Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om man har opplevd mye traumatiske hendelser i et hus man bor i (for min del har jeg opplevd mye traumatisk hjemme, men ikke pga familien min) som gjør det vanskelig å bli frisk siden man hele tiden befinner seg på det stedet hendelsene som gjorde deg psykisk syk, er det noen mulighet til å få økonomisk støtte av noen til å flytte for seg selv?

Anonymkode: 06263...daa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Beklager om formuleringen ble veldig rotete!

Skrevet

dytter..

Skrevet

Om man har opplevd mye traumatiske hendelser i et hus man bor i (for min del har jeg opplevd mye traumatisk hjemme, men ikke pga familien min) som gjør det vanskelig å bli frisk siden man hele tiden befinner seg på det stedet hendelsene som gjorde deg psykisk syk, er det noen mulighet til å få økonomisk støtte av noen til å flytte for seg selv?

Kanskje legen din eller psykologen din (hvis du går til behandling), kan gi deg svar på dette.

Anonymkode: 5a42d...94c

Skrevet

Hvis jeg var deg ville jeg tatt meg en tur til legen. Legen kan pinpointe deg videre :-)

Skrevet

Du kan sikkert få frivillig innleggelse på psyk. 

Anonymkode: 9c267...593

Skrevet

Du kan sikkert få frivillig innleggelse på psyk. 

Anonymkode: 9c267...593

Har ikke et behov for det, så neitakk.

Skrevet

Kanskje legen din eller psykologen din (hvis du går til behandling), kan gi deg svar på dette.

Anonymkode: 5a42d...94c

Hvis jeg var deg ville jeg tatt meg en tur til legen. Legen kan pinpointe deg videre :-)

Takk for svar!

Skrevet

Har ikke et behov for det, så neitakk.

da er du vel kanskje ikke så syk alikevel?

Anonymkode: 35f66...737

• Liker 1
Skrevet

Du kan søke kommunen din om kommula leilighet. Men det qnbefqles ikke, fordi det er mye sosiale tilfeller som bor i kommunale boliger. Med mye fyll, dop og andre problemer. 

Neste forslag til løsning er å søke kommunalt lånnog tilskudd til å kjøpe deg en bolig. Da må du ha dokumenterte problemer med å bo der du bor, og kunne betjene boliglån og kunne fungere i egen bolig. 

Anonymkode: a0384...7d0

Gjest Blondie65
Skrevet

Du kan få bostøtte, men dette er en fast sats og dekker bare deler av husleien, ikke hele. 

Du har jo krav på sosialstønad og diverse ytelser fra NAV, hør med dem?

Ellers anbefaler jeg å jobbe. Det hjelper på to ting: økonomien blir bedre slik at man har råd til å bo der man vil, og man bruker opp tid så man slipper å sitte å gruble over alle urettferdighetene som skjer med en. Dette er grovt undervurdert.

Skrevet

Du sier ingenting om alderen din, regner med at du er ung og bor hos foreldre?

Du kan spørre på ung.no, der får man ofte gode svar. Husk å inkludert informasjon om alder/ bosituasjon(foreldre), slikt har noe å si for om du har mulighet til å få støtte til å flytte eller ei. 

Anonymkode: d5d13...df5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...