Gå til innhold

Hvilken karakter fikk dere på masteroppgaven?

Karakter  

55 stemmer

1. 1. Karakter på masteroppgave?

• A
      18
    • B
      19
    • C
      11
    • D
      6
    • E
      0
    • F/Stryk
      1

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av nysgjerrighet lurer jeg på hva dere andre fikk på masteroppgaven deres? Det virker som folk får så gode karakterer på masteren når man hører om hva folk presterer, men det er vel ikke egentlig lett å få en A? Mulig det blir snakket om nettopp fordi folk gjør det godt?

Jeg fikk en B og er egentlig fornøyd med det. Hørte om få som fikk A ved vårt universitet, men lurer på om dere tenker at kun A er bra nok?

Anonymkode: c83d8...e17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk A. 

Anonymkode: b13fa...fa0

Skrevet

Jeg fikk A, og forventet vel egentlig B. Tingen er at kun det å komme inn på masterprogram tilsier at du er en flittig student som arbeider hardt og har potensial for å få gode karakterer. I mitt kull tror jeg det var hovedsakelig B og A blant studentene. Tror jeg aldri har hørt at noen har fått lavere karakter, som kan ha noe med at man får individuell oppfølging gjennom hele arbeidet

• Liker 1
Skrevet

Hva betyr det om man får en A eller D på masteroppgaven, sånn egentlig? 

Anonymkode: 881ea...ce9

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg fikk bedre enn E, men ikke A. ;) Egentlig ikke så lysten på å si det, men det var en helt grei karakter som overrasket meg fordi jeg trodde det skulle gå dårligere. For meg spiller det derimot ingen rolle fordi jeg fullførte masteroppgaven ved siden av fulltidsjobb og det var et forferdelig slit, og det er egentlig det som gjør meg stolt, ikke karakteren i seg selv. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 3
Skrevet

Jeg fikk A, og forventet vel egentlig B. Tingen er at kun det å komme inn på masterprogram tilsier at du er en flittig student som arbeider hardt og har potensial for å få gode karakterer. I mitt kull tror jeg det var hovedsakelig B og A blant studentene. Tror jeg aldri har hørt at noen har fått lavere karakter, som kan ha noe med at man får individuell oppfølging gjennom hele arbeidet

Kanskje det varierer? Tror det kun var et par A hos oss. Mest C. Det var vel ikke helt normalfordeling, men i følge beskrivelsene skal en B være en som skiller seg ut på universitetet, mens en oppgave som får A skal være god i nasjonal sammenheng.

• Liker 2
Skrevet

Snittet i kullet mitt lå på B, med E eller D som laveste karakter (husker ikke helt hva det var). 

For å komme inn på masterprogrammet skal man i utgangspunktet være god. Opptaket krever at man har gode karakterer fra før, og det er jo et langsiktig prosjekt med individuell oppfølging. Studenten skal også i utgangspunktet veiledes mot en C. Det tror jeg er mye av grunnen til at flesteparten gjør det veldig godt på masteroppgaven. 

• Liker 1
Skrevet

På kullet mitt da jeg tok master ble vi normalfordelt. 

Anonymkode: 3cb6b...c36

• Liker 1
Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg tok høyere utdanning før bokstavkarakterene ble innført, men fikk en tallkarakter som tilsvarer dagens A. Hos oss var ikke karakterene normalfordelt over hele skalaen. Omsatt til dagens system, og fritt etter hukommelsen, mener jeg de aller fleste fikk  karakterer som tilsvarer dagens B, men ganske mange havnet på det som tilsvarer A eller C, også. 

Skrevet

Jeg fikk C, ikke bra til å være meg men skrev 70% av oppgaven kvelden natten før innlevering. Rakk aldri øese igjennom

Skrevet

Ser ut som det er normalfordeling her på KG så lenge man kan svare anonymt. ;) Kan vel være at de med  ofte er de som roper høyest.

Gjest Margit Spat
Skrevet

Ser ut som det er normalfordeling her på KG så lenge man kan svare anonymt. ;) Kan vel være at de med  ofte er de som roper høyest.

Ingen overraskelse, det. En ser samme tendens i de trådene der det spørres etter lønnsnivå, hvor store/dyre hus folk har, hva slags bil man kjører osv. Jeg nekter å tro at det gjennomsnittlige KG-medlem tjener 850.000 i året, bor i en nyoppusset, stor villa til tosifret antall millioner kroner og kjører rundt i en splunka ny bil av dyrt merke ;) 

Skrevet

Snittet i kullet mitt lå på B, med E eller D som laveste karakter (husker ikke helt hva det var). 

For å komme inn på masterprogrammet skal man i utgangspunktet være god. Opptaket krever at man har gode karakterer fra før, og det er jo et langsiktig prosjekt med individuell oppfølging. Studenten skal også i utgangspunktet veiledes mot en C. Det tror jeg er mye av grunnen til at flesteparten gjør det veldig godt på masteroppgaven. 

Hva mener du?

Anonymkode: a36da...54e

Skrevet (endret)

Hva mener du?

Anonymkode: a36da...54e

Veilederne skal med sin veiledning sørge for at studenten får minst en C. Så hvis studenten får dårligere karakter har veilederen igrunn feilet.

Jeg sitter og venter på svar på min nå. Spent!

Endret av Florence
  • Liker 1
Skrevet

Jeg fikk B, men var ganske nær en A.

Anonymkode: c97df...949

Skrevet

Det tenker jeg også. Ikke rart at fålk får gode karakterer på masterprogrammene. Mitt studium hadde litt over B i snitt for å komme inn og da er det jo ikke rart at folk ligger rundt der. Jeg fikk B og var så sykt skuffet der og da, men sånn i ettertid så ser jeg jo at jeg burde være helt fornyd med det. Det betydde jo ingenting da jeg allerede hadde fått meg jobb. Jeg regner ikke med at den karakteren vil telle noe nevneverdig når/om jeg søker andre jobber fra nå av...

Skrevet (endret)

Veilederne skal med sin veiledning sørge for at studenten får minst en C. Så hvis studenten får dårligere karakter har veilederen igrunn feilet.

Jeg sitter og venter på svar på min nå. Spent!

tja... min veileder spurte meg om hvilken karakter jeg selv siktet meg inn på, og gav veiledning deretter. Noen ønsker jo bare å stå (folk som tar masteren på deltid og allerede jobber f. eks.) så jeg tror det varierer.

Det er grusomt spennende å vente på karakter, lykke til!

Endret av Zereta
Skrevet

tja... min veileder spurte meg om hvilken karakter jeg selv siktet meg inn på, og gav veiledning deretter. Noen ønsker jo bare å stå (folk som tar masteren på deltid og allerede jobber f. eks.) så jeg tror det varierer.

Hæ? Du blir veiledet ut i fra hvilken karakter du ønske? Merkeligste jeg har hørt.

Anonymkode: 928cc...cf0

• Liker 1
Skrevet

Hæ? Du blir veiledet ut i fra hvilken karakter du ønske? Merkeligste jeg har hørt.

Hvorfor er det merkelig? Hvis ditt mål er ståkarrakter så gir det jo lite mening for veileder å bruke masse timer på å rette småpirk i oppgaven din, som du uansett ikke kommer til å rette opp. Eller hvis du virkelig "går for Aen" så bør jo veileder vite det slik at hun vet hvilket nivå hun skal legge tilbakemeldingene på.  

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor er det merkelig? Hvis ditt mål er ståkarrakter så gir det jo lite mening for veileder å bruke masse timer på å rette småpirk i oppgaven din, som du uansett ikke kommer til å rette opp. Eller hvis du virkelig "går for Aen" så bør jo veileder vite det slik at hun vet hvilket nivå hun skal legge tilbakemeldingene på.  

Hvilket fag var dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...