Ninja Tuna Skrevet 31. oktober 2015 #1 Skrevet 31. oktober 2015 Hei,kort om situasjonen. Kjæresten min har sykdommen MS (multippel sklerose) og er alenemor til en 8 år gammel jente. Vi er kjærester, men møtes når hun har barnefri. Hverdagene hennes er tunge og hun sliter veldig med å få ting til og gå rundt.Min plan er å ta hver onsdag fri for å komme hjem til henne i arbeidstiden og gjøre unna husarbeid. I tillegg skal jeg lage "matpakker" for hele uken til jenta hennes så hun slipper å tenke på det.Ser for meg en boks merket med f.eks. "mandag" som inneholder frokost, matpakken til skolen, middagen og kveldsmaten. Slik at min kjære kan bare ta ut dagens boks og lett gi barnet sitt dagens mat.Jeg er full av pågangsmot, men fattig på kreativitet. Kombinert med at 8-åringen "ikke liker" noe annet en tomatsuppe, blir det litt vanskelig.Har dere forslag til hva jeg kan lage i disse matboksene? Hilsen håpløs mann! 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #2 Skrevet 31. oktober 2015 Dette tror jeg blir vanskelig å gjennomføre....pga mat er relativ ferskvare. Du kan ikke smøre matpakker for ei uke! Ei heller lage middag for ei uke av gangen. Maten vil tape seg fort.. Jeg hadde aldri sendt med mine barn brødskiver som jeg smurte for 5 dager siden til skolemat f.eks.. Anonymkode: 9172f...cb2 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #3 Skrevet 31. oktober 2015 Dette tror jeg blir vanskelig å gjennomføre....pga mat er relativ ferskvare. Du kan ikke smøre matpakker for ei uke! Ei heller lage middag for ei uke av gangen. Maten vil tape seg fort.. Jeg hadde aldri sendt med mine barn brødskiver som jeg smurte for 5 dager siden til skolemat f.eks..Anonymkode: 9172f...cb2Men går det ikke an å lage matpakker som fryses ned og tas opp etterhvert fra fryseren?Det er veldig omtenksomt av Ts å hjelpe til Anonymkode: 06958...bd4 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #4 Skrevet 31. oktober 2015 Dette tror jeg blir vanskelig å gjennomføre....pga mat er relativ ferskvare. Du kan ikke smøre matpakker for ei uke! Ei heller lage middag for ei uke av gangen. Maten vil tape seg fort.. Jeg hadde aldri sendt med mine barn brødskiver som jeg smurte for 5 dager siden til skolemat f.eks..Anonymkode: 9172f...cb2Jo, hvis man fryser ned middagsporsjonene Anonymkode: 06958...bd4 3
minister-mio Skrevet 31. oktober 2015 #5 Skrevet 31. oktober 2015 Hva om du baker pizzasnurrer og putter i fryseren? Det er god niste. 5
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #6 Skrevet 31. oktober 2015 Jeg synes du bør snakke med henne om dette, slik at du lager mat som hun og jentungen liker. Veldig omtenksomt, men dumt om du bruker masse tid på å lage mat som ikke blir spist. Anonymkode: 8d353...168 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #7 Skrevet 31. oktober 2015 Har hun ikke rett på hjemmehjelp som kan komme å ordne med mat? Jeg skjønner du vil hjelpe til, men å sette av en time i uken til å lage alle måltidene i en uke fremover går ikke. Anonymkode: cac73...23b 4
minister-mio Skrevet 31. oktober 2015 #8 Skrevet 31. oktober 2015 Har barnet skolemelk? Du kan lage müsli. Det holder lenge 1
Gjest Skrevet 31. oktober 2015 #9 Skrevet 31. oktober 2015 Jeg kan lage til matpakken kvelden før, men ikke mer enn et. Men du kan lage pizzasnurrer, matmuffins eller lignende å fryse ned. Legger man det frossent i matboksen er det tint til lunsj Små yoghurtbokser og en liten plastboks med havregryn er også fint til matboksen, og det kan stå til holdbarhetsdatoen på yoghurten. Middager kan fryses i porsjonspakker Andre matpakketips som mine barn liker er wraps, pastasalat, grove vafler, pannekaker og pizza.
Ninja Tuna Skrevet 31. oktober 2015 Forfatter #10 Skrevet 31. oktober 2015 Det blir satt av en hel dag til gjøremålene, ikke bare en time.Høres lurt ut det med baksten og fryse ned. Frukt blir nok en flittig del av matpakkene på skolen også. Min kjære har fått i oppdrag å lage en liten oversikt over hva barnet bruker å spise. Usikker på om barnet har skolemelk, men å sende med yoghurtboks og havregryn er en god idé!Takker for svar så langt 5
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #11 Skrevet 31. oktober 2015 Wow, du er en ekte mann! Veldig snilt av deg! Anonymkode: e8a97...a58 7
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #12 Skrevet 1. november 2015 Matmuffins Anonymkode: f2381...668 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #13 Skrevet 1. november 2015 Dessverre ingen nye forslag fra meg, bare skryt. Hun er heldig som har deg! Anonymkode: 8dfec...bb6 4
Bokdamen Skrevet 10. november 2015 #14 Skrevet 10. november 2015 Mht middag kan du lage store porsjoner og fryse I enkeltpersoner som kan tas opp om morgenen (evt kvelden før). Ostehorn (ost og skinke) er også godt som matpakke. Min mann baker det til meg av og til og fryser i to og to.Du er en god mann! 1
Ninja Tuna Skrevet 5. desember 2015 Forfatter #15 Skrevet 5. desember 2015 (endret) Hei igjen, takk for tilbakemeldingene. Vi har fått prøvd ut litt av hvert og løsningen ble til at vi har laget en liste med "faste" matvarer som jeg handler inn.Det ble lettere for henne når alt ligger tilgjengelig i hjemmet og må slippe stresset i butikkene.Takk igjen Endret 5. desember 2015 av Ninja Tuna skriveleif 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå