næringsdrivende, mens Markedsrådet blir klageorgan. Vi kan også fatte vedtak i saker uten å forhandle med den næringsdrivende først. Samtidig vil flere typer lovbrudd kunne sanksjoneres med overtredelsesgebyr."

Det er jo kjempebra!! :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

56 minutter siden, Sirkustjukk skrev:

Det er iallefall noen som virkelig ikke kan tas seriøst etter det som har skjedd. 

Hans-Petter Nygård-Hansen forlot Stort og smått om sosiale medier i går, da han mente folk vridde på det han skrev, jfr. https://www.facebook.com/groups/183381455078651/permalink/1602204799862969/?comment_id=1602429613173821&reply_comment_id=1603265536423562&comment_tracking={"tn"%3A"R"} . Folk tok kun opp fakta....  Det viser nivået på hvor "listen" hans går... 

Det er synd for bransjen hvis man ikke klarer å takle kritikk uten å ty til offerrollen, slik det virker som Hans-Petter Nygård-Hansen nå inntar. Dette er vel helt avlegs eller? Hva med å svare for seg? Eksempelvis har HPNH satt bloggen Bloggomtoppbloggere på en svarteliste + kastet de ut av Vixen-finalen, uten at de har fått en utfyllende forklaring på det. Istedenfor bruker HNPN tiden på å fortelle hvor fælt han har det...

Tilføyelse: Jeg sender mail til denne journalisten, og spør hvorfor hun tenker det er smart å være "talerør" for HPNH...

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, jeg har faktisk en kjole hengende i skapet som jeg kjøpte i London høsten 2016 med tanke på Vixen. Men så ble det aldri så jeg dro i fjor av de grunnene jeg nevnte i gårdagens blogginnlegg. Så da henger den der da...

Verden er grusom :) 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg har gått fra å være forbanna til å bli enormt skuffa.

Dette handler ikke om hvorvidt BOTB ble disket rettmessig eller ikke. Men det handler om hvordan to voksne menn får lyve og bedra for å redde sitt eget skinn. De mangler ryggrad. Og det er jo greit så lenge det bare er dem selv det går utover. Men dette går ut over noen. For noen dager skrev jeg at damene bak BOTB burde passe seg nå når de hadde skaffet seg fiender, men ikke i min villeste fantasi hadde jeg forutsett akkurat hvor skittent spill de skulle bli utsatt for. For det er skittent når du tyr til løgn når den eneste motivasjonen du har er å ikke bli tatt i en selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, Tarese skrev:

I dag går alle mine tanker til de håpefulle, unge lovende som bruker dagen på å skrubbe, spraytane, prøve x antall sponsede kjoler, fikse sponsede negler, lime på sponsede vippeextensions, tape på sponset løshår osv i forkant av bloggernes spennende Nobels-influencer pris.

Alt dette må de hanskes med mens de samtidig må møte fordommene fra misunnelige, arbeidsledige, feite (?) kvinner som i tillegg er så jævla kjipe at de den siste tiden har bedt dem ta ansvar for handlingene sine.. For en verden vi lever i!

Tenk at noen våger å rette ansvaret på forbildene til dagensungdom, og prøve å hjelpe dem som ikke er kjente nok til å ha en stemme.

Skjønner godt at Hans Svartepetter ber apperatene rundt bloggerne om å snakke ut for det er jo helt klart de som er ofrene her, ikke Lise på 12 år som mener plastikk er goals..

Bra skrevet! 

Ja, det er alltid bloggerne som er ofrene, og de får plassen til å fronte det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Deltidsjente skrev:

Huff, jeg har faktisk en kjole hengende i skapet som jeg kjøpte i London høsten 2016 med tanke på Vixen. Men så ble det aldri så jeg dro i fjor av de grunnene jeg nevnte i gårdagens blogginnlegg. Så da henger den der da...

Verden er grusom :) 

Da kler du deg opp i kjolen, drar ut på byen med gode venner og drikker dine egne drinker med goood samvittighet. Anbefaler champagne først! :nordvesta:

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Da kler du deg opp i kjolen, drar ut på byen med gode venner og drikker dine egne drinker med goood samvittighet. Anbefaler champagne først! :nordvesta:

Hahaha! Dette blir på siden av hva tråden handler om, men jeg står helt uten jobb og inntekt akkurat nå, så de eneste utskeielsene jeg kan ta meg råd til nå om dagen består av Mr. Lee nudler med smak av pepperbiff :nori::nori::nori:WOOOHOOO!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

C4B75C65-E9C4-4280-89D4-5DD7F0AF3370.thumb.jpeg.bd92f3df333e77faf780eddadad8a7d0.jpeg

Dagens Drammens Tidende. Artikkelen handler mest om dama bak Sylizimo og bråket rundt Vixen nevnes ikke med et ord. Er bare snakk om hvor prestisjefull prisen er.

Ser ikke ut til at artikkelen ligger på nett, men legger ut link om den dukker opp.

Endret av Christiane_W
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gjennom bloggportalen jeg blogger for fått vite at det ikke arrangeres noen etterfest i år, men at det kun er eventet med prisutdeling, hvor kun en liten gruppe, primært finalistene og presse, er tilstede.

Skal si arrangementet har blitt mindre og mindre med årenes løp. Første året jeg dro (for tre år siden) var det en storstilt utdeling på Christiania Teater med musikalske innslag. Året etter var prisutdelingen avholdt i mye mindre skala hvor kun noen få utvalgte fikk komme inn, men etterpå-festen var "the shit" hvor "alle" var tilstede. Nå er også sistnevnte borte...

Da er det i alle fall totalt uinteressant for min del, som jo så dette som en arena for å treffe andre bloggere og mingle litt.

Endret av Deltidsjente
  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@DeltidsjenteDet er vel veien det går når det ikke er mye å feire. 

(Jeg liker bloggen din godt, forresten. Du ville ha fått min Vitsen-pris, om den hadde hatt noen verdi.)

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...