Gå til innhold

Bygge formue.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan bygger folk her formue?

Satser dere på ting dere kan, som foreksempel lager utleiebolig, eller putter penger i aksjer, fond eller lignende. Sparer kun i banken?

Har bygget min første utleieleilighet nå, men skjønner jo at denne veien er ikke er en veldig rask formue bygging. Gjorde et godt kjøp, men renoverte boligen så det kostet jo penger. Solgte en leilighet jeg tjente veldig bra på for 2år siden. Kjøpte da bolig utenfor bydelen og fikk et flott hus + hadde endel penger igjen. Nå snakker jeg om folk som bygger som sagt sin egen formue uten arv og ikke masse penger dem har fått. Vil høre om tips, gode historier, samme om det er flaks, eller ferdigheter for man må vel ha litt flaks uansett i disse tider.

Anonymkode: 1dadf...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satser dere på ting dere kan, som foreksempel lager utleiebolig, eller putter penger i aksjer, fond eller lignende. Sparer kun i banken?

Har bygget min første utleieleilighet nå, men skjønner jo at denne veien er ikke er en veldig rask formue bygging. Gjorde et godt kjøp, men renoverte boligen så det kostet jo penger. Solgte en leilighet jeg tjente veldig bra på for 2år siden. Kjøpte da bolig utenfor bydelen og fikk et flott hus + hadde endel penger igjen. Nå snakker jeg om folk som bygger som sagt sin egen formue uten arv og ikke masse penger dem har fått. Vil høre om tips, gode historier, samme om det er flaks, eller ferdigheter for man må vel ha litt flaks uansett i disse tider.

Sparer i bank, men særlig lønnsomt er det jo ikke når sparerenten snart er lavere enn formuesskatten :dry: Har også penger i bolig, men det er jo ikke penger jeg har tilgang til.

Anonymkode: 5b3b8...055

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

forsøker å ha mest gjeld og ingen formue pga fradrag og skatt.

Anonymkode: af119...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forsøker å ha mest gjeld og ingen formue pga fradrag og skatt.

Anonymkode: af119...eb8

Den eneste fordelen med fradrag pga renter på gjeld er at du taper litt mindre på å ha gjeld enn du ellers ville ha gjort. Eneste måten å tjene på å ha gjeld er hvis du investerer pengene du låner i noe som gir høyere avkastning enn lånerenta. 

Anonymkode: 977f9...b31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...