AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #1 Del Skrevet 31. oktober 2015 har en jeg kjenner godt,som er ett skikkelig rasshøl når det kommer til damer. skal sies han er veldig ålreit venn når han er til stede i ett vennskap. men problemet er at han hopper fra forhold til forhold, og er utro med alle han blir sammen med... nå har han funnet seg ei kjempe snill jente som fortjener noe bra.... ikke meg. for jeg liker ikke utsende på a..men han har vært utro 3 ganger som jeg vet om. i løpet av 4 mnd de har vært sammen... å værste er at disse damene er langt mindre pene enn hu han er sammen med, så forstår ikke hvorfor risikere noe for noen som ikke er mere sexy, vakrere osv... han innrømmer det selv og, feks ei han pulte i en hel helg, første gang han så henne så holdt han på å spy... forstår ingenting av dettemen uansett. jeg er litt små lei av at han drar meg inn i dette, med og fortelle henne at han er med meg, så knuller han rundt isteden... mens hun kan spørre meg, ja hva drev dere med i går, og da lyver man til henne... ikke god følelse... så spørsmålet er... burde man si det til henne...? og hvordan i huleste kan man få sagt det anonymt så hun ikke sier det kom fra meg.... ??rimelig frustrert over å bli dratt med i løgnene til en kompis.... til de som mener jeg burde gi f i han... han er god venn som kompis... jeg vil jo ikke miste det... Anonymkode: 97337...954 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leonora8 Skrevet 31. oktober 2015 #2 Del Skrevet 31. oktober 2015 Det er mange forskjellige meninger om akkurat det å fortelle partner om at noen er utro. Jeg skjønner at du ikke syns dette er noe kult gjort av kompisen din. Vanligvis pleier jeg å si FORTELL DET!! Men i dette tilfelle syns jeg du skal tenke deg godt om. Ta heller en prat med kompisen din og fortell hva du syns om det han driver med. Om du forteller kjæresten hans dette risikerer du å miste en god kompis om han finner ut av det.På en annen side ville jeg satt pris på om noen fortalte meg det om min kjæreste var utro mot meg. Tenk deg godt om hvis du bestemmer deg for å fortelle henne det, og for all del gjør det anonymt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Florence Skrevet 31. oktober 2015 #3 Del Skrevet 31. oktober 2015 (endret) Jeg hadde ikke satt pris på et vennskap hvor jeg blir dratt inn i løgnene til vennen min. Det vitner om så dårlige moraler og selv om vennen din ikke har gjort noe slemt mot deg direkte vil du faktisk aldri kunne stole på at det ikke kommer til å skje når han lyver så lett for partneren sin og 'tvinger' deg til å lyve. Så for det første hadde jeg bedt vennen din om å dra til helvete for å dra deg inn i løgnene og så hadde jeg fortalt det til kjæresten. Uakseptabelt. Endret 31. oktober 2015 av Florence Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daniel123 Skrevet 31. oktober 2015 #4 Del Skrevet 31. oktober 2015 (endret) Vel, hva føler du selv at du bør gjøre? Jeg kan gi deg et råd, men du bør stole på din egen intuisjon og gjøre det du føler er riktig. Du blir ikke et dydig menneske av å gjøre det moralsk riktige dersom du ikke selv forstår og føler for å gjøre det (ifølge moderne dydsetikk).Nåvel, her har du to valg: du kan fortsette å lyve og forbli lojal mot din venn, eller du kan velge å fortelle sannheten og svike din venn (selv om han ikke finner det ut, er det et svik). Ifølge Kant er det alltid umoralsk å lyve - alltid, ettersom man frarøver noen sannheten. På den annen side mener Ross at det er flere moralske hensyn en må ta når en skal foreta et handlingsvalg; i dette tilfellet er det å svike lojaliteten til din venn, eller frarøve noen sannheten. Fra et etisk konsekvensialistisk synspunkt bør du fortelle sannheten, da sannheten i dette tilfellet er uunngåelig og et spørsmål om tid - og det kan medføre større smerter og lidelser for denne kvinnen om hun finner det ut på egenhånd senere.Men som sagt, du må foreta ditt eget valg ut ifra ditt eget moralske kompass. Jeg har gitt deg noen synspunkter som du kan jobbe med, og forhåpentligvis gjør du det riktige. Endret 31. oktober 2015 av Daniel123 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #5 Del Skrevet 31. oktober 2015 Tja, jeg syns ikke at du høres så veldig kompis ut når du kan finne på å tenke at dama til vennen din ikke fortjener noen så bra som "deg", fordi "du" ikke liker utseendet på "a". Mener du at hun ville fortjent deg om hun var pen og du ville tatt hun fra kompisen din? Det høres veldig sånn ut.Jeg skjønner godt at utroskapssituasjonen blir vanskelig siden du blir mellommannen og alibiet, og om du er en ekte kompis så sier du fra til kompisen din at det gidder du ikke å være lenger fordi du syns ikke at dama hans fortjener å bli lurt på den måten. At du oppfordrer han til å ikke være utro lenger og at han får holde deg utenfor. Ekte kompiser snakker vennene sine vekk fra å gjøre sånne ting, og tenker ikke i de baner om at de skulle tatt over dama dems (om hun var pen "nok"). Du bør også si fra at det ikke er greit at han snakker sånn om henne (at hun er stygg, om det er sant) , og at hvis han syns hun er så stygg og fæl så får han slå opp med henne enn å gå rundt å snakke sånn om henne bak ryggen hans.Du må være den strenge med "pekepinnen" i kompisforholdet deres her , og om han fortsetter å oppføre seg som en drittsekk etter du har sagt og VIST tydelig at du ikke støtter utroskapen og drittslenginga hans, kan du si fra til dama hans. Anonymkode: e19a5...dfa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå