Gjest Choco Skrevet 28. september 2004 #1 Skrevet 28. september 2004 Hvordan skriver man egentlig datoer på engelsk? Jeg mener å huske at det er forskjellig praksis i ulike engelskspråklige land - stemmer det? Noen steder har jeg sett at datoen kommer før måneden, mens det andre steder er måneden som kommer først. Er det noen som kan fortelle meg reglene?
~sikka~ Skrevet 28. september 2004 #3 Skrevet 28. september 2004 Det varierer. Men jeg mener standad er måned dato år som liv sa.
nyibyen Skrevet 28. september 2004 #4 Skrevet 28. september 2004 Jepp - og husk at måneder (i likhet med ukedager) skrives med stor bokstav på engelsk, hvis du skal bruke ord istedenfor tall!
Ada Skrevet 28. september 2004 #5 Skrevet 28. september 2004 Er det ikke amerikansk standard som er Måned-Dag-År, mens engelsk standard er Dag-Måned-År?
Catzy Skrevet 28. september 2004 #6 Skrevet 28. september 2004 Ada Lovelace har rett, amerikanere og briter skriver det forskjellig. Fancy navn, foresten, Ada. Maskinen min heter det samme. Catzy
Gjest Virvel Skrevet 29. september 2004 #7 Skrevet 29. september 2004 Jeg har også lært at det er slik som Ada Lovelace skriver.
Gjest Xavia Skrevet 29. september 2004 #8 Skrevet 29. september 2004 Ada Lovelace har rett, amerikanere og briter skriver det forskjellig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå