Gå til innhold

Menn er hyggeligere og snillere enn kvinner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et interessant eksperiment. Beviser at menn er høfligere, hyggeligere og snillere enn kvinner er.

Anonymkode: 85e43...0cf

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke overraskende

Anonymkode: 9fbde...8b7

Skrevet

Det tviler jeg ikke et sekund på.

Skrevet

Det er verdt å huske på at damer som ser bra ut ofte opplever slibrige kommentarer fra innpåslitne beilere, med det tatt i betraktning så det er kanskje ikke så rart at de er ute med piggene med en gang.

Ta f.eks en fyr her inne som lagde en tråd om at han pleier hviske slibrige kommentarer i øret på damer når han er på byen ala "jeg vil ta deg med hjem å knulle deg". Det er et klassisk eksempel på hvordan mange menn oppfører seg mot hunnkjønn, hvor damen blir dehumanisert og strengt tatt sett på som et kjøtt stykke.

Om man opplever slikt ofte så er det naturlig å tenke seg at de blir noen fiendtlig innstilt når random menn henvender seg til de når de vet av historikk at det mer enn sannsynlig kommer til å spys ut et eller annet ufint.

• Liker 12
Skrevet

"Beviser at menn er høfligere, hyggeligere og snillere enn kvinner er."

Hehe nei.Menn har lavere seksuell standard enn kvinner og mottar all oppmerksomhet fra kvinner positivt - at kvinner tar initiativ overfor fremmede menn er såpass sjeldent at de uansett vil bli smigret. Spesielt om det er en attraktiv kvinne. Kvinner plages av uønsket oppmerksomhet og tilrop hele tiden, og er jevnt over lei.

Om vi skal debattere høflighet og snillhet er det da mye mer logisk å fjerne hele den seksuelle komponenten, den der menn og kvinner er biologisk forskjellige. La heller en mann gå opp til menn på gaten og be om hjelp til noe, og be kvinner gå opp til kvinner. Da ser du hvor behjelpsomme og "hyggelige" de er.

• Liker 6
Gjest Franke Ann
Skrevet (endret)

Dette er en no-brainer, og har sine biologiske forklaringer. I bunn og grunn handler dette om de naturlige - og uforanderlige - kjønnsrollene i forhold til eget avkom. Veldig mye av menn og kvinners adferdsmønster koker ned til at det er kvinnen som bærer fram barna, mens en mann kan (om han ønsker) gjøre titalls forskjellige kvinner gravide på en og samme dag. Sex og attraksjon er med andre ord i utgangspunktet en mye større risiko - med mer alvorlige ramifikasjoner - for kvinner enn det det er for menn. Følgelig har menneskers adferd i forhold til dette med sex og attraksjon utviklet seg slik at det er menn som prøver seg, mens det er kvinner som avviser. Og kvinner er fra naturens side mye mer komfortable i rollen som "den som avviser" enn hva menn er, på samme måte som at menn er mer mye mer komfortable enn kvinner i rollen som "den som blir avvist" (og derfor også takler avvisning mye bedre enn hva kvinner gjør).

Endret av obstanazi
Skrevet

De burde vel og finne to like attraktive mennesker. Jenta var jo mye penere enn mannen.

Anonymkode: 6b853...582

• Liker 2
Skrevet

Dette er en no-brainer, og har sine biologiske forklaringer. I bunn og grunn handler dette om de naturlige - og uforanderlige - kjønnsrollene i forhold til eget avkom. Veldig mye av menn og kvinners adferdsmønster koker ned til at det er kvinnen som bærer fram barna, mens en mann kan (om han ønsker) gjøre titalls forskjellige kvinner gravide på en og samme dag. Sex og attraksjon er med andre ord i utgangspunktet en mye større risiko - med mer alvorlige ramifikasjoner - for kvinner enn det det er for menn. Følgelig har menneskers adferd i forhold til dette med sex og attraksjon utviklet seg slik at det er menn som prøver seg, mens det er kvinner som avviser. Og kvinner er fra naturens side mye mer komfortable i rollen som "den som avviser" enn hva menn er, på samme måte som at menn er mer mye mer komfortable enn kvinner i rollen som "den som blir avvist" (og derfor også takler avvisning mye bedre enn hva kvinner gjør).

Kjønnsroller er i det vesentlige sosialt betinget, og kjønn som karakteristikk av mennesker må en komme vekk fra. I første omgang må kjønnsnøytral oppdragelse lovfestes, og bruk av ikke-kjønnsnøytrale ord må opphøre. Ord som han, hun, mann, kvinne, far og mor bør snarest mulig ut av bruk. Dette kan oppnås i løpet av 1-2 generasjoner dersom barnehagene og skolene er sitt ansvar bevisst.

Anonymkode: 99197...15a

Skrevet

Det kan ikke oversettes til at menn generelt er hyggeligere. De er sikkert det i akkurat den situasjonen, men det er jo ikke det samme. 

Jeg har opplevd ofte at et nei ikke blir tatt seriøst dersom jeg sier det på en hyggelig måte. Derfor er jeg veldig bestemt når jeg avviser tilnærmelser fra menn. Men jeg er veldig hyggelig i andre situasjoner, på jobb og mot butikkpersonale for eksempel. Jeg syns det er dumt at jeg føler meg tvunget til å være så brå itonen, jeg vil jo egentlig ikke det. Men jeg gidder ikke å ha en times diskusjon og mas heller, så da er det eneste utvei dessverre

Anonymkode: 5a8f0...e0f

• Liker 1
Skrevet (endret)

"Beviser at menn er høfligere, hyggeligere og snillere enn kvinner er."

Hehe nei.Menn har lavere seksuell standard enn kvinner og mottar all oppmerksomhet fra kvinner positivt - at kvinner tar initiativ overfor fremmede menn er såpass sjeldent at de uansett vil bli smigret. Spesielt om det er en attraktiv kvinne. Kvinner plages av uønsket oppmerksomhet og tilrop hele tiden, og er jevnt over lei.

Om vi skal debattere høflighet og snillhet er det da mye mer logisk å fjerne hele den seksuelle komponenten, den der menn og kvinner er biologisk forskjellige. La heller en mann gå opp til menn på gaten og be om hjelp til noe, og be kvinner gå opp til kvinner. Da ser du hvor behjelpsomme og "hyggelige" de er.

Nei - vi har ikke lavere seksuell standard, vi har en annen standard.

Ja, vi er sulteforet på oppmerksomhet og smiger, kvinner er opplært/programmert til å motta, ikke gi - desverre. 

Nei, dere er ikke lei oppmerksomhet. Hadde menns oppmerksomhet mot kvinner stoppet helt ville det blitt mayhem.

Endret av Gorgonzola
Skrevet

Lurer på hva resultatet ville vært hvis de ble sjekket opp av eget kjønn. Hvis det faktisk er slik at menn er mer snill og hyggelig enn kvinner, så reagerer de vel på samme vis når det er en stor, kraftig kar som når det er en jente. Og jenter er vel like aggressive når de blir sjekket opp av ei søt petite jente som når de blir sjekket opp av en gutt. Eller..?

Anonymkode: 846fc...b88

• Liker 2
Gjest Franke Ann
Skrevet

Kjønnsroller er i det vesentlige sosialt betinget, og kjønn som karakteristikk av mennesker må en komme vekk fra. I første omgang må kjønnsnøytral oppdragelse lovfestes, og bruk av ikke-kjønnsnøytrale ord må opphøre. Ord som han, hun, mann, kvinne, far og mor bør snarest mulig ut av bruk. Dette kan oppnås i løpet av 1-2 generasjoner dersom barnehagene og skolene er sitt ansvar bevisst.

Det her må jeg si var en slående satire over rødstrømpefeminismen. Applaus.

Skrevet (endret)

Lurer på hva resultatet ville vært hvis de ble sjekket opp av eget kjønn. Hvis det faktisk er slik at menn er mer snill og hyggelig enn kvinner, så reagerer de vel på samme vis når det er en stor, kraftig kar som når det er en jente. Og jenter er vel like aggressive når de blir sjekket opp av ei søt petite jente som når de blir sjekket opp av en gutt. Eller..?

Anonymkode: 846fc...b88

Jeg har sett flere skjult kamera pranks på youtube hvor menn legger ann på andre menn.

Som oftest ender det i voldeligheter. 

Et eksempel på at menn ikke er så alrighte og hyggelig som TS vil ha det til når en kjekk ung mann legger ann på en annen mann :

vB6vsFC.jpg

Endret av WubWub
  • Liker 3
Skrevet (endret)

*dobbelpost*

Endret av WubWub
Skrevet

Move to Sweden!

Skrevet

Move to Sweden!

Ja svenskene er helt klart kommet et hakk lenger i utviklingen enn her på berget, vi ligger som vanlig 10 år på etterskudd, minst.

Gjest The damned
Skrevet

Så du ser en video og det er nok bevis for deg at menn er hyggeligere og snillere enn kvinner? Du reflekterer ikke videre over hvorfor det er slik?

Det eneste det muligens beviser er at menn avviser pene kvinner på en hyggeligere og høfligere måte enn kvinner gjør. Jeg tror derimot ikke at menn er like hyggelige hvis det er en stygg eller feit kvinne eller som eksemplet over her viser:hvis det var en mann.

Det kreves jo litt flere situasjoner og en større gruppe personer for å i det hele tatt bevise noe.

Skrevet

Skal vi begynne å late som at menn og kvinner er helt like? Tror ikke biologien henger helt med dine håp der altså.

At menn er mer hyggelige enn kvinner er jeg dog ikke enig. Har ikke opplevd noe særlig forskjell på det, det er veldig personbasert. Videoen i åpningsposten beviser ingenting annet enn hvordan kjønnsmarkedet fungerer.

Skrevet

Jeg har sett flere skjult kamera pranks på youtube hvor menn legger ann på andre menn.

Som oftest ender det i voldeligheter. 

Et eksempel på at menn ikke er så alrighte og hyggelig som TS vil ha det til når en kjekk ung mann legger ann på en annen mann :

Han ba jo om den reaksjonen når han kysset en mann som ikke ønsket å bli kysset. Ganske klart at negeren var ironisk når han sa det var greit. 

Tror kvinner og menn kan være enige i at det ikke er greit å kysse folk som ikke ønsker å bli kysset.

Anonymkode: dff4c...24b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...