Gå til innhold

Mengde søtsaker på en gang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg prøver å begrense mengden søtsaker (ting som generelt inneholder sukker), men lar meg selv spise en gang i blant. Skjønner jo at det ikke nytter å begrense antall ganger man spiser godterier, hvis man uansett spiser for store mengder når man først spiser. 

Men hva er egentlig "for store mengder" på en gang? Hvis jeg skal kose meg en kveld, så kan jeg feks. spise 100 gram sjokolade + 100 gram yoghurtnøtter. Er det litt i overkant? 

Anonymkode: 6023b...2a2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det blir over 1000 kalorier,men hvis målet er å ikke spise så mye usunt er det jo opp til deg å vurdere hva du tenker,men hvis målet er vektnedgang og dette skjer flere ganger i uka er det vel litt i overkant ja..

Anonymkode: 2b29f...455

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke store mengder, men det er ganske mange kalorier - om det er mye, lite eller passe, kommer jo helt an på hvilket utgangspunkt du har, hva du ønsker og hvordan ditt kosthold ellers er. Så enig med AB over her.

Skrevet

Du gir jo alt for lite informasjon.... Det er også opp til deg selv hva som er en passe mengde. Om du slanker deg vil jeg si at det du nevnte er for stor mengde. Om du ikke bryr deg så mye om kaloriene er det greit...

Anonymkode: 3f742...fc0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...