Gå til innhold

Så er årets ekkleste dag her...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så er dagen her, hvor en stakkar må sitte hjemme å grue seg.

Man må mørklegge hele huset, og sitte i det ene rommet som ikke har vindu, (i blokk er det umulig å slippe unna) og håpe alle drtittungene på tiggerunde tror man ikke er hjemme, og ikke gjør alt for mye hærverk....

Hvorfor skal det være slikt at man må sitte hjemme å grue seg til denne dagen?

Hvorfor skal norske barn få lov til å gå rundt å plage andre?

Hvorfor kan ikke disse drittungene ha Haloweenfest hjemme/hos venner?

Hvorfor kan man ikke gå KUN til folk som har pyntet døra si, og tydelig viser at de ønsker faaenskapen på besøk?

Hvorfor kan ikke de som missliker, unger, hater bråk og støy, og skvetter himmelhøyt av ringeklokka få være i fred?

Hvorfor skal denne meningsløse tradisjonen presses på oss som ønsker å slippe unna?

Nå er i hvertfall døren låst, ungene mine har forbud mot å åpne døra, og jeg håper de klarer å være stille nok til at tiggerne på utsiden ikke skjønner at vi er hjemme.... Jeg synes det er grusomt å ikke kunne gjøre som jeg vil i mitt eget hjem

Respekter andre, og skal dere tilate ungene deres å tigge, la dem kun gjøre de hos folk som er med leken!!!!!

Anonymkode: bc8fb...aa1

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig med deg TS i mye av det du skriver.

Jeg synes også at det er merkelig av foreldre å tillate barna å plage andre, og denne Helloween-"leken" går jo ofte ut på å hevne seg (ved å kaste egg på vinduer o.l.) på de som ikke gir godteri til dem. Blir de da egentlig oppdratt av sine foreldre til at det er greit med slike handlinger: trusler og hevn for å få det (i dette tilfelle godteriet) som de vil?

Anonymkode: f8ad2...40a

• Liker 3
Skrevet

Dette må variere fra sted til sted, for jeg har aldri opplevd det sånn. I løpet av kvelden kommer det noen grupper av barn på døra som ringer på, og det er det. Ikke noe egg, ikke noe "faenskap", jeg synes overhodet ikke synd på meg selv som må svare på noen oppringinger på døra.

Men det er meg. Og pensjonistene i gata, som klagde over at det ikke kom noen i fjor, de hadde jo forberedt seg! ;)

Anonymkode: 701b7...3ba

• Liker 8
Skrevet (endret)

Kan du ikke bare henge en lappe på døra der det står at du ikke feirer Halloween og det dermed ikke er noe godt å hente her, men ønsker de en fin kveld videre?

En annen ting som er ganske vanlig om man ikke ferier Halloween er å skru av utelyset. Gjør du det i tillegg til en eventuell lapp er det liten sjanse for at noen kommer. (Det skal iallefall være sånn, da det er en litt uskreven regel.)

Endret av PaperFlower
  • Liker 3
Skrevet

Kan du ikke bare henge en lappe på døra der det står at du ikke feirer Halloween og det dermed ikke er noe godt å hente her, men ønsker de en fin kveld videre?

En annen ting som er ganske vanlig om man ikke ferier Halloween er å skru av utelyset. Gjør du det i tillegg til en eventuell lapp er det liten sjanse for at noen kommer. (Det skal iallefall være sånn, da det er en litt uskreven regel.)

Det med utelampa funker ikke! Ser dem at det er lys inne ringer dem på uansett!

For min del bor jeg i blokk, og det hjelper ikke å sku av lyset nede, Har skrudd av her oppe også, så hele gangen er mørklagt, men de ringer på fordet! Og oppgangen er pr. nå full av egg, mel og godteripapir....

Har prøvd meg på lapp på døra før, men de ringer på leeenge fordet, drar i dørhåndtaket og sparker i døra. Så det respekteres absolutt ikke!

Anonymkode: bc8fb...aa1

• Liker 3
Skrevet

Ungene i ditt nabolag er åpenbart mer veloppdragne enn i ts' nabolag.

Der hvor broren min bor var jeg ved en anledning på besøk da det var halloween. Drittungene egget ned vinduene, og da hadde de ikke engang ringt på døra for å spørre etter godteri.

Anonymkode: e94b1...a57

• Liker 2
Skrevet

Herregud, ta å stikk over til noen venner da om det er helvete på jord for deg?

Og du TRENGER ikke gjemme deg, er bare å ikke åpne døren. De fleste er klar over at mange ikke ønsker dette og går heller videre.

Syntes du overreagerer, eller ikke har så mye hardt i livet ditt og føler du endelig har noe å sutre for.

Anonymkode: 56cd4...ece

• Liker 7
Skrevet

For to år siden var det noen som kastet egg på soveromsvinduene våre, vinduene stod åpne og vi fikk egg både på vinduene og inn vinduene i vinduskarmen, på gardinene og på gulvet. Ble rett og slett lei meg

Anonymkode: 1638b...0dc

• Liker 3
Skrevet

Hvis du hopper himmelhøyt av ringeklokka vil jeg anbefale deg å koble den ned. Vil tro det er andre dager det ringer på og, og da er det mye mer uforberedt enn akkurat denne dagen, da hopper du vel like høyt når julebukken ringer på og 😉. Sett da opp en grind eller noe rundt døra og "adgang forbudt" skilt hvis det ikke hjelper med å slå av utelyset.

Anonymkode: ec262...738

• Liker 3
Skrevet

Å kaste egg og gjøre andre tulleting er ufint og rett og slett dårlig gjort. Det gjøres ikke her og jeg har ikke hørt andre fortelle om slik ting heller. Sånn bortsett fra det så er det ikke noe problem med Halloween. Noen voksne vil jo bare klage over Halloween. 

Men alle må jo følge spillereglene om det skal bli en bra dag, det gjelder både barn og voksne.

Anonymkode: 2b503...0f4

• Liker 4
Skrevet

Finn en løsning!

Halloween har kommet for å bli og så må vi gjøre det beste ut av det.

Ungene går stort sett i 3-4 timer. ... En gang i året vel og merke!

Slukk lyset og gå på restaurant, pub, kino....Det er ikke verre.

• Liker 3
Skrevet

Finn en løsning!

Halloween har kommet for å bli og så må vi gjøre det beste ut av det.

Ungene går stort sett i 3-4 timer. ... En gang i året vel og merke!

Slukk lyset og gå på restaurant, pub, kino....Det er ikke verre.

Hva hjelper det å gå på restaurant, kino o.l når oppgangen er tilgriset av mel og egg når de kommer hjem? Det er et helvete å få vekk.

• Liker 4
Skrevet

Er så glad jeg bor der jeg bor så jeg slipper sånne frekke, ufordragelige hitlerjugend på døra!

Anonymkode: 18230...b19

• Liker 4
Skrevet

Hva hjelper det å gå på restaurant, kino o.l når oppgangen er tilgriset av mel og egg når de kommer hjem? Det er et helvete å få vekk.

Finn en annen løsning da...Det er flere muligheter.

Det er snakk om 3-4 timer.

• Liker 1
Skrevet

Det jeg synes blir mest feil med dette er at de som ikke er interessert i å delta liksom skal sørge for å signalisere det. Det er da langt mer rimelig at de som har lyst til å få barn og tenåringer på døra signaliserer dette med halloweenpynt. Gresskar-klistremerke ved siden av navnet på dørklokken for de som bor i blokk, kanskje?

• Liker 8
Skrevet

Finn en annen løsning da...Det er flere muligheter.

Det er snakk om 3-4 timer.

Muligheter, som hva da? Etter hva jeg kan se har det meste blitt forsøkt. Lyset er slukket, de later som de ikke er hjemme, og unger griser likevel til oppgangen med egg, mel og søppel. Du hadde neppe likt det selv, om du hadde gått ut en kveld og kommet hjem til en oppgang som ser ut som en svinesti.

• Liker 4
Skrevet

Muligheter, som hva da? Etter hva jeg kan se har det meste blitt forsøkt. Lyset er slukket, de later som de ikke er hjemme, og unger griser likevel til oppgangen med egg, mel og søppel. Du hadde neppe likt det selv, om du hadde gått ut en kveld og kommet hjem til en oppgang som ser ut som en svinesti.

Så får man kanskje vokte oppfangen, ta det opp m borettslag e.l

Enten det, eller vaske.

Halloween er her og blir her. Det finnes alltid en løsning for de 4 timene i året.

• Liker 3
Skrevet

Det jeg synes blir mest feil med dette er at de som ikke er interessert i å delta liksom skal sørge for å signalisere det. Det er da langt mer rimelig at de som har lyst til å få barn og tenåringer på døra signaliserer dette med halloweenpynt. Gresskar-klistremerke ved siden av navnet på dørklokken for de som bor i blokk, kanskje?

Slik har tradisjonen blitt her hvir jeg bor. Vi tenner lys etc.

• Liker 2
Skrevet

Så får man kanskje vokte oppfangen, ta det opp m borettslag e.l

Enten det, eller vaske.

Halloween er her og blir her. Det finnes alltid en løsning for de 4 timene i året.

Signerer. Det er da ikke så problematisk...

• Liker 1
Skrevet

Slik har tradisjonen blitt her hvir jeg bor. Vi tenner lys etc.

Så bra! Det må jo også være mye koseligere å ringe på der man vet man er ønsket :) 

Fungerer dette greit, synes du, eller blir det fortsatt mye ringing på dørklokken hos de som ikke har pyntet?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...