Gjest Newroz Skrevet 2. februar 2018 #1141 Del Skrevet 2. februar 2018 (endret) 1 minutt siden, Asti skrev: Kan det ha påvirket juryen sin vurdering av Bloggomtoppbloggere? Det er iallefall tydelig at det har påvirket juryformannen, jfr. blogginnlegget + svartelisten hans. Han har jo svartelista de, samtidig som han som han sitter i juryen, så han må i hvert fall ha en sterk mening om de om ikke annet Endret 2. februar 2018 av Newroz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aricia Skrevet 2. februar 2018 #1142 Del Skrevet 2. februar 2018 6 minutter siden, Asti skrev: Tenkte akkurat det samme, da jeg postet. Det virker som Nygård-Hansen har store problemer med at anonyme kan ytre seg. Iallefall kritisk... Det han ikke tenker på, er at anonyme jo ikke sitter med alle fordelene, slik han synes å mene. For gitt at de ønsker å beholde anonymiteten kan de heller ikke forsvare seg på noe vis mot de udokumenterte beskyldningene han kommer med mot dem. Anonyme er mye lettere å angripe med falske beskyldninger. Og det må vi bare konkludere at både Nygård-Hansen og Lars Kristian Eriksen benytter seg grovt av i situasjonen som har oppstått. For hvorfor skulle de bare fortsette med halvkvedne viser og antydninger hvis de har dokumentasjon og harde fakta å komme med? 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 2. februar 2018 #1143 Del Skrevet 2. februar 2018 2 minutter siden, Aricia skrev: Det han ikke tenker på, er at anonyme jo ikke sitter med alle fordelene, slik han synes å mene. For gitt at de ønsker å beholde anonymiteten kan de heller ikke forsvare seg på noe vis mot de udokumenterte beskyldningene han kommer med mot dem. Anonyme er mye lettere å angripe med falske beskyldninger. Og det må vi bare konkludere at både Nygård-Hansen og Lars Kristian Eriksen benytter seg grovt av i situasjonen som har oppstått. For hvorfor skulle de bare fortsette med halvkvedne viser og antydninger hvis de har dokumentasjon og harde fakta å komme med? Enig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 2. februar 2018 #1144 Del Skrevet 2. februar 2018 4 minutter siden, Newroz skrev: Han har jo svartelista de, samtidig som han som han sitter i juryen, så han må i hvert fall ha en sterk mening om de om ikke annet Ja, det er ikke tvil om hva Hans-Petter Nygård-Hansen mener om Bloggomtoppbloggere. Det jeg tenkte på er hvor mye hans antipati mot bloggerne kan ha påvirket resten av juryen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newroz Skrevet 2. februar 2018 #1145 Del Skrevet 2. februar 2018 (endret) 8 minutter siden, Asti skrev: Ja, det er ikke tvil om hva Hans-Petter Nygård-Hansen mener om Bloggomtoppbloggere. Det jeg tenkte på er hvor mye hans antipati mot bloggerne kan ha påvirket resten av juryen. Å, sånn ja! Han er vel nærmest et fast medlem av den juryen er han ikke? Ikke utenkelig at hva han mener vil påvirke de andre, og særlig når du plasserer en som både er ansatt i Vixen, og får lønn av Chili P, og som sitter i juryen: de er jo strengt talt ikke tjent med at man rettet kritisk fokus mot bloggerne tenker jeg? Så da har du to av tre da. Og HP er i hvert fall veldig fornøyd med ett av de andre jurymedlemmene: https://hanspetter.info/?s=Christine+Calvert+ Endret 2. februar 2018 av Newroz Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 2. februar 2018 #1146 Del Skrevet 2. februar 2018 Veldig bra reflektert og skrevet, @Deltidsjente! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tarese Skrevet 2. februar 2018 #1147 Del Skrevet 2. februar 2018 Tok en tur innom bloggen til Camilla Pihl som er finalist og har vunnet en rekke ganger tidligere(vinner vel hvert år?!). Hun merker jo fortsatt ikke flere av innleggene sine. Bare denne uken har hun hatt flere annonser blandt annet reklame for egne smykker uten å merke det. Og dette tolererer Vitsen? De mener vel hun fortsatt handler i god tro da.. