AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #21 Del Skrevet 30. oktober 2015 Om det er ok å bore i taket, ville jeg lagd noen solide fester i taket og brukt virer fra takfestene og ned til skapet, for sikring av skapet Anonymkode: 62f3f...4ce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filippa90 Skrevet 1. november 2015 #22 Del Skrevet 1. november 2015 Jeg måtte feste mitt ved å skru i flisene, men jeg har ingen planer om å flytte nå da. Var ganske kjipt likevel, for jeg vet jo at jeg skal selge om 1-2 år, og da ville jeg helst ikke ødelegge noen fliser. Men skapet ble kjøpt og montert og er som du sier veldig fremtungt. Jeg spurte på Ikea også, om det måtte festes, og de sa nei. Så følte meg ganske lurt da.. Men skapet er jo perfekt på målene til mitt bruk, så måtte bare bite i det sure eplet og feste det gitt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zeitgeist Skrevet 1. november 2015 #23 Del Skrevet 1. november 2015 Vi har kjøpt et høyt og smalt skap til badet fra IKEA, type Lillången, ca 180 cm høyt og med speildør. Dessverre gjør denne døra at skapet blir veldig fremtungt når det åpnes opp og det er tydelig at skapet må festes på en el annen måte. Vil jo helst ikke ta hull i flisene, spes siden vi skal flytte om et halvt år. Hva gjør dere andre som har et slikt skap? supervegglim? Heller ingen optimal løsning, føler jeg..Har du mulighet til å feste i fugene mellom flisene? Muligens en helt idiotisk idè, men hva med en sandsekk e.l. som er tungt helt nederst i skapet`? Dette vil fungere som motvekt til døra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gemini7 Skrevet 2. november 2015 #24 Del Skrevet 2. november 2015 Tusen tusen takk for så mange gode forslag, alle sammen! Jeg skal vurdere alt sammen nøye. Godt forslag med å evt kanskje feste skapet mot taket/i spenn. Eventuelt også bra forslag med skittentøyet i Filur-bokser, så kunne vi i stedet kjøpt et slikt skap som står på ben over vaskemaskina til å ha ting og tang i! Ikke så keen på å feste i veggen i det hele tatt, egentlig, heller ikke i fugene.. Og jeg tror kanskje ikke det vil hjelpe å legge et "lodd" nederst i skapet heller, siden skapet er såpass høyt og smalt. Den døra er kjempetung når den åpnes så vil nok uansett være fare for velt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gemini7 Skrevet 2. november 2015 #25 Del Skrevet 2. november 2015 Kan man tenke alternativt ?Slik som denne, - satt med den smale siden inn. Hyllene oppleves da som smale men dype. Det er jo ingen naturlov at en slik hyllereol må stå med den brede siden inn mot veggen Takk for smart forslag! Det var egentlig slett ikke dumt, det er bare det at jeg ønsker meg et skap med vegger og dører - både for å få skjult alt rotet, men også siden den skal stå like ved dusjen og det blir mye damp og også mye støv på ting inne på et bad/vaskerom. Kan være løsningen blir skap oppå vaskemaskina og filur-bokser til skittentøy der lillången egentlig skulle stått. Så får Lillången legges på Finn. Blir alt for mye styr med boring i fliser...:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå