Gjest gjest1 Skrevet 28. september 2004 #1 Del Skrevet 28. september 2004 Har en kattunge på rundt fire måneder. Han er klin gæren. Nå regner jeg med at det er fordi han er innekatt og ikke får løpt av seg nok energi, og også fordi han egentlig ikke har noen å være gæren sammen med. Tidligere har vi alltid hatt to katter samtidig, og de har løpt og herja og sloss med hverandre, og vært ute når de ville. Lille kattepus nå har kun føttene våre (au au au) og noen kjedelige leker og utfolde seg med. og det eneste ute han er, er på balkongen. resultat: han han noen raptus inne hvor han løper i ca 90km/t fra kjøkken til stue, inn på soverommene, ut igjen, over sofaen, over stuebordet, ned igjen, inn på soverommet hvor han løper på veggen rundt før han kommer ut igjen. Tilbake til kjøkkenet, og enda fortere inn i stua og ut på balkongen i en fart som gjør at han går rett i balkongveggen. Fullstendig idiot. Han stopper opp og ser på deg med DE svarte øya, og du vet at han straks sitter på deg med tenner og klør. Og det gjør han. Han bruser opp pelsen, skyter rygg, busker opp halen og bøyer den i en stor bue oppover, og så løper han videre med de styggeste og skumleste mjauelyder. Kan katter ha ADHD? Herremin - jeg må få kastrert han før jeg blir gaaaaal :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 28. september 2004 #2 Del Skrevet 28. september 2004 Stygt å si det kanskje, men jeg er veldig, veldig glad for at det er flere som opplever å ha en sånn vilter krabat i huset! Det er fryktelig slitsomt! Har ingen råd å gi - men håper noen andre kommer med noe som jeg kan plukke opp! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest baby-E Skrevet 28. september 2004 #3 Del Skrevet 28. september 2004 Stygt å si det kanskje, men jeg er veldig, veldig glad for at det er flere som opplever å ha en sånn vilter krabat i huset! Det er fryktelig slitsomt! Har ingen råd å gi - men håper noen andre kommer med noe som jeg kan plukke opp! K akkurat slik er det her å... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 28. september 2004 #4 Del Skrevet 28. september 2004 Jeg har ei kattunge på 4 mnd jeg og, men hun er heldigvis ganske stille av seg, til tross for at hun er inne hele tiden. hun er bare voldsomt kosen og har en tendens til å ville kose veldig mye når en av oss sitter på pc'en. da går hun oppå tastaturet, legger seg oppå skjermen, legger potene i øynene mine.. men det er vel egentlig bare søtt Han roer seg nok ned etterhvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 28. september 2004 #5 Del Skrevet 28. september 2004 Det er en fase, og den går over, dersom det er noen trøst... De fleste når herje-toppen mellom 4 og 6 måneder, så roer det seg etter det. Jeg hadde tre kattunger på en gang som hadde en fase hvor de skulle klartre i føttene mine. Du står intetandende og tar oppvaska, og plutselig setter de klørne i den myke huden på baksida av lårene.... Auauauau.... Men det gikk plutselig over, og har aldri skjedd igjen etetr det. Og det er absolutt en fordel å ha mer enn en, nå har jeg to stykker, og underholder vanligvis hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 29. september 2004 #6 Del Skrevet 29. september 2004 Så det er altså normalt, og det går over?? JIPPII Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 29. september 2004 #7 Del Skrevet 29. september 2004 Sånn er vår også. Og hun er 3 år. Alle våre katter har gjort dette fra tid til annen, det går ikke over. Man må bare leve med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bjørnsdatter Skrevet 30. september 2004 #8 Del Skrevet 30. september 2004 Helt normalt. Det går over hvis du begynner å slippe ham ut etter hvert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kattepus1 Skrevet 30. september 2004 #9 Del Skrevet 30. september 2004 Det hjelper mye å slippe den ut. Jeg har en skogkattblanding