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 2. februar 2018 #1148 Del Skrevet 2. februar 2018 Camilla Pihl kan slutte å blogge, Vixen vil hun uansett bli nominert til. 😐 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 2. februar 2018 #1149 Del Skrevet 2. februar 2018 Camilla Pihl har ikke et eneste reklamemerket innlegg på første sideoppslag på bloggen. Selv om hun pusher både kaker hos en gitt kakebutikk i Oslo, en spesiell olje, trykk fra en forhandler hun oppgir adressen til. jeg vet jo ikke om hun får betalt for å promotere noe av dette - men noe lever hun vel av, hun tjener jo bra. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newroz Skrevet 2. februar 2018 #1150 Del Skrevet 2. februar 2018 35 minutter siden, Kollontaj skrev: Camilla Pihl kan slutte å blogge, Vixen vil hun uansett bli nominert til. 😐 Det tror jeg faktisk er helt sant. Hun er helt ekstremt dårlig på å merke riktig, men allikevel var det ikke hun som ble disket. Vet du om hun ble undersøkt av FO og fikk pålegg om å rette opp noe? Forresten: FO (eller nå er det vel FT som er riktig..) satte en frist for når bloggerne som hadde fått varsel skulle rette opp igjen, har de sagt noe etter det? Jeg har levd under en sten de siste månedene, og ikke fått med meg noe om hva som skjedde videre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 2. februar 2018 #1151 Del Skrevet 2. februar 2018 Tror ikke Pihl fikk brev fra FO, nei. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MissLucy Skrevet 2. februar 2018 #1152 Del Skrevet 2. februar 2018 9 minutter siden, Kollontaj skrev: Tror ikke Pihl fikk brev fra FO, nei. men da er det viktig å ta med at hun ikke ble kontrollert 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skribent Skrevet 2. februar 2018 #1153 Del Skrevet 2. februar 2018 1 time siden, Newroz skrev: Vet ikke om du forsøker å være ironisk eller ikke, men jeg syns i hvert fall det er veldig mye som skurrer i denne saken. Hadde det ikke vært det hadde det heller ikke blitt noe debatt rundt det. Offentlige etater har en veiledningsplikt, og skal uansett veilede på en slik måte at om du kommer deg til noen som skal svare på spørsmålet ditt Om FO kan svare på dette aner jeg ikke, men de arbeider for forbrukerne, og åndsverkloven havner ikke inn under dette da brudd på åndsverkloven ikke rammer en forbruker. Overhodet ikke ironisk, det er latterlig kaotisk rundt hele denne situasjonen. Uansett hvilken instans som er den rette, jeg håper ikke folk flest undervurderer effekten av faktisk å adressere urett, av smått eller stort. Å diskutere på et forum er ikke uten effekt, vet vi, men jeg lurer på om mange ikke vet at hvem som helst faktisk kan henvende seg til tilsyn, ombud, departementer osv og har krav på svar/veiledning videre. Bloggere velger gladelig å fnyse av KG, men kan vanskelig overse henvendelser fra offentlige instanser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 2. februar 2018 #1154 Del Skrevet 2. februar 2018 (endret) Det var bare de mest leste som ble kontrollert av FO og Camilla Pihl har jo ikke akkurat mange lesere vanligvis. Endret 2. februar 2018 av pøbelsara 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 2. februar 2018 #1155 Del Skrevet 2. februar 2018 Hvorfor kommer ikke bloggen til Camilla Pihl opp på bloghlisten.no? Når jeg søker den opp, har den 0 treff dagen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bypass Skrevet 2. februar 2018 #1156 Del Skrevet 2. februar 2018 Fordi hun ikke har reg bloggen sin der. Det er kun blogger fra blogg.no som automatisk ligger på listen. Andre bloggere må registere seg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 2. februar 2018 #1157 Del Skrevet 2. februar 2018 Jeg fant den på google analyse. I går hadde hun ca 6 200 unike treff, som ville lagt henne inn på 28. plass på blogglisten. Jeg vil faktisk tro at hun slipper gjennom garnet hos FT pga at hun ikke er registrert på blogglisten. Eller? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Asti Skrevet 2. februar 2018 #1158 Del Skrevet 2. februar 2018 Vedr. Camilla Pihl og merking, jeg sjekket for perioden 01.12. - 15.12.17: https://imgur.com/a/c3cHq Her kan se hvor mange som er innom bloggen: http://salg.unitedinfluencers.no/en-no/influencers/camilla-pihl-843/stats/www-camillapihl-no-2473 . Den 01.02.18 var der 6.706 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 2. februar 2018 #1159 Del Skrevet 2. februar 2018 2 timer siden, engangstilfelle skrev: Det er for øvrig en interessant tilfeldighet at disse sakene ble publisert så nær hverandre i tid, (med CBEs bloggpost som startskudd): CBEs Vixen-innlegg kl. 12.45Vixen-redaktørens "Mening" i KK kl. 13.00Kampanje-saken (betalingsmur) kl. 13.15HPs blogginnlegg om alt dette kl. 13.56 Har det rablet fullstendig for rosabloggerne og deres likemenn?!?! Jeg blir lei meg, Svarte-Petter Lyvegård Hansen når du istedenfor å ta tak i grumset du selv har vært med å forårsaket drar offerkortet, samtidig som du hytter verre med pekefingeren enn hun som har det som sin blogg-nisje. At en voksen mann og markant profil i SoMe-verden her hjemme på berget henfaller til slik er nesten ikke til å tro! Jeg blir skuffet, Svarte-Petter Lyvegård Hansen når du tror at å illustrere innlegget med ei som halvveis er på tur i fosterstilling tilfører war´en noe som helst av seriøsitet. Kritikk knebles med at ditt barn og familie er bekymret (har noen forresten sett jodelen?) Å bruke argumentet jeg er jo bare et menneske, og skal dermed slippe all kritikk er helt hinsides i en voksen seriøs debatt. Dog er den ikke ny i bloggverden. Vi har alle lest den før. Jeg blir forbannet, Svarte-Petter Lyvegård Hansen når du slenger rundt med beskyldninger i alle retninger, samtidig som du selv beskylder andre for både det ene og andre. Vi må huske på dette umennskelige presset disse stakkars bloggerne står ovenfor. De skal tross alt bare gjøre jobben sin - være levende reklameplakater, for å bruke Lyvegård Hansens egne ord. Vi må jo huske at de tross alt er småbarnsforeldre, og da må vi ikke forvente at de følger lover og regler i sin yrkesutøvelse! Jeg blir dog ikke overrasket, Svarte-Petter Lyvegård Hansen at dette kommer fra deg etter å ha observert atferden din inne på Stort og smått. 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Newroz Skrevet 2. februar 2018 #1160 Del Skrevet 2. februar 2018 46 minutter siden, Skribent skrev: Overhodet ikke ironisk, det er latterlig kaotisk rundt hele denne situasjonen. Uansett hvilken instans som er den rette, jeg håper ikke folk flest undervurderer effekten av faktisk å adressere urett, av smått eller stort. Å diskutere på et forum er ikke uten effekt, vet vi, men jeg lurer på om mange ikke vet at hvem som helst faktisk kan henvende seg til tilsyn, ombud, departementer osv og har krav på svar/veiledning videre. Bloggere velger gladelig å fnyse av KG, men kan vanskelig overse henvendelser fra offentlige instanser. Jeg ringte faktisk miljødepartementet en gang med spørsmål om jeg kunne ha en vifte over ovnen som gikk ut av bygget Følte meg litt teit som ringte et departement for et slikt spørsmål, men fikk god veiledning faktisk (greia var at det ikke var lov, hvis det kunne skade miljøet eller noe slikt, og han jeg snakket med kom til at min lille vifte med matos ikke ville skade miljøet på den måten som var ment i loven, hehe) Helt enig med deg i at det er mye vanskeligere å overse hva som kommer fra en offentlig etat enn hva vi skriver her på KG, men syns FO har mistet en del gjennomslagskraft fordi de ikke har mulighet til å gi bøter. Da må det innom markedsrådet først, slik jeg har forstått det. Samtidig er mitt inntrykk at FO ble styrket da de kontrollerte bloggere tidligere i høst, og skrev klart at dette kunne føre til bøter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå