AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #1 Skrevet 30. oktober 2015 Hei alle sammen! Jeg er så heldig/uheldig at jeg har veldig kort syklus.Jeg har alltid hatt to menstruasjoner i måneden, men det var ikke før vi begynte å prøve aktivt at jeg oppdaget at jeg faktisk slipper to egg i måneden også. Når jeg oppdaget dette ble jeg egentlig litt glad, for jeg trodde at dette betød at det ville bli lett for oss å få barn. Det har det vist seg å ikke være. Jeg blir, naturlig nok, relativt lett gravid, men jeg klarer ikke å holde på spirene Vi venter på utredning nå for å finne ut av hvorfor jeg ikke klarer å holde meg gravid, og jeg lurte på om det var non andre her inne som også har svært korte sykluser, og om ting har løst seg for dere? Føler meg så motløs akkurat nå, vi mistet nettopp to spirer, og legen trodde kanskje at de ble til ved hver sin eggløsning fordi hcg nivået mitt var så rart Anonymkode: d5b75...8dc
Silfen Skrevet 30. oktober 2015 #2 Skrevet 30. oktober 2015 Da har du vel for kort lutealfase gjerne?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #3 Skrevet 30. oktober 2015 Da har du vel for kort lutealfase gjerne? Ja, 1 ukes mens, så 1 uke etter har jeg eggløsning, så 1 ukes mens, og 1 uke etter har jeg eggløsning, sånn litt løst forklart. Har hatt 4 graviditeter nå, og har mistet alle før uke 6 Anonymkode: d5b75...8dc
Silfen Skrevet 30. oktober 2015 #4 Skrevet 30. oktober 2015 Rart at legene ikke har utredet deg for dette. Du kan ikke holde på et svangerskap når lutealfasen er altfor kort. Har de tilbudt deg progesteronstøtte i det minste?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #6 Skrevet 30. oktober 2015 Rart at legene ikke har utredet deg for dette. Du kan ikke holde på et svangerskap når lutealfasen er altfor kort. Har de tilbudt deg progesteronstøtte i det minste?Jeg fikk beskjed om at jeg ikke kunne utredes før jeg hadde hatt 3 spontanaborter, også ble jeg gravid igjen før den første timen som vi satte opp, så da ble den timen avlyst. Nå har vi fått ny time, og vi har bestemt oss for å ikke ha ubeskyttet sex før utredningen er i gang. Så jeg får nok tilbud om noe, håper jeg. Anonymkode: d5b75...8dc
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #7 Skrevet 30. oktober 2015 Hvor lange er din syklus?Mellom 14 og 16 dager, vanligvis. Anonymkode: d5b75...8dc
Gjest Gjest_Idja Skrevet 30. oktober 2015 #8 Skrevet 30. oktober 2015 Mellom 14 og 16 dager, vanligvis.Anonymkode: d5b75...8dcUtrolig at du i det hele tatt blir gravid da, hvis du vanligvis får mensen rett etter EL?. Jeg har også så kort syklus, og blir ikke gravid. Lutealfasen er altfor kort. Jeg ble henvist videre med en gang jeg kontaktet lege. Bør jo ikke vvære noe hokus pokus å få progesteronstøtte eller noe. Mens du venter får du trøste deg med at du faktisk blir gravid, så det er jo kjempebra! Kroppen trenger bare litt hjelp videre.
Vattenflaska Skrevet 30. oktober 2015 #9 Skrevet 30. oktober 2015 Mellom 14 og 16 dager, vanligvis.Anonymkode: d5b75...8dcJeg hadde en syklus på rundt 20 dager før jeg ble gravid.Jeg vil tro du får hormonpreparater for å forlenge syklusen din slik eggen får tid å feste seg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå