Gå til innhold

Kan man ha en elskerinne og likevel være en god ektemann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er en mann som først og fremst spør dere kvinner om temaet! Jeg har selv en kone som jeg er veldig glad i og som jeg ikke har planer om å skille meg fra. Vi er to kommunikative personer som klarer å sette ord på det meste, men noen ganger kan det toppe seg litt og da er det ikke alltid vi skjønner hverandre like godt!

Nylig hadde vi (les jeg) en samtale som gikk på mitt savn av erotikk, lek, galskap sett opp mot når kona ligger i sengen og ser på meg før hun sier, "nå erre 14 dager siden sist og jeg vet du er frustrert... så du får vel ta meg da kjære" :) Er ikke akkurat det som trigger Alfahannen i meg og da startet vi en prat som resulterte i at kona sa "ja, da får du vel finne deg en elskerinne som er noe mer leken enn meg, så lenge det ikke er kjærlighet så er det jo bare kropp mot kropp..og det er helt ok for meg" 

I all beskjedenhet så er kona mi skikkelig sexy og ser 10 år yngre ut enn hun er (MILF) - noe som gjør det enda mindre forståelig for min lille mannehjerne å skjønne at det ikke er en korrelasjon mellom sexlyst og sexappeal! Hadde jeg vært feit, utrent, umotivert, stygg i munnen og lite tiltalende som mann så hadde det vært mye enklere å skjønne...eller det vil si at dersom jeg var innehaver av disse attributtene så er det jo ikke sikkert at jeg hadde selvinnsikt nok til å se det...men sånn er det nå da ikke i dette tilfellet. Jeg er nok ikke Guds gave til kvinnen alene, men anser meg for å være en av de og får jevnt over bra tilbakemeldinger på både kropp og sjel :)

Så tilbake til topic, - kan man ha et forhold på "si" og samtidig overleve i ekteskapet? 

Hva sier dere kvinner?

:)

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Definasjonen på en god ektemann innebærer jo blandt annet at han er trofast.

Anonymkode: 9ad04...74e

• Liker 15
Skrevet

Sikker på at du ikke tok kona litt for bokstavelig da, og at hun sa det fordi hun selv er usikker på hvor sexlivet er på vei? Hvor gamle er dere, forresten? :) 

• Liker 3
Gjest Castielz
Skrevet

Tja, hadde jeg hatt en kone/kjæreste med ett sånt syn på sex, så hadde jeg heller gått singel.

Gjest Linaria
Skrevet

Jeg tror forhold er forskjellige, og det er vanskelig å dømme om andre sine forhold kommer til å fungere basert på egne verdier. Hvis dette virkelig er noe dere begge synes er greit, så kan det jo gå veldig bra, men det er jo også en del faremomenter som jeg er sikker på at dere begge ser (f.eks at hvis mang har mye sex med et menneske over tid, så kan det også oppstå følelser, selv om dette ikke er planen). Dere må bare bestemme selv om dere ønsker å prøve, men jeg tror absolutt ikke at det er gitt at du er en dårlig ektemann fordi du har ei elskerinne, om dette er noe du og kona har avtalt og klarer å kommunisere om.

Gjest Franke Ann
Skrevet

Er du sikker på at hun ikke har en på si allerede da? Høres jo nesten sånn ut, eller i det minste som at hun vil ha din velsignelse til å kunne skaffe seg en (på en indirekte kvinnelist-måte).

Skrevet (endret)

Nei. Definasjonen på en god ektemann innebærer jo blandt annet at han er trofast.

Så lenge partene i ekteskapet er enig om rammene, og holder seg innenfor dette, så er de da trofast. Hvis kona til ts  synes det er greit at ts har en elskerinne, så er han ikke utro. Problemet er hvis ts går bak ryggen til kona, og innleder et forhold som er mer enn sex (gått ut i fra at hun mente det hun så med kropp mot kropp)

Endret av fruBeist
  • Liker 8
Skrevet

I Frankrike er det veldig vanlig med elskere/elskerinner og det er ofte full åpenhet om det i familien. Så det med monogame forhold er nok en kulturell greie. Tror jeg ville prøvd veldig hardt å få i gang sexlivet med kona først. Det er jo en veldig stor fare for at hun tror det vil føles greit at du har elskerinne, men at når det kommer til stykket ikke er det allikevel. 

En ide er jo at etter dere har pratet og blitt enige om at det er greit, så drar du ut en kveld og sier at du har møtt noen og hatt sex uten at du faktisk har det. Dra til en kompis og dokumenter det med et par bilder eller noe. Så lar du det gå et par uker og sjekker stemningen, hvis den blir ugrei har ingen skade skjedd, om den er helt fin kan du dra for å få deg noe. 

Kanskje finn deg en i 20-åra så sannsynligheten for forelskelse og kjærlighet er mindre? Og avslutt med en gang om du merker at det blir komplisert. 

• Liker 4
Skrevet

Burde kanskje ikke starte  svaret mitt med "Vive la France", men det er fristende :) Enig i kulturell ulikhet og at det således ikke finnes et fasitsvar for spørsmålet mitt. Har virkelig prøvd hardt med kona det siste året med alt fra småerotiske historier og spennende reiser til leketøy fra Kondomeriet,men det blir seg liksom ikke til noe mer enn "la oss få det unnagjort". Det har kommet inn forslag om at hun har noen på "si" og det kan være mulig, men med hennes program og så tett som vi lever på hverandre så hadde jeg nok merket det - selv hvor blåøyd jeg kan være! Hun har rett og slett mistet lysten..og før noen kommer med forslag/innspill på min fysikk så kan jeg si at jeg er 194 høy, meget veltrent og har en penis som er 30% over snittet i Norge ihht Google - ja det med penis var kanskje litt på "kanten", men etter å ha lest mange rare svar på andre tema så valgte jeg nå å ta luven av den med en gang, hehe.

Jeg tror ikke kona vil at jeg skal ha en elskerinne, men hun ser jo mitt behov og svaret kommer nok ut fra et rasjonale og ikke emosjonelt. Skulle jeg gå til det skritt at jeg finner meg en elskerinne så tror jeg ikke alder er avgjørende, selv om tanken på en "snelle i 20-åra" høres fascinerende ut for en voksen gris som meg, hehe!  Òg skulle jeg gå til det skritt at jeg fant en elskerinne så ville jeg ikke opplyst kona om det...det er jeg sikker på at ikke ville bli en "hit in the long run".

Hvor drar man for å finne noe er jo et spørsmål som dukker opp? Ragge på byen etter x antall enheter alkohol er ikke min greie..Ikke uten alkohol heller...tror jeg!

Gjest Franke Ann
Skrevet

Mange kvinner som ligger med gifte menn tar turen innom KG. Så det er bare å henge rundt.

Skrevet

Har dere små barn? Det er ikke uvanlig at kvinner kan få lavere sexlyst en periode mens småbarnsfasen pågår. 

Skrevet

Signerer. Trofast er et hovedkriterie

• Liker 1
Skrevet

Noen kvinner som er etablerte og oppe i årene, er mer interessert i å holde livsstilen og den økonomiske rammen sammen og bryr seg ikke så mye om mannen ligger med en annen, så lenge det er diskret. 

Anonymkode: f07b8...5e3

• Liker 3
Skrevet

Ts, hvis kona di synes det er i orden så ser ikke jeg på det som et stort problem at du har en elskerinne.

Men da regner jeg med at du også synes det er helt greit at kona di ogsp har en elsker ikke sant?  En ung gutt, kanskje en neger som kunne gitt mor til dine barn en skikkelig svingom ;). Det måtte selvfølgelig være helt greit for deg :)

men hvis disse reglene var fastfest og ok for begge parter, så kjør på! Lykke til 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror kona de vil komme til å føle seg utilstrekkelig og at det kan bli begynnelsen på slutten, dessverre.

I motsetning til mange andre kvinner, med nedsatt lyst, så har hun jo sex med deg.

Gi det heller litt tid og senk forventningene en periode. Kanskje hun blomstrer opp igjen ;)

• Liker 2
Skrevet

Noen kvinner som er etablerte og oppe i årene, er mer interessert i å holde livsstilen og den økonomiske rammen sammen og bryr seg ikke så mye om mannen ligger med en annen, så lenge det er diskret. 

Anonymkode: f07b8...5e3

Men hva har slike tragiske forhold med det å være en god ektemann å gjøre? Det du beskriver her er ikke noe godt ekteskap i mine øyne. At noen aksepterer noe, kan ha mange årsaker, f.eks økonomiske og sosiale, uten at det blir «godt» av denne grunn.

• Liker 2
Gjest gjestvest
Skrevet

Jeg ville ikke tatt henne bokstavelig. Dette da, hvis du leser hvordan dette har blitt sagt ser du at det ligger sinne bak dette: Dette er ikke en tillatelse

Reaksjonene vil komme når hun finner ut om dette. Jeg går ut fra at du har tenkt å være ærlig om dette. Det bør du være. Uten ærlighet, trofasthet finnes ingen ekteskap. 

Skrevet

Så tilbake til topic, - kan man ha et forhold på "si" og samtidig overleve i ekteskapet? 

Hva sier dere kvinner?

:)

Om det er i overenstemmelse med din bedre halvdel og hun både er klar over det og synes det er helt greit, så er det i utgangspunktet ikke et problem. I en slik situasjon er det jo ingen parter som blir bedratt, lurt eller såret (enn så lenge). Likevel bør man tenke på at konsekvensen mest sannsynlig kan bli at følelser utvikler seg og "situasjonen" vil eksplodere i alle sine ansikter. Sjalusi fra en eller flere parter vil nok også oppstå.

Om den andre parten er totalt uvitende er det snakk om utroskap, og det er da per definisjon totalt uforenelig med å være en god ektemann. Da blir det som å si "Kan dette eplet være grønt hvis det er rødt?"

Anonymkode: 96047...1df

• Liker 1
Skrevet

Tja, om du er en attraktiv mann så er det vanskelig å finne seg en elskerinne som ikke faller for deg, eller ønsker seg noe mer. Du vil også automatisk velge deg ei elskerinne som du tenner på, og som du kan prate med også. Da er faren stor for at du også vil falle for henne om hun er leken og erotisk, i tillegg til kjemi.

Om du finner deg ei som du ikke tenner på mentalt, så er det ikke sikkert det gir deg noe særlig i det hele tatt....

Anonymkode: 0e24d...2ad

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...