Gå til innhold

MÅ jeg betale nå? Reise med Widerøe

Anbefalte innlegg

Gjest FruPotter
Skrevet

Jeg har funnet to billetter med Widerøe (tur-retur) som passer perfekt. Har vært innom SAS og Norwegian, og ingen av tidspunktene var mulig for meg. Ingen andre billetter på Widerøe passer heller. Venter jeg 7 dager på lønna, så risikerer jeg at disse blir utsolgt. Jeg må oppgi kortinformasjon, så det virker som jeg må betale dette NÅ med en gang. Er det sånn, eller går det an å betale på flyplassen f.eks.? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruk et kredittkort da vel

Anonymkode: 0d6f2...e93

• Liker 2
Gjest Honeyblossom
Skrevet

Du betaler med en gang, med mindre du bruker kredittkort.

Gjest FruPotter
Skrevet

Bruk et kredittkort da vel

Jeg har ikke kredittkort. Da må jeg jo uansett vente til jeg har fått et eventuelt kredittkort, som kan ta opptil en uke. 

Skrevet

Jeg har ikke kredittkort. Da må jeg jo uansett vente til jeg har fått et eventuelt kredittkort, som kan ta opptil en uke. 

Kanskje på tide å skaffe seg et til anledninger som dette? Kredittkort er ikke farlig å ha så lenge man bruker det fornuftig.

• Liker 7
Gjest FruPotter
Skrevet

Ja er klar over det, men vil ikke ta den sjansen uansett, jeg. I tilfelle jeg ikke skulle ha råd å betale tilbake likevel. Hva som helst kan skje og da får jeg masse i gjeld til slutt. Det skjedde med mine foreldre, og de er enda ikke ferdige å betale det ned, etter snart 20 år. Det startet med et uskyldig beløp.

Får bare vente og håpe at jeg har flaks da :) hehe

Skrevet

Ja er klar over det, men vil ikke ta den sjansen uansett, jeg. I tilfelle jeg ikke skulle ha råd å betale tilbake likevel. Hva som helst kan skje og da får jeg masse i gjeld til slutt. Det skjedde med mine foreldre, og de er enda ikke ferdige å betale det ned, etter snart 20 år. Det startet med et uskyldig beløp.

Får bare vente og håpe at jeg har flaks da :) hehe

Du har jo et vanlig kort som du klarer å bruke normalt? Selvsagt kan du ha et kredittkort i tillegg. Det er dessuten lurt både når man reiser og handler på nett.

• Liker 1
Gjest FruPotter
Skrevet

Er vanskelig bruke et kredittkort når man ikke har fast jobb eller fast lønn. Kommer inn forskjellig beløp hver måned og jeg kan ikke vite om jeg har nok til å betale tilbake. Men jaja. Det jeg lurte på var om det var eneste måten å betale på hos Widerøe, eller om det går an å betale på et annet tidspunkt, men det ser ikke sånn ut. Da hadde det nok stått andre muligheter :) 

Gjest FruPotter
Skrevet

Vet jo heller ikke om jeg har penger nok til billettene når jeg får lønn, men det hadde vært greit uansett å vite om det fantes andre betalingsmåter. Noe det mest sannsynlig ikke gjør. De gjør det nok sånn pga. sikkerhet og det skjønner jeg :) Var egentlig innom for å se prisene, så jeg kunne planlegge når jeg kan reise. Men så kom jeg på at jeg egentlig bør bestille snart, hehe

Skrevet

Vet jo heller ikke om jeg har penger nok til billettene når jeg får lønn, men det hadde vært greit uansett å vite om det fantes andre betalingsmåter. Noe det mest sannsynlig ikke gjør. De gjør det nok sånn pga. sikkerhet og det skjønner jeg :) Var egentlig innom for å se prisene, så jeg kunne planlegge når jeg kan reise. Men så kom jeg på at jeg egentlig bør bestille snart, hehe

Om du har så lite penger at du ikke har råd til å betale billetten nå og ikke vet om du har råd seinere heller så lar du være å reise, enkelt og greit.

Anonymkode: eb6cf...678

• Liker 7
Skrevet

Du kan ikke bestille nå og betale på flyplassen med noen flyselskaper nei.

• Liker 1
Gjest FruPotter
Skrevet

Jeg har råd, i slutten av november... men, om det er for sent å bestille da, det vet jeg ikke. Takk for hjelp!

Skrevet

Ja du må betale nå. Selvsagt kan du skaffe deg kredittkort selv om du ikke har fast jobb og fast lønn. Og at folk fortsatt har gjeld etter 20 år er da virkelig ikke uvanlig

Skrevet

Ja du må betale nå. Selvsagt kan du skaffe deg kredittkort selv om du ikke har fast jobb og fast lønn. Og at folk fortsatt har gjeld etter 20 år er da virkelig ikke uvanlig

Det er IKKE vanlig å ha kredittkortgjeld i 20 år.

TS: Det er i nettopp slike situasjoner kredittkort burde brukes. Du sier at du vet du har pengene om 7 dager, da kunne du ha brukt kredittkort nå, og betalt ned om 7 dager. Bestiller du via nettbanken er det enkelt og greit å betale ned så fort du får penger. Blir uansett for sent nå, men kan være greit å ha liggende. Det er også tryggere å bruke kredittkort til netthandling enn vanlige debetkort.

• Liker 3
Skrevet

Det er IKKE vanlig å ha kredittkortgjeld i 20 år.

Hvor står det at det er snakk om kredittkort-gjeld??

Skrevet

Hvor står det at det er snakk om kredittkort-gjeld??

Når en kommentar om at kredittkort ikke er farlig gir dette svaret fra TS, er det jo rimelig å anta at hun snakker om kredittkortgjeld... "Ja er klar over det, men vil ikke ta den sjansen uansett, jeg. I tilfelle jeg ikke skulle ha råd å betale tilbake likevel. Hva som helst kan skje og da får jeg masse i gjeld til slutt. Det skjedde med mine foreldre, og de er enda ikke ferdige å betale det ned, etter snart 20 år. Det startet med et uskyldig beløp." 

Hvis ikke dette er kredittgjeld er jo dette svaret helt uten sammenheng med tråden...

Anonymkode: eb6cf...678

Skrevet

TS har skrevet følgende:

Her står det at foreldrene fortsatt betaler ned kredittkort-gjeld etter 20 år. Høres helt utrolig ut...

Anonymkode: 69958...d4f

• Liker 1
Skrevet

Det ble bare tull med siteringen. 

Anonymkode: 69958...d4f

Gjest Lady Mondegreen
Skrevet

Dette er for så vidt bare en videreføring av avsporingen, men jeg vil virkelig anbefale å gå til anskaffelse av kredittkort. Det har mange fordeler. Med mindre du sliter med impulskontrollen, kan du jo f.eks. gjøre en avtale med deg selv som sier at du ikke får lov til å bruke kredittkortet med mindre du har penger på bok som du umiddelbart kan sette inn igjen på kredittkontoen.

http://www.klikk.no/bolig/boligokonomi/article890648.ece

http://e24.no/privat/penger/derfor-boer-du-bruke-kredittkort/23233293

http://www.smartepenger.no/nyheter/1584-det-er-gratis-reiseforsikring-i-de-fleste-kort

Skrevet

Fullprisbilletter belastes ikke konto før reisen er utført. (Pga. fleksibiliteten), rabatterte billetter belastes ved bestilling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...