AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #1 Skrevet 31. oktober 2015 Jeg har opp gjennom årene observert en sær liten ting ved gutter født av en hvit mor og mørk far, hvor nær sagt over halvparten av de ca. 25-30 (om jeg får bruke termen "mulatt")-guttene/mennene jeg selv har møtt på har hatt ADHD i en eller annen grad. Følgelig setter jeg spørsmålstegn ved hva denne hyppigheten kommer av. Diagnosene er noe jeg enten har fått svart på hvitt eller som jeg er blitt meddelt gjennom praten, enten av de selv, eller bekjente.Andre som har opplevd dette eller liknende?*Ps. Dette er ikke for å generalisere. Anonymkode: d7137...2e1
ajarRun Skrevet 20. desember 2015 #2 Skrevet 20. desember 2015 Hva mener du med i en eller annen grad? ADHD er en sykdom, det er som graviditet, enten er du gravid eller så er du ikke gravid, du kan ikke være "litt gravid". Dette blir litt som om jeg sier jeg har vært på kjøpesenteret å sett at alle de irriterende damene er gravid i "en eller annen grad" fordi jeg ikke klarer å skille de som er gravide med de som er feit. 1
LukaFrost Skrevet 20. desember 2015 #3 Skrevet 20. desember 2015 4 timer siden, ambivalentReaction skrev: Hva mener du med i en eller annen grad? ADHD er en sykdom, det er som graviditet, enten er du gravid eller så er du ikke gravid, du kan ikke være "litt gravid". Dette blir litt som om jeg sier jeg har vært på kjøpesenteret å sett at alle de irriterende damene er gravid i "en eller annen grad" fordi jeg ikke klarer å skille de som er gravide med de som er feit. Tror du virkelig at alle som har ADHD er like, at de har det på samme måte?
ajarRun Skrevet 20. desember 2015 #4 Skrevet 20. desember 2015 Et øyeblikk siden, LukaFrost skrev: Tror du virkelig at alle som har ADHD er like, at de har det på samme måte? Jeg tror alle som har ADHD har ADHD. Det oppleves selvsagt forskjellig og de er selvsagt forskjellige personer. 1
AnonymBruker Skrevet 20. desember 2015 #5 Skrevet 20. desember 2015 Jeg kjenner 3, og ingen av dem har ADHD. Så 100% av "mulattgutter" har IKKE ADHD, er min erfaring. Er det forøvrig et poeng at det er MOR som er hvit mener du? For hvis jeg tilføyer "blandingsgutter" med sort mor og hvit far, har jeg et utvalg på fem. Fortsatt 100% ikkeadhd! Og jentene, hvorfor rammes ikke de tror du? Ingen ADHD! Men én jeg vet om har østeuropeisk mor og ADHD! Og en har Vietnamesisisk mor og norsk far og ett eller annet atferdsproblem! Og noen har to helnorske foreldre og ADHD, har jeg sett og hørt om. Ikke for å generalisere, for det er umulig på et slikt grunnlag. Anonymkode: 2b52f...4ba
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå