AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #1 Skrevet 30. oktober 2015 Hei dere flotte mennesker.Det har seg sånn at jeg er ganske så betatt om dagen. Det eneste problemet mitt er at dette er en grusom følelse. Jeg blir så vanvittig svingende i humøret. Noen som kjenner seg igjen? Den ene dagen kan jeg glede meg til å treffe han, og være helt bekymringsfri, tenke at dette går jo strålende og alt er bare bra. Mens neste dag kan jeg føle at alt går til helvete, at det aldri kommer til å fungere å vurdere å droppe å treffe han for alltid. (uten at det har skjedd noe spesielt bortsett fra at humøret mitt har gått til helvete.)Jeg er så ekstremt enten/eller. Krisemaksimerer. Enten er jeg helt på topp, full av selvtillit og full av glede og energi, eller så går jeg helt ned i kjelleren og føler meg helt håpløs, verdiløs og deprimert og derfor får lyst til å bare droppe hele mannen for å slippe å føle meg på dette viset.Og føler at det ikke er verdt det.Noen som har vært borti dette før? Hva kan jeg gjøre for å ikke være så ekstremt svingende i humøret? Det sliter meg helt ut på dårlige dager.Mvh. Humørsvingninger! Anonymkode: 5da93...27f
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #2 Skrevet 30. oktober 2015 har datet en i et par mnder nå, og opplevde akkurat det samme som deg fram til date 4 eller 5. Det var ren tortur, men jeg fått noen klokke ord av mine to nærmeste venner som har hjulpet. De negative følelsene og tankene kom pga min sist erfaring i et langvarig forhold og pga selvtilliten hadde synket utrolig mye.Husker ikke alt jeg ble sagt, men en av de tingene som har markert meg er følgende: når det svinger så må du huske at dette ikke har noe med ham å gjøre, men med deg og din redsel for å bli såret. Så ikke ta noen beslutninger når du føler sånn, for du kan si eller gjøre noe som du kommer til å angre skikkelig etter hvert.Dersom det svinger ila en kveld du tilbringer med ham, bare ignorer det og husk at målet ditt akkurat nå er bare å nyte kvelden og få ham til å bli bedre kjent med deg og like deg enda bedre enn i går. Dersom det ikke er noen fornuftige grunner, som for eksempel faresignaler ved hans oppførsel, husk bare at de negative tankene ikke er reelle eller fornuftige, de har ingen konkret grunnlag:) Nå nyter jeg bare hvert treff, fordi jeg har jobbet hardt for ikke å la ting som har ødelagt mye for meg før, også ødelegge mitt nye liv Anonymkode: 29cf8...99a 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #3 Skrevet 31. oktober 2015 har datet en i et par mnder nå, og opplevde akkurat det samme som deg fram til date 4 eller 5. Det var ren tortur, men jeg fått noen klokke ord av mine to nærmeste venner som har hjulpet. De negative følelsene og tankene kom pga min sist erfaring i et langvarig forhold og pga selvtilliten hadde synket utrolig mye.Husker ikke alt jeg ble sagt, men en av de tingene som har markert meg er følgende: når det svinger så må du huske at dette ikke har noe med ham å gjøre, men med deg og din redsel for å bli såret. Så ikke ta noen beslutninger når du føler sånn, for du kan si eller gjøre noe som du kommer til å angre skikkelig etter hvert.Dersom det svinger ila en kveld du tilbringer med ham, bare ignorer det og husk at målet ditt akkurat nå er bare å nyte kvelden og få ham til å bli bedre kjent med deg og like deg enda bedre enn i går. Dersom det ikke er noen fornuftige grunner, som for eksempel faresignaler ved hans oppførsel, husk bare at de negative tankene ikke er reelle eller fornuftige, de har ingen konkret grunnlag:) Nå nyter jeg bare hvert treff, fordi jeg har jobbet hardt for ikke å la ting som har ødelagt mye for meg før, også ødelegge mitt nye livAnonymkode: 29cf8...99aHei, takk for tips. Det er egentlig ingen fornuftige grunner som gjør at jeg har grunn til å tenke som jeg gjør. Det er bare mitt eget selvbildet og egen selvtilliten som er problemet. Tror bare jeg er vanvittig redd for å legge mer i relasjonen enn han gjør, og dermed bli såret.Så jeg skal ta til meg rådene dine, med å prøve å minne meg selv på at det er Meg det gjelder og ikke noe han føler. Og prøve å ikke ta beslutninger når jeg føler det på den måten.Hvis du har flere tips så settes det stort pris på Anonymkode: 5da93...27f
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #4 Skrevet 31. oktober 2015 Nei det gjør du ikke. Bipolar er en alvorlig kronisk sinnslidelse og det du opplever er helt vanlig ustabilitet i følelsene som bunner i usikkerhet og forelskelse. Anonymkode: 6a393...881 3
minister-mio Skrevet 31. oktober 2015 #5 Skrevet 31. oktober 2015 Å være betatt kan ikke (alene) føre til den sykdommen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå