Gå til innhold

Er dette en dårlig venninne, eller er det bare meg..?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er 22, og har hatt venninnen min som "bestevenninne" fra vi var rundt 14-års alder. 

Vi tenker mye likt, har samme humor og kan snakke om alt, men det siste året så har ting blitt mer og mer "rart".
Ikke det at jeg føler vi har vokst fra hverandre og blitt forskjellige, som ofte skjer med bestevenner som sklir fra hverandre, men jeg føler hun rett og slett ikke bryr seg om meg.

Høres kanskje dumt ut, men så skal det sies at jeg alltid har vært den i vennskapet som har stilt mest opp, vært den som må være mest tilgjengelig, kunne møte / snakke på tlf osv. Mens hun har vært veldig motsatt, mer slik "Har jeg det bra, så gir jeg egentlig helt F i hvordan du har det". Og som sagt, det siste året nå har hun blitt helt slik at hun ikke bryr seg overhodet.

Kort sagt, så har jeg bla. vært i et forhold, preget av mye greier, som har såret meg. Og jeg har ikke hatt det slik før (om dere forstår meg), og har følt at jeg har trengt henne veldig, men hun har aldri vist å bry seg når det gjelder meg. For eksempel, jeg kan jo ha sagt til henne noen få dager før vi treffes at; Nei nå har ting vært veldig vanskelig - også møtes vi, men hun stiller meg ingen spørsmål - jeg må sitte å spørre ut henne om alt - Hvordan det går med henne, hvordan går studiene, kjærlighetsliv osv osv. Mens hun da, bare sitter å svarer og snakker og snakker om hvordan hun har det..

Er det noen her som har erfaring, eller vet hva jeg bør gjøre?
En gang vi kranglet, for omtrent et halvt år siden, husker jeg at jeg sa noe som at "Jeg er veldig lei over at du skal alltid være den 'viktige'   i vennskapet vårt', men det ser ikke ut til å ha forandret noe i ettertid.

Hun er den eneste jeg tør og føler jeg kan snakke med alt om, siden vi er så like og har vært så gode venner lenge, men jeg føler jo at jeg er venninne for henne - mens hun ikke engang prøver å være det for meg.

Hva gjør jeg?

Anonymkode: e9d06...866

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hva som er riktig for deg og venninnen din.

Det jeg vet er at hos virkelige venner så trenger man ikke ta plass ; man får den. 

Du har sikkert mange uoppdagde gode vennskap i møte. Det er ikke nødvendigvis slik at de fra ungdomsårene er fasit på hva ekte vennskap er. 

Endret av Knocks
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare fordet at hun ikke stiller deg spørsmål eller er så flink pådriver i samtaler, så er hun da ikke noe dårligere venn fordet. Noen snakker mye, noen snakker lite. Noen har lett for å komme på å stille spørsmål og er komfortable med det, andre syns det kanskje er litt gravende og for privat å stille masse spørsmål og venter til den andre forteller ting selv.
Det har ikke noe å si for om hvor mye man bryr seg for man kan bry seg like mye selvom man ikke er så flink til å stille spørsmål, og på meg virker det som at du er den som prater mest til vanlig også siden du sier at det alltid er du som forteller henne ting, og at det alltid er du som spør henne om ting, så kanskje hun bare syns det er litt vanskeligere eller mer unormalt å prate og spørre så lett om private ting enn deg.

Anonymkode: 7f84b...339

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fortsettelse: så jeg tenker at du selv må si, dele og ta opp det du trenger å snakke om, og ikke bare vente på at hun skal spørre og dra det ut av deg :)

Anonymkode: 7f84b...339

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sett på hvor mange ganger hun kontakter deg,  synes det sier litt om vennskapet. 

Anonymkode: 54314...6e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt i samme situasjon. Min venninne og jeg har vært bestevenninner siden vi omtrent ble født, men det har vært mye opp og ned de siste årene. Hun vil helst snakke om sine egne problemer, og mine er ikke interessante i det hele tatt. Hun foretrekker å snakke om seg selv. Hun er heller ikke noe snill, og denne kombinasjonen har gjort at jeg bevisst unngår henne og aldri tar kontakt. Så hun vil antakeligvis mene at jeg ikke bryr meg om henne, men det er jo for en grunn.

Nå sier ikke jeg at venninnen din nødvendigvis har noen grunn til å være sånn mot deg, men det kan jo hende? 

Anonymkode: d7118...2e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...