Osislove Skrevet 1. november 2015 #1 Skrevet 1. november 2015 Hei.Er jente på 24 år gammel og samboer på samme alder som vurdere få oss barn.Jeg har medfødt hjertefeil hvor hjerte mitt slår langsommere enn normalt. Har fått pacemaker for å hjelpe hjerte når det sliter.Jeg lurer bare på om det er andre som har erfaring med det å være gravid med hjertefeil.Var det ekstra oppfølging? Var du mer sliten enn andre? Var svangerskapet tøft?Mvh osislove
AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #3 Skrevet 2. november 2015 Nå kommer det veldig an på feilens art, men selv har jeg en feil som gjorde svangerskapet veldig risikofylt. Veldig ubehagelig var det også, både fysisk og psykisk. Fikk tett oppfølging, og mot slutten var jeg inne for ultralyd (på hjertet) en gang i uka. Barnet ble tatt med keisersnitt 4 uker før termin for å redusere risikoen for meg.Men du MÅ snakke med lege før du går i gang med svangerskap Anonymkode: 51771...88f
Belima Skrevet 2. november 2015 #4 Skrevet 2. november 2015 En venninne av meg har sin tredje pacemaker nå. Da hun fikk det første barnet fødte hun på Rikshospitalet, men med nr to fødte hun på det sykehuset hun tilhører. Nå er dette ca 30 år siden og pacemakeren skal jo nå følge ditt "stressnivå" med å øke tempoet og senke det ved behov. Jeg er ikke lege, så jeg sier som den over meg: Dette får du vite av leger når du velger å bli gravid. For at du skal føle deg 100% trygg, ta det opp med legen din før du blir gravid.
Gjest Magnifiq Skrevet 2. november 2015 #5 Skrevet 2. november 2015 Ta det opp med pacemakerlegen din. Så kan dere planlegge sammen.under svangerskapet må du nok inn til et par kontroller, bl.a for å mest sannsynlig programmere PM. Samt PMkontroll i forbindelse med fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå