Gå til innhold

Hva tror dere - få mye løs hud nå pga. stort vekttap?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har aldri vært opptatt av trening for treningens skyld. Men har alltid vært aktiv og likt å trene i hverdagen (ikke treningssenter og sånt) , som f.eks sykle frem og tilbake til jobb (2 mil) hver dag i flere år o.l Fordi jeg synes det er gøy med sykling og fordi det hjalp meg til å være mindre trøtt og jeg var garantert til å bli ordentlig våken på jobb tidlig på morgenen : ) Jeg kan med andre ord ikke så mye om trening og kropp egentlig. Da jeg var gravid for litt over ti år siden, la jeg på meg nesten 30 kg. Fra 50-til nesten 80 kg. Fem måneder etterpå var jeg tilbake til startvekt, og hadde også markert midje. Uten å ha gjort noe spesielt, bortsett fra å være såklart aktiv med baby og ny tilværelse.  Jeg husker de rundt meg sa at de var utrolig fascinert over kroppen min og overrasket over at jeg ikke hadde noe løs hud og " så så bra ut etterpå" . Den gang var jeg i tyveårene, nå er jeg i trettiårene. Jeg har de to siste årene vært alvorlig syk, og klarer ikke være så aktiv lenger. Lå bare i seng på sykehus ca ett år. Nå klarer jeg å være i "normal" aktivitet. Saken er det at jeg har lagt på meg mye pga medisiner og inaktivitet over så lang periode. Jeg veier ca 20-30 kg mer enn jeg burde. Hvordan er det NÅ om jeg velger (og klarer, men det skal jeg!) å gå ned disse kiloene. Vil jeg få masse løs hud? Tenker at det er jo forskjell på å være "ung" og "litt eldre" og jeg har ikke mulighet for å være like aktiv som jeg var enda. Jeg er redd for å bli slank, men at jeg skal se gammel ut og at huden henger og slenger. 

Er det noen øvelser som jeg kan ta som ikke krever alt for mye , men som kan evt bidra til å forhindre løs hud? Burde jeg satse på å ikke  gå ned så mange kilo fordi jeg får løs hud uansett? 

Kanskje det er noen her som har noen lignende erfaringer og har lyst til å dele? 

Anonymkode: 9cdd7...fe9

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Alder kan ha mye å si, men du er nå fremdeles ung! Jeg har gått ned ca 20 kilo to ganger, først da jeg var rundt 36, og så da jeg var rundt 44, og fikk ikke noe løs hud første gangen, men litt etter andre gangen, på overarmer, mage og lår. Irriterende, men ikke sjenerende. Bortsett fra alder kan nok "genetikk" ha noe å si, kosthold, hastighet på nedgangen, og om du erstatter noe av fettet med muskler. Dette er en av de tingene man ikke kan vite noe sikkert om i forkant. Smak og behag, og noen "bærer fettet" bedre enn andre - men jeg foretrekker for min egen del VELDIG å ha litt løs hud framfor store fettputer. Helsemessig vil jeg si det er bedre å gå ned i vekt om du er veldig overvektig, enn å fortsette å være overvektig i frykt for å få løs hud. 

Huden er vel mer "slaskete" enn direkte "løs", forresten. Og det synes bare i enkelte "positurer", på armene når jeg holder dem ut til siden, på lårene når jeg bøyer knærne og slapper av, og magen når jeg trekker den inn eller står fremoverlent. Til vanlig synes det ikke i det hele tatt.

Endret av Pringle
Utdypet slasketheten.
Skrevet

Ikke la frykten for dette stoppe deg! Gå ned sakte, huden er veeeeldig elastisk, som du vet etter tidligere erfaring.

Anonymkode: 43950...ef4

Skrevet

Puppene dine må du regne med blir mindre og ikke så faste lengre men det er ikke sikkert du får hengehud på resten av kroppen. Det avhenger nok mye av genetikk som nevnt og hvor elastisk hud du har for øyeblikket. 

Anonymkode: b9c69...8ae

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...