Gå til innhold

Reiseforslag?

Anbefalte innlegg

Gjest Puttipott
Skrevet

Hei! 28. desember drar samboeren min på en måneds fjelltur I sør-Amerika, turen var planlagt før vi møttes. Siden høyskolen ikke starter på igjen før rundt 11. januar tenkte jeg det var en fin mulighet å dra på en utenlandsreise alene samtidig som samboeren drar. Da er spørsmålet hvor!

Selv kunne jeg tenkt meg I retning litt sør I Italia, men kjenner ikke til noe spesifikk sted. Jeg liker fjellturer først og fremst, og kunne tenkt meg til et varmere strøk med masse turmuligheter, helst I europa, det er det jeg kan si. Noen som har noe forslag? :)

Skrevet

Cinque terre! Det er fem småbyer nær Pisa i Italia med stier mellom, og det er ingen bilveier dit. Sjekk først om stiene er åpne mellom byene, ifjor sommer var bare 2 av stiene åpne. Man må ta tog til La spezia, og så lokaltog derfra. Du kan gå turen mellom byene på 2 dager, eller lengre. Det er også mulig å ta båt. Du kan godt kombinere noen dager i Cinque terre (er ikke sååå mye annet å gjøre der) med et opphold i Roma, for eksempel. 

Gjest Overrasket
Skrevet

Cinque terre! det er ingen bilveier dit. 

Joda, klart hver landsby har bilveier :P, noe annet hadde vært veldig rart. CT er et bra forslag generelt, men ikke i januar tror jeg. 

Hvis jeg skulle på reise til en destinasjon med mulighet for masse fotturer, innenfor Europa i januar, ville jeg sett på Madeira. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...