Gå til innhold

Hvordan spørre om han er klar for barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har funnet meg en mann som jeg føler alt stemmer med. Jeg har lyst til å tilbringe resten av livet mitt med ham. Hvor lenge burde jeg vente med å begynne å snakke om barn? Jeg hadde ikke lyst på barn før, men han her kjenner jeg at jeg vil bygge familie med. Og hvordan skal jeg bygge opp spørsmålet om barn? Jeg er i midten av 20-årene, han i slutten.

Anonymkode: 19fac...410

Videoannonse
Annonse
Gjest incognita
Skrevet

Hvor lenge har du kjent ham? Husk at menn lett lar seg skremme av prat om barn og ekteskap, selv om de også ser for seg det omsider. Jeg ville ventet til det dukket opp en setting hvor det var naturlig å spørre. 

Det er vel uansett ikke noe som haster, alderen din tatt i betraktning.

Skrevet

Om du ikke vet det svaret, så er dere (forholdet altså) ikke klar for barn. Skal man ha barn sammen, så er det mange tyngre samtaler man bør igjennom først.

Men, om du tror at han kanskje er en av de som tenker "aldri barn", så spør han rett ut. At du en gang i fremtiden ønsker barn, hva tenker han om det. Takler han ikke det, så får det være.

De fleste har vel naturlig samtaler om fremtiden uansett?

• Liker 1
Skrevet

Vi har løst snakket om barn og at vi begge liker dem og synes de er søte. Jeg har vært sammen med kjæresen min fem måneder. 

Om du ikke vet det svaret, så er dere (forholdet altså) ikke klar for barn. Skal man ha barn sammen, så er det mange tyngre samtaler man bør igjennom først.

De fleste har vel naturlig samtaler om fremtiden uansett?

Selvsagt er vi ikke klare for å får barn NÅ. Men jeg føler jeg er klar for å begynne å snakke seriøst om det. Jeg ønsker å vite hvor han står, samtidig vil jeg jo ikke skremme ham. For jeg er jo ikke klar for barn NÅ, men tenker isåfall om 2-5 år.

-TS

Skrevet

Jeg og forloveden har vært sammen siden vi var 16, nå er vi 20. Selvom vi er unge, kommer jo lysten om barn. (ca et år siden)
Så for meg var det ganske naturlig å snakke om, å han tok det veldig greit. Vi er begge enige om at det ikke passer akkurat nå, men var godt å prate litt om det uansett, sånn at man iallefall har en liten ''plan''. Har jo egen leilighet og begge i fast jobb, så om det skulle skje er begge enige om at det hadde gått bra og veldig koselig :) Men det er viktig å ha vært i et fast forhold lenge og være trygge på hverandre :) 

Masse lykke til! :) 

Gjest supernova_87
Skrevet

Jeg tenker at når man har vært sammen med noen i 5 måneder, og poenget er om han rett og slett ønsker barn i det hele tatt (siden TS selv ikke tenker før om 2-5 år), så må det gå an å bare spørre rett ut. "Ser du for deg at du skal ha barn i livet?" Ikke "Ser du for deg at du skal ha barn med meg?" for det blir heller et spørsmål om han har tenkt å være med deg for alltid og det kan være litt tidlig etter 5 mnd. 

Skrevet

Jeg har funnet meg en mann som jeg føler alt stemmer med. Jeg har lyst til å tilbringe resten av livet mitt med ham. Hvor lenge burde jeg vente med å begynne å snakke om barn? Jeg hadde ikke lyst på barn før, men han her kjenner jeg at jeg vil bygge familie med. Og hvordan skal jeg bygge opp spørsmålet om barn? Jeg er i midten av 20-årene, han i slutten.

Du venter til rett før han kommer og så spør du. Skal vi ha 2 eller 3 synes du..?

:fnise:

• Liker 1
Gjest Gjest_Woodstock
Skrevet

Jeg ville nok bare spurt rett ut, jeg... Jeg synes egentlig det er noe man burde ta opp relativ tidlig i forholdet, for om man ikke ønsker det samme er det jo liten vits i å fortsette forholdet... 

• Liker 1
Skrevet

Etter fem mnd som kjærester så burde det gå an å bare spør rett ut ja, vi snakket om det lenge før hvert fall :). 

Anonymkode: 4ec86...c34

Skrevet

Det er jo ingen vits i å være sammen hvis den ene vil ha barn, og den andre ikke vil.

Så dette bør jo komme på banen mens man bare dater. Men da spør man jo ikke om han er klar for barn, men om han vil ha barn etter hvert, og evt. hvor mange tror han?

En som ønsker 5-6 stk hadde for eksempel ikke vært noe for meg, da jeg vil ha 2.

Anonymkode: a503a...bbc

Skrevet

Man spør rett ut en gang dere har det hyggelig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...