som blir helt psykotisk hvis han ikke får komme ut på noen dager. Han var syk og måtte holdes inne og da begynte han å gå til angrep på alle. Men det gikk over da han fikk komme ut igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosepia Skrevet 30. september 2004 #10 Del Skrevet 30. september 2004 Fase?? :o Her i huset er katta snart 2 år og like idiot Tror hun har blitt hjerneskada alle de gangene hun har gått på huet inn i vinduet fordi hun hadde litt for stor fart da hun hoppa opp i karmen.. For ikke å snakke om alle de bruddene hun kunne pådratt seg i diverse ublide møter med stoler, bord og vegger.¨ Merker at dette er nattedyr ja. Vår pus finner ut at akkurat når mor og far skal sove, DA er det leketid... Løpe løpe løpe, dunkdunkdunk. Men å leke med oss, nei det er ikke mye interessant gitt. :o Godt hun er oppdratt til å ikke kvesse klør og holde klør ute på sofaryggen og sånnt! Noen ganger skjønner jeg meg bare ikke på katter... Og snart kommer det en kattunge til i hus. Hvordan skal dette ende?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vivekke Skrevet 1. oktober 2004 #11 Del Skrevet 1. oktober 2004 Kan katter ha ADHD? I alle år synes jeg at jeg har hatt ganske rolige katter, lekne ja, men ikke "masete småunger". Første gang jeg passet katten til venninnen min, merket jeg at det definitivt er forskjell på katter. En skikkelig vakker og nydelig katt, leken, pratsom, kosete og veldig "oppmerksomhetssyk". Var akkurat som å ha en liten unge i beina hele tiden! Jeg ble faktisk sliten av å passe den katten! Nesten hver gang etter jeg har passet den katten, sier jeg til venninnen min: "Dere er garantert klare for å få barn, dere har jo øvelse så det holder med den katten!" Min egen katt er meget voksen og forstandig - helt anerledes! Veldig kosete og leken i perioder, men IKKE HELE TIDEN! Men for all del... JEG ELSKER KATTER, ALLE SLAGS KATTER! TIL OG MED ADHD-KATTENE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 1. oktober 2004 #12 Del Skrevet 1. oktober 2004 Unnskyld at jeg ler Men det hørtes litt morsomt ut, men sikkert bare for meg som ikke lever med det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 1. oktober 2004 #13 Del Skrevet 1. oktober 2004 Jeg har hatt to kattunger på kort tid nå.. (ett år).. og begge har vært slik du forklarer det. Krapylet mitt henger i gardinene, graver i blomsterpottene, spiser planter, jakter på ildern, løper i 120km/t gjennom stua, klorer opp senga.. Jau.. Føler med deg Mysan. Kan ikke si noe annet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvar Skrevet 1. oktober 2004 #14 Del Skrevet 1. oktober 2004 Hehe, dette hørtes morsomt, og anstrengende ut ! Jeg såg en liten en hos dyrlegen i går, levert inn til avliving for noen hadde funnet den på gata bare et par uker. Nå skulle de prøve å finne hjem til den. Og makan til masekatt ! utrolig søt og deilig med de vakreste blå øyner. Han satt og fisket mellom sprinklene etter hender til de som snakket med den. Fikk han tak i noen så hang han seg fast "redd meg !!". Mjauet og pep. Hehe, men han var ikke fornlyd med servicen. Han ville UT, NÅ, og han ville ha mat NÅ. Så lille tassen rygget bakover(se for dere et neshorn klar til kamp) og så buldret han fremmover og pang inn i døren på buret. Ristet litt forundret på hodet, og så en gang til. Rygget bakover, hodet fra side til side for liksom å måle avstander og sikte bra, og så braste han rett inn i døren igjen Da det ikke nyttet så fortsatte han med den insisterende mjauingen. Såg nesten ut som om den var riktig så fornærmet som ikke fikk komme ut på sekundet. Hehe, men det hjalp, og han fikk deilig morsmelkserstattning etterpå. Men det slo meg, han kommer til å ha pågangsmot, og kommer til å trenge plass rundt seg. Synd jeg ikke bare kunne ta han med hjem. Lille pusen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå