AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #1 Del Skrevet 31. oktober 2015 Jeg er 25 år og har et forholdsvis bra liv. Jeg har samboer, eier leilighet, fast jobb og reiser en del rundt omkring i verden. Jeg har i mange år vært i en vennegjeng, før jeg plutselig for noen år siden ble gradvis utfryst. Dette har virkelig tatt knekken på meg og jeg tar meg selv i å være deprimert, tenke mye negative tanker og selvtillitten og selvfølsen har blitt lav. Jeg har blant annet begynt å stamme litt når jeg snakker foran mange mennersker og tør ikke være meg selv fordi jeg ikke føler jeg er god nok. Min venninnegjeng har blant annet sluttet helt å ta kontakt med meg, de arrangerer fester etc. uten å invitere meg og jeg fikk heller ikke bursdagsmelding fra to av de. Jeg har forsøkt så mange ganger å spørre om det har skjedd noe, om jeg har gjort noe, men får til svar at det ikke er noe og at de ikke vet hva jeg snakker om. De arrangerer parkvelder uten å invitere meg og min kjæreste og andre begivenheter som 17 mai, nyttårsaften og julebord. Bursdager blir jeg dog invitert til. Forrige helg var jeg i bursdagen til den ene, men hele kvelden gikk med til å snakke neste dag der alle skulle på en fest hvor jeg var den eneste som ikke var invistert til (ikke en fest de selv arrangerte, men alle de var invitert utenom meg av en grunn). Så jeg satt der og hørte på de diskutere antrekk og forskjellige ting. Brast i gråt da jeg kom hjem og ble utrolig lei meg.Jeg skulle ønske jeg bare kunne kutte dem ut og ikke tenke på dem mer, men jeg har ingen andre venner. Anser meg selv som en lojal, omtenksom, sjenerøs og god venninne så jeg fatter ikke hvorfor de ikke vil ha kontakt med meg. Dette går utover livet mitt generelt, som jeg skrev lenger opp føler jeg at jeg har mistet meg selv. Jeg orker ingenting, har ikke noe energi og føler meg bare lei meg og utslitt. Jeg skulle så gjerne ønske at jeg kunne skaffet meg ny venninnegjeng, men det er jo så vanskelig i den alderen jeg er i der alle har "nok" venner. Noen som har vært i lignende situasjon og har noen tips? Tar i mot alt av råd og tips. Anonymkode: 34136...2cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mr_White Skrevet 31. oktober 2015 #2 Del Skrevet 31. oktober 2015 HeiEr det slik at dere har studert eller lignende sammen, og så begynt å gli fra hverandre etter studiene? Det kan skje. Har du forsøkt å snakke med en av dem alene, eller har du kun forsøkt å ta opp problemet i plenum? Jeg tror den beste løsningen kan være å forsøke å få snakket med kun en av dem, og legg det frem som noe du vil ha hjelp til å løse, ikke kom med direkte anklager på at de ikke inkluderer deg. Bare si hva du føler og at du er redd for å miste dem som venner og hva hun syns du burde gjøre.Blir ikke situasjonen bedre vil jeg anbefalle å revurdere forholdet til de venninnene, klarer du å fortsatt treffe dem som bekjente uten å forvente å være "med i gjengen" eller må de kuttes helt ut?Uansett burde du se etter nye venner som kan være gode venner. Tror det finnes egen gruppe på facebook for dette, eller så er det mulig å treffe folk på kveldskurs /hobbyaktiviteter eller trengingssenter kanskje?Håper ting løser seg for deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #3 Del Skrevet 31. oktober 2015 Har selv opplevd dette, Ingen god løsning, mest vondt. Dropp dem eller prat med en eller to av dem om det. Er jo ikke slik det skal være. Anonymkode: 21a18...cb2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå