AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #1 Skrevet 31. oktober 2015 I fjor hadde vi noen leie opplevelser på halloween. Vi tok derfor på forhånd en prat med foreldre til barn vi visste skulle gå rundt i dag, for å bli enige om retningslinjer. Vi har en 2 år gammel datter som er utrolig vanskelig på kvelden, derfor blir leggetiden hellig hos oss. Vi avtalte at ungene kunne ringe på hos oss, men kun frem til klokken 19:00. Klokken 19:00 tok vi inn det lille vi hadde ute av dekorasjoner, og slukket utelampene. Da hadde ungene vært her, sammen med foreldrene sine og fått godteri av oss.Rundt 20:00 kom ungene tilbake. De dundra på døra, ringte på sikkert 30 ganger kjapt etter hverandre, og ropte "vi vet dere er hjemme! Vi vil ha mer godteri!" Jeg går ut, forteller at vi ikke har mer godteri og at de må gå. 30 minutter senere er de tilbake, og gjør akkurat det samme på nytt! Jeg kobler ut ringeklokka, og ringer foreldrene til to stk av dem som er søsken. Foreldrene visste ikke at ungene hadde gått ut igjen på egen hånd en gang. Jeg hører dem rope på ungene, og det blir stille, i alle fall i 15 minutter. Da er de tilbake, dundrer på døra, roper og herjer. Jeg går ut, irritert denne gangen, og ber dem gå. Ett av de eldste barna, kanskje ti år gammel, roper "det er baaaaarnemishandling å legge unger tidlig i daaaaaag!" mens de løper vekk leende. Mitt barn har selvsagt våknet igjen, og min mann prøver febrilsk å roe stakkaren ned. Jeg koker. Er det så vanskelig å passe på ungene i kveld, så ikke de terroriserer naboene? Det var jo nettopp for å unngå dette vi hadde avtalt hva som var greit i kveld! Til og med at ringeklokka ble koblet ut/lyset ble slått av/tilsnakk hjelper ikke - hva søren gjør man da? Hva gjør jeg til neste år for å slippe dette? Dersom jeg sier til neste år at vi ikke kommer til å gi ut godteri blir vi vel i alle fall offer for "knep". Anonymkode: fd28e...447 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #2 Skrevet 31. oktober 2015 Leste jeg ikke en tråd i fjor med en slående lik problemstilling? Jeg vil tro hageslangen tar seg av det problemet. Spyl dem godt. Anonymkode: dd3c7...5d1 5
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #3 Skrevet 31. oktober 2015 Tror ikke på denne historien i det hele tatt.... Anonymkode: d7f27...ff9 3
heidifrøkna Skrevet 31. oktober 2015 #4 Skrevet 31. oktober 2015 Å fy søren jeg hadde blitt så forbannet!!!Jeg er ikke imot feiringen av Halloween, men mener at det skal gjøres på en respektfull måte! Kun 1 gang per dør, og nei = nei.Jeg hadde faen ikke godtatt dette, jeg hadde marsjert rett til foreldrene til disse barna (så lenge far kan passe lille) og forklart situasjonen og forventet at det ble konsekvenser! Gjør du det kan (og foreldrene tar ansvar her) så er sjansen stor for at det ikke skjer igjen (med de samme barna hvertfal).Uansett, utrolig kjipt å høre om, og jeg skjønner at du er frustrert! Du kan jo prøve å henge en lapp på døren og si at dere har en baby som sover og er tomme for godteri for i kveld?Dumt når det skal bli sånn! Ikke greit! Snakk med foreldrene, hadde ventet til barna deres var hjemme sånn at de fikk med seg at du kom på døren! 1
Aldrisur Skrevet 31. oktober 2015 #5 Skrevet 31. oktober 2015 I vårt nabolag, som består av ca. 300 boenheter, har vi blitt enige om følgende:Styret sender ut plakater (noen dager før den 31.) med bilde av et gresskar som man kan henge på ytterdøra dersom man ønsker å ha besøk av "de små krapylene". Når godteskåla er tom tar vi ned plakatene og ingen ringer eller banker på døra etter dette. Og dersom man ikke ønsker besøk, er det bare å la være å henge opp plakaten i utgangspunktet.Det forutsetter jo at ALLE snakker med barna sine om denne ordningen på forhånd.Vet ikke om dere har mulighet til å få til en lignende ordning? Men det er da en god idé, og det funker som smør her hos oss. 5
Maleficenta Skrevet 31. oktober 2015 #6 Skrevet 31. oktober 2015 (endret) Neste år skriver du slik på ytterdøra Bildet kom ikke. Men skriv med blodig skrift. Ring this doorbell and you are next... Endret 1. november 2015 av Maleficenta
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #7 Skrevet 31. oktober 2015 Sukk. Dette innlegget dukker opp diverse steder på nettet på Halloween hvert bidige år. Trådstarter kunne i det minste tatt seg bryet med å skrive det om fra år til år, ikke bare kopiere det gamle igjen og igjen... Anonymkode: 2cd30...079 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #8 Skrevet 31. oktober 2015 Glad jeg bor sånn til at jeg slipper ufordragelige hitlerjugend på døra! Anonymkode: 4259a...cb4 1
Gjest Mythic Skrevet 31. oktober 2015 #9 Skrevet 31. oktober 2015 Dette virker veldig oppdiktet, gitt.
Arista Skrevet 31. oktober 2015 #10 Skrevet 31. oktober 2015 Vi hadde kjøpt inn masse godteri etter at alle kollegaene mine hadde advart meg om at "alle" kommer på døra i nabolaget vårt (vi har nettopp flyttet inn). Det har ringt på to ganger i kveld. Og det var barn vi kjenner. Nesten litt skuffa. Lurer litt på hvor folk bor som kan fortelle om at det kommer masse barn. Eller er alt oppsinn som denne historien?
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #11 Skrevet 31. oktober 2015 Kasting av egg er hærverk, og bør anmeldes. Uavhengig av dato. Anonymkode: 7b168...a61 2
melatonin Skrevet 31. oktober 2015 #12 Skrevet 31. oktober 2015 Har jeg lest dette før?? Jeg føler jeg har gjort det... Fikk ikke besøk av en j.... kid i år jeg! Satt ut gresskar og kjøpt inn halloween godis, hvor alt var pakket inn etter de hygieniske halloween tipsene jeg leste på vg. Fant heksehatten min og , men nei da.... forventer ikke mange, men er par kanskje.. 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #13 Skrevet 31. oktober 2015 Hvis dette er en sann historie tar du kontakt med foreldrene til disse barna og ikke bare forklarer pent men virkelig lar dem forstå at det der er rævva oppdragelse, og at du nå har et urolig småbarn hjemme pga. det de lot deres barn gjøre - som er et klart brudd på den avtalen dere hadde på forhånd.Kan være en ide å sette opp kamera neste år, så får dere eventuelt filmet disse barna som gjør slike ting, og kan finne ut hvem det er som har gjort det. (Kanskje bare et lite falskt skilt, uten faktisk kamera, om at det er videoovervåking på eiendommen er nok.) Hvis de går i grupper, er det ikke så vanskelig å finne ut hvilke barn som var i en gruppe med f.eks. 1 mumie, 2 spøkelser, 1 zombie og 2 djevler. Blir det lagt ut på Facebook så går det sikkert ikke lenge før folk finner ut hvem det er. Uansett så har du bevis, og det kommer man jo lengre med enn bare tilsnakk da de færreste foreldre ønsker at barna sine skal bli kjent som "de ufordragelige som driver med hærverk". Anonymkode: d68ff...437
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå