Gå til innhold

Halloween - bor i blokk, kan ikke slå at utelyset...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjære foreldre. Vår så snill, ikke send ungene på halloweentigging i blokker! Jeg har ikke noen som helst kontroll over belysningen her, så jeg får faen ikke fred! Til nå har det ringt på døren sikkert 15 ganger, og jeg er så leeeiiii!!!

Hvordan svarte skal jeg få fred fra faenskapen? De ringer jo ikke på bare engang heller, mange holder knappen inne så det ringer og ringer og ringer og ringer.. Blir gal snart!

Anonymkode: b16fc...969

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjære foreldre. Vår så snill, ikke send ungene på halloweentigging i blokker! Jeg har ikke noen som helst kontroll over belysningen her, så jeg får faen ikke fred! Til nå har det ringt på døren sikkert 15 ganger, og jeg er så leeeiiii!!!

Hvordan svarte skal jeg få fred fra faenskapen? De ringer jo ikke på bare engang heller, mange holder knappen inne så det ringer og ringer og ringer og ringer.. Blir gal snart!

Er det mulig å slå av lyden på dørklokka eller evt koble den ut?

Anonymkode: ba4a2...606

• Liker 1
Skrevet

Har du ikke mulighet til å koble ut din egen dørklokke?

• Liker 1
Gjest kaninen
Skrevet

Huff da, det høres helt for jævelig ut! At du må holde ut noe så fælt et par timer på lørdags kveld kan forårsake store traumer kan jeg tenke meg.

Skrevet

Jeg bor også i et leilighetskompleks hvor jeg ikke kan slå av utelyset. Jeg løser det veldig enkelt - jeg skrur av lyset i gangen slik at det er mørkt (og ser dermed ut som ingen er hjemme), og skrur av ringeklokken.

• Liker 1
Skrevet

Jeg kan ikke slå av lyset i gangen. Dvs, det er ikke noen gang å slå lyset av i. Det er jo ikke noe vindu fra leiligheten min og ut i oppgangen, så når man står utenfor døren ser man ikke noen forskjell om jeg har lyset på eller av.

Jeg kan koble ut telefonen som er koblet til ringeklokken utenfor blokken, men det hjelper ikke når noen andre har sluppet dem inn i blokken. Trykker de på ringeren rett utenfor min inngangsdør ringer det åkke som, der kan jeg ikke koble fra noe.

• Liker 1
Skrevet

Huff da, det høres helt for jævelig ut! At du må holde ut noe så fælt et par timer på lørdags kveld kan forårsake store traumer kan jeg tenke meg.

Det er ikke et par timer. Det er mange timer. Og ja, det er faktisk utrolig irriterende når det skjer så mange ganger. Kanskje du har en koselig lyd av din klokke, men det har ikke jeg. Om du liker at unger står og herjer med din klokke betyr ikke at det er ok at de gjør det med min.

• Liker 4
Skrevet

Jeg kan ikke slå av lyset i gangen. Dvs, det er ikke noen gang å slå lyset av i. Det er jo ikke noe vindu fra leiligheten min og ut i oppgangen, så når man står utenfor døren ser man ikke noen forskjell om jeg har lyset på eller av.

Jeg kan koble ut telefonen som er koblet til ringeklokken utenfor blokken, men det hjelper ikke når noen andre har sluppet dem inn i blokken. Trykker de på ringeren rett utenfor min inngangsdør ringer det åkke som, der kan jeg ikke koble fra noe.

Legg en avis eller 2 på dørmatta di utenfor døren, og de vil tenke at du ikke er hjemme

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde glemt hele halloween en gang, og løste det med å henge opp en lapp på døra der det stod "beklager, vi har glemt å kjøpe godteri". Det løste problemet. Tror kanskje det var en eller to som ringte på likevel, men de fleste som er så små at de ikke kan lese går jo i følge med noen.

Anonymkode: 46fd5...a7a

• Liker 3
Skrevet

Skriv lapp på døra om at du ikke har godteri. Jeg har gjort det, fungerer her hvertfall.

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde glemt hele halloween en gang, og løste det med å henge opp en lapp på døra der det stod "beklager, vi har glemt å kjøpe godteri". Det løste problemet. Tror kanskje det var en eller to som ringte på likevel, men de fleste som er så små at de ikke kan lese går jo i følge med noen.

Lurt! :)

Eller en lapp på døren om at her er det smittsomme sykdommer (diare, influensa, lus og det som verre er)  :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Ingen av de som har ringt på her har vært i følge med voksen... Antageligvis venter en eventuell voksen nede ved ytterdøren, og bare sender ungene oppover trappene. Noen har vært så små at lapp antageligvis ikke vil hjelpe..

Men kan lage en nå og se om det gir noen respons.

Skrevet

Bruk hodetelefoner eller ørepropper og steng lyden ute.

Anonymkode: 4756e...bd8

Skrevet

Hvorfor er du så ufin? En ringeklokke som konstant trykkes på en hel kveld er da åpenbart ganske slitsomt. 

Anonymkode: d553c...384

• Liker 9
Skrevet

Hva med henge opp en lapp på døren? Enkelt og greit! Ikke vits å gjøre det verre enn det er. 

• Liker 2
Skrevet

Bruk hodetelefoner eller ørepropper og steng lyden ute.

Anonymkode: 4756e...bd8

Det blir jo en kjempekos dag for hele familien, ja... Vi er en familie på tre som bor her, inkludert en treåring.. De første som ringte på kom i tre-tiden. Så har det kommet flere i timen helt siden da, og det har ikke tatt slutt ennå.

Skrevet

Har du ikke mulighet til å koble ut din egen dørklokke?

Alle har dessverre ikke det

• Liker 1
Skrevet

Hva med henge opp en lapp på døren? Enkelt og greit! Ikke vits å gjøre det verre enn det er. 

Gjorde det for noen minutter siden, har vært en gruppe som har ringt på siden da... De var for små til å lese, og ikke i følge med voksen. Skal lapper hjelpe må det tydeligvis være en voksen med som gidder gå helt opp i blokken.

Skrevet

teip igjen ringeklokka så den står konstant inne... vet det funker på noen....  uten at den da ringer mere enn den gangen du gjør dette... 

• Liker 1
Skrevet

Kjenner meg så igjen! Hater denne kvelden så intenst!

Men i dag har jeg skjelt ut noen av ungene så hardt at de løp hylende avgårde, og håper de har lært!

Etter det skrudde jeg av lyset i hele oppgangen, så når de kommer opp trappa/ut av heisen er det så mørkt at de ikke ser NOE, og håper de tar det som ett tegn på at "utelyset er skrudd av"....

Regelen burde vært: gå kunn til dører som er pyntet for besøk!

Anonymkode: e0560...2df

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...