Gå til innhold

Kilopris på poteter og diverse

Fremhevede innlegg

Skrevet

Finnes det noen nettsider der man kan se f.eks. kilopris eller pakkepris på ulike matvarer? Skal sette opp et budsjett :laugh:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men du kan jo notere deg prisene neste gang du handler.

Anonymkode: a49fd...bef

Skrevet

Nei, men du kan jo notere deg prisene neste gang du handler.

Anonymkode: a49fd...bef

Den er grei, takk for svar :)

Skrevet

Poteter koster fra 15 kroner kiloen og oppover. 

Hvordan bruker du kiĺopris når du setter opp budsjett?,

Når vi beregner og ser på hva vi spiser for, tar jeg vare på alle kvitteringer en måned, når måneden er slutt ser jeg hva vi har brukt av matvaret og penger og beregner på nytt hva matbudsjettet trenger av penger. 

Anonymkode: 724b0...444

Skrevet

Poteter koster fra 15 kroner kiloen og oppover. 

Hvordan bruker du kiĺopris når du setter opp budsjett?,

Når vi beregner og ser på hva vi spiser for, tar jeg vare på alle kvitteringer en måned, når måneden er slutt ser jeg hva vi har brukt av matvaret og penger og beregner på nytt hva matbudsjettet trenger av penger. 

Er ganske ny når det gjelder å sette opp budsjett, men jeg synes at det virker morsomt å se hvor lite penger man kan bruke for å klare seg med mat dersom man setter seg en del inn i det.

De fleste butikker har ulik kilopris på frukt og grønt, dermed er det vel bare å dra til butikken med lavest pris? :)

Skrevet

Er ganske ny når det gjelder å sette opp budsjett, men jeg synes at det virker morsomt å se hvor lite penger man kan bruke for å klare seg med mat dersom man setter seg en del inn i det.

De fleste butikker har ulik kilopris på frukt og grønt, dermed er det vel bare å dra til butikken med lavest pris? :)

Problemet er at hvilken butikk som har lavest pris på poteter er vanskelig å finne ut av uten å oppsøke butikken fysisk. En butikk kan være lavest i pris på poteter, men høyest på gulrøtter eller andre ting du trenger og dermed går det eu sparer opp i opp med det du taper på andre, nødvendige varer. 

jeg bruker litt tid på søndagskvelden eller mandagsmorgen på å lese tilbudsaviser frA Coop butikkene nær meg. Da ser jeg hva de har på tilbud og noterer det ned. Så legger jeg opp ruten til butikken etter op det er noe som er en del å spare på ved å gå dit eller dit. Du bør og finne ut av om butikker du besøker har 50 % på varer med kort holdbarhet. Da kan du spare en del på å bruke samme dag, eller ved å fryse ned for senere bruk. Litt tips for til andre som ikke vil bruke mer penger enn nødvendig på matvarer. 

• Liker 2
Skrevet

snublet i en freudian slip i overskriften.. 

Kilopris = klitoris.. 

:fnise:

• Liker 1
Skrevet

Problemet er at hvilken butikk som har lavest pris på poteter er vanskelig å finne ut av uten å oppsøke butikken fysisk. En butikk kan være lavest i pris på poteter, men høyest på gulrøtter eller andre ting du trenger og dermed går det eu sparer opp i opp med det du taper på andre, nødvendige varer. 

jeg bruker litt tid på søndagskvelden eller mandagsmorgen på å lese tilbudsaviser frA Coop butikkene nær meg. Da ser jeg hva de har på tilbud og noterer det ned. Så legger jeg opp ruten til butikken etter op det er noe som er en del å spare på ved å gå dit eller dit. Du bør og finne ut av om butikker du besøker har 50 % på varer med kort holdbarhet. Da kan du spare en del på å bruke samme dag, eller ved å fryse ned for senere bruk. Litt tips for til andre som ikke vil bruke mer penger enn nødvendig på matvarer. 

Joda det er selvsagt at butikker med lav kilopris på poteter kan ha høyere kilopris på gulrøtter enn andre butikker, men enhver.no hadde en fin prisoversikt over de fleste butikkene. 

Vet du om hvilke butikker som har 50% på varer med kort holdbarhet eller når de holder på å utgå på dato? Eventuelt om disse varene befinner seg i et hjørne for seg selv. Ellers takk for tips :)

• Liker 1
Skrevet

snublet i en freudian slip i overskriften.. 

Kilopris = klitoris.. 

:fnise:

Hehe, jeg og. "Klitoris på poter og..." Hva???

Skrevet

Hehe, jeg og. "Klitoris på poter og..." Hva???

Det hadde vært noe :laugh:

Gjest Raindrops
Skrevet

Joda det er selvsagt at butikker med lav kilopris på poteter kan ha høyere kilopris på gulrøtter enn andre butikker, men enhver.no hadde en fin prisoversikt over de fleste butikkene. 

Vet du om hvilke butikker som har 50% på varer med kort holdbarhet eller når de holder på å utgå på dato? Eventuelt om disse varene befinner seg i et hjørne for seg selv. Ellers takk for tips :)

Bunnpris gjør iallefall dette, mener også å ha sett det på Rema 1000. Hvor de setter slike varer varierer fra butikk til butikk, noen samler dem i en egen hylle mens andre bare blir merket og står sammen med tilsvarende varer til fullpris.

Skrevet

Bunnpris gjør iallefall dette, mener også å ha sett det på Rema 1000. Hvor de setter slike varer varierer fra butikk til butikk, noen samler dem i en egen hylle mens andre bare blir merket og står sammen med tilsvarende varer til fullpris.

Takk for svar!

Skrevet

Det er umulig å svare på, fordi jeg ikke kan se hvor i landet du bor, eller hvilke butikker du besøker. Du må bare være våken for store gule lapper med 50 % på i ordinre butikkhyller,se etter i kjøledisken om de har et eget hjørne med nedprisede varer. 

Ellers endrer matvarepriser seg veldig ofte. Jeg betviler at noen klarer å holde en app eller en nettside oppdatert hele tiden med korrekte priser. Jeg ville og vært speptisk til en slik side/app inntil jeg vet hvem som er ansvarlig pak opplysningene, fordi forbrukerrådet var ute for kort tid siden og opplyste om at de ville lage en slik butikkpris oversikt og reaksjonene på det fra butikkene var ganske opplysende mht priskrig butikkene driver.

• Liker 1
Skrevet

Det er litt innviklet, men ganske interessant (om man liker å fikle med sånt). Kiloprisen vil variere gjennom året, grunnet tilgang, feks på forsommeren er potetene dyre - de vil også svinge fra dag til dag og fra uke til uke uavhengig av dette; noen butikker er gjennomgående dyrere enn andre (feks Meny), men disse kan likevel ha ekstremt bra tilbud innimellom. Prisen vil gjerne også avhenge av mengden du kjøper - kilopris for en 5 kilos sekk vil være lavere enn for en 1 kgs pose. 

Så er det kvalitet. En stor innsparingspost er å unngå svinn. Hvis du må kaste mye fordi det er dårlig - enten fordi det var gammelt da du kjøpte det, eller du har kjøpt mer enn du rekker å spise opp - er det penger rett i søpla. Det kan lønne seg å kjøpe spesifikke varer i butikker som har stor omsetning av akkurat dette. Typiske grønnsaksforretninger (som nå for det meste er  drevet av "utlendinger") har ofte både stort utvalg, god kvalitet, lavere priser, og du kan gjerne kjøpe bare den mengden du trenger.

Tilbudsaviser kan være nyttige å lese, men jeg har erfart at det sjelden annonseres tilbud på varer jeg ønsker/trenger, eller mengden/type er ikke riktig for meg, eller informasjonen er mangelfull/villedende (-40% per kilo er ikke spesielt meningsfylt). På den andre siden, er det ofte nedsatte priser på varer som ikke er annonsert.

Skrevet

Jeg jobber i dagligvare og priser svinger veldig! En dag koster blomkål og brokkoli 5,90 kr og neste uke kan de koster 10-15 kroner, se nøye på prisen :)

Anonymkode: 503be...161

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...