Gå til innhold

Venner som ikke tar kontakt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det med venner om ikke tar kontakt tilbake? Jeg har noen venner som nesten aldri eller sjelden tar kontakt, og når jeg tar kontakt med dem er det vanskelig å få til noe. En jeg sendte sms til i helgen svarte at hun skulle melde meg i uka for når det passet at vi møttes. Jeg har enda ikke hørt noe mer. Hvis folk er sånn over lengre tid er det da bedre å bare slutte å ha kontakt med dem? VI har ikke kjent hverandre i mer enn et par år, men hatt en viss kontakt til nå. Er det bare å gi opp dem eller skal jeg henge på videre? Må si jeg blir mest fristet til å gi opp for man blir lei av å føle seg avvist og oversett. Noen erfaringer med dette?

Anonymkode: a8fb5...14f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det kan være et forsøk på å la vennskapet fisle ut fra deres side. Jeg ville latt være å ta kontakt, og latt det være opp til dem. Da risikerer du at vennskapet dør helt ut, om de aldri tar kontakt, men om de uansett alltid takker nei, og du bare blir sliten og lei deg av å måtte forholde deg til det, kan det være til det beste for deg. 

Jeg har gjort det slik med hun som var bestevenninnen min i godt over femten år. Etter avslag nr ørten sa jeg bare greit, gi en lyd når du vil finne på noe. Det var i 2007, har fremdeles ikke hørt noe ;)

Anonymkode: 9dbe9...999

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Ja, jeg tror også at det er det beste. De sier ikke alltid nei til å finne på noe, men det er nesten alltid jeg som må ta initiativet. Tror jeg skal gjøre det samme som du gjorde, og så se om de tar kontakt eller ikke. Er nok bedre for meg sånn så jeg slipper å bli skuffet og frustrert over å alltid skulle "mase" på dem. Så det får bli sånn da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det kommer an på livssituasjon og privatlivet dems, som de ikke nødvendigvis forklarer seg til deg om , men som man burde om man ønsker å bli forstått i et slikt vennskap.
Jeg har en livssitusjon som gjør at jeg nesten alltid må si nei når venner vil møtes, og sier som regel at vi gjerne kan møtes til uka. Når uka kommer lar det seg ikke gjøre da heller, så da tar jeg ikke kontakt siden situasjonen er uforandret siden sist jeg måtte si nei. Men til de vennene som betyr mye for meg så forklarer jeg hvorfor det er slik også, og møtes forståelse og ikke fornærmelse tilbake. Skjønner at du blir fornærmet om dette er en venninde som har tid og mulighet til å møte mange andre mennesker men velger å nedprioritere deg.

Anonymkode: a6e49...8af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant. Jeg vet ikke om de har tid til og prioriterer å møte andre enn meg. Det aner jeg ingenting om, men de kunne jo sagt noe hvis det var vanskelig. Jeg føler som at vi kan snakke om mange ting, og kjenner hverandre ganske godt. Men jeg vet ikke om de føler det samme, trodde det da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jeg veldig enig, de bør si fra om noe er vanskelig som kommer i veien for å møte deg. Hva med å spørre de rett ut?
Si at du syntes du får så lite respons fra de så du lurer på om det er noe spesielt?

Hvis de sier nei, og fremdeles ikke tar kontakt så ser de nok ikke på deg som like god venn som du ser på de, desverre.
Noen ganger er det sånn også. Men da kan man også se det på den måten at det er like greit å la vennskapet fade ut, for da er dette mest sannsynlig mennesker som ikke er lojale eller trofaste med deg om ting du forteller eller når du trenger de, hvis det er sånn at de ser på deg som en mer "bekjent" enn venn.

Anonymkode: a6e49...8af

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er av og til fryktelig dårlig på å følge opp venninner. Noen perioder er det bare grisetravelt, og så får jeg dårlig samvittighet fordi jeg ikke tar kontakt med gode venninner.

Jeg ville kjent etter når dere møtes: er det koselig, lett å ta opp tråden igjen, sånn som det alltid har vært, når dere først møtes? :) Hvis ja skyldes det nok dårlig tid til å treffes. Hvis nei, kanskje det ikke er verdt energien å holde på vennskapet? Kanskje det er døende, at dere har vokst fra hverandre? :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en av de som tar lite kontakt med venner. Det handler ikke om at jeg ikke ønsker å være venn med dem, men jeg er veldig glad i alenetid så trenger egentlig ikke så mye sosial aktivitet før jeg får nok. Og noen ganger er jeg usikker på om folk egentlig liker meg, så jeg tør ikke ta kontakt i frykt for å bli avvist.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Takk for svar :) Det kan nok være at de har det veldig travelt. kanskje det er grunnen. Jeg kan jo også spørre dem rett ut, men kjenner jeg kvier meg litt for det. Er så ubehagelig på en måte, og er vel redd for å få et avvisende svar. Jeg er litt feig sånn. Er jo godt å høre at dere ikke alltid har tid eller ork til å følge opp venninner, så det trenger ikke være noe annet enn det. Jeg er veldig sosial, så jeg har ikke så mye behov for alene tid som kanskje endel andre har. Men jeg føler med disse venninnene at vi har det veldig hyggelig når vi først møtes, så det skal jo tyde på at det skyldes travelhet og ytre faktorer. Jeg får vel se hvordan det går videre og hva som skjer. Det er nok helt riktig at det er best å la det fade ut hvis de bare ser på meg som en bekjent mer enn en venn, så får la tiden vise hvordan det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med venner om ikke tar kontakt tilbake? Jeg har noen venner som nesten aldri eller sjelden tar kontakt, og når jeg tar kontakt med dem er det vanskelig å få til noe. En jeg sendte sms til i helgen svarte at hun skulle melde meg i uka for når det passet at vi møttes. Jeg har enda ikke hørt noe mer. Hvis folk er sånn over lengre tid er det da bedre å bare slutte å ha kontakt med dem? VI har ikke kjent hverandre i mer enn et par år, men hatt en viss kontakt til nå. Er det bare å gi opp dem eller skal jeg henge på videre? Må si jeg blir mest fristet til å gi opp for man blir lei av å føle seg avvist og oversett. Noen erfaringer med dette?

Hvis det ofte er sånn jeg opplever det, tenker jeg om det er noe som jeg selv gjør/ikke gjør for at det blir sånn.

Det er jo ofte at det oppleves at tiden bare flyger. Folk mener at de vil treffes, men ikke alle er like god til å ta initiativ. Like greit å ta initiativ selv til et konkret forslag med tid og sted med det samme. Du kan invitere hjem til deg på vin, noe mat, kaffe osv. og du sier f.eks lørdag i 19 tiden. 

Når du sendte sms til helgen og hun sa hun skulle melde deg i uka, hva skrev du til henne da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev: "Hei, hvordan går det? Hadde vært koselig å ta en tur på kino snart." Vi pleier ofte gå på kino sammen og så på kafe eller noe etterpå. Så svarte hun at hun gjerne kunne det, og skulle se om det passet i neste uke. Jeg sa: "Det er fint, vet du hvilken dag som passer?" Da svarte hun: " Det vet jeg ikke enda, men jeg melder deg litt ut i uka og så finner vi en dag." Dette var søndag, og siden har det vært stille. Det er to måneder siden vi møttes sist, og hun har ikke tatt kontakt i mellomtiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg sliter selv veldig med hektiske dager etter at voksenlivet/karrierelivet slo til for fullt. Jeg har virkelig villet møte venner og bekjente, men rett og slett ikke hatt tiden til det. Ofte har jeg sagt "sier ifra til uka", og så har det ikke kommet ledig tid og ting har kokt litt bort i kålen. Har gått flere måneder mellom hver gang jeg har mine nærmeste venner, uten at det har vært noe vondt fra min side.

Jeg ville ikke fastslått at det var fordi hun ikke vil treffe deg eller ikke ønsker å fortsette vennskapet. Mest sannsynlig er det ikke det:-)

Anonymkode: b1d64...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mange venner, folk jeg ikke ser på årevis som jeg faktisk anser som nære. Stusser litt på at du er klar for å gi opp på folk bare fordi noen har travle perioder. La det ligge. Slapp av. Treff noen andre og gi henne litt space og se om hun tar kontakt. Det handler helt sikkert ikke om deg.

Anonymkode: f8ddd...682

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må bare legge til at personlig så kutter jeg ut folk som sender meg gretne meldinger om at "du tar aldri initiativet" og "skjer aldri atvi gjør noe sammen" det er creepy, sorry....... Vil ikke ha venner som bare er ute etter å henge med meg fordi det er underholdende For deres egen skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også noen venner som er helt elendig på å ta kontakt, så det er alltid jeg som må ta kontakt med dem. Det er litt irriterende samtidig så velger jeg å fokusere på hvordan de svarer. Hvis de er intersser i å treffes og møter opp når vi har en avale så gjør det meg ingenting å være den som tar initiativ i til å treffes. 

Dersom de ikke svarer eller hele tiden avlyser / kommer med unnskyldninger for å ikke svare så tar jeg et hint. Da kuttes de gradvis ut.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev: "Hei, hvordan går det? Hadde vært koselig å ta en tur på kino snart." Vi pleier ofte gå på kino sammen og så på kafe eller noe etterpå. Så svarte hun at hun gjerne kunne det, og skulle se om det passet i neste uke. Jeg sa: "Det er fint, vet du hvilken dag som passer?" Da svarte hun: " Det vet jeg ikke enda, men jeg melder deg litt ut i uka og så finner vi en dag." Dette var søndag, og siden har det vært stille. Det er to måneder siden vi møttes sist, og hun har ikke tatt kontakt i mellomtiden.

Når hun skriver først at hun gjerne vil det og skal se om det passer neste uke, ville jeg ikke ha spurt mer. Det kan faktisk oppfattes som litt masete.

Hvorfor ikke heller melde ut med en gang eller etter at du har sagt det ville være koselig, om hun ble med på kino og se den filmen dag og klokken?

Kanskje hun da svarer at hun skal se om hun kan, svarer ja eller nei alt etter som det passer. Så lar du det bli opp til henne og finne en dag. Du kan f.eks melde da om at du kan de fleste dager, så bare meld meg hvis du finner en dag som passer deg :) Hadde vært koselig å se deg :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du selv gjort noe sånt mot andre da? Tenkt at den personen vil jeg gradvis kutte ut liksom...

Anonymkode: 48b80...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo helt opp til henne, så da får du se om hun noen gang tar kontakt. Det er irriterende når venner ikke følger opp. Og er nok best å bare overlate til dem å ta kontakt tilbake. Når det gjelder de som svarer i denne tråden at de ikke har tid til venner på flere måneder, så synes jeg det er rart. Da tenker jeg at man er i altfor forskjellig livssituasjon til at jeg kunne hatt utbytte av et slikt vennskap. Jeg er enslig, uten familie på stedet, og trenger da venner som bryr seg i hverdag og helger, så man treffes i hvert fall en gang i måneden. De nærmeste gjerne oftere. Og du, TS, har kanskje også det behovet.

Anonymkode: 07472...d41

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her. Takk for svar:) Til deg over her: Ja, jeg har også behov for å treffes ganske ofte, en gang i måneden eller oftere. Jeg er også enslig og har ikke familie på stedet her. Så det kan jo handle om ulike behov sånn sett. Jeg synes også det er altfor lenge å gå i mange måneder mellom hver gang man ser vennene sine. Så det er litt overraskende at mange svarer dette, men man er tydeligvis veldig ulike på denne måten. Og så ut fra livssituasjonen. Jeg er også enig i at jeg vil overlate til dem å ta kontakt videre. Det har ingen hensikt å alltid være den som maser. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det jo helt opp til henne, så da får du se om hun noen gang tar kontakt. Det er irriterende når venner ikke følger opp. Og er nok best å bare overlate til dem å ta kontakt tilbake. Når det gjelder de som svarer i denne tråden at de ikke har tid til venner på flere måneder, så synes jeg det er rart. Da tenker jeg at man er i altfor forskjellig livssituasjon til at jeg kunne hatt utbytte av et slikt vennskap. Jeg er enslig, uten familie på stedet, og trenger da venner som bryr seg i hverdag og helger, så man treffes i hvert fall en gang i måneden. De nærmeste gjerne oftere. Og du, TS, har kanskje også det behovet.

Anonymkode: 07472...d41

for noen er helger hellige. De som feks er samboere eller gifte, treffest ikke like ofte i uka og trenger å være sammen for å pleie forholdet. Har du tenkt på det? Du har behov for å treffes ofte, og kansje din veninne har behov for å tilpasse sosial livet til hjemmelivet. Om du virkelig bryr deg om veninna di så er dere venner til tross for at dere ikke treffes like ofte som DU selv har behov for. Du kan nemlig ikke legge ansvaret for DITT velvære over på noen andre enn DEG. Ser du ikke din veninne ofte nok? Så finn flere venner. Inviter. det er ingen som hindrer deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...