Gå til innhold

Lillången høyskap til bad (ikea): fremtungt?!

Gjest Gemini7

Anbefalte innlegg

Gjest Gemini7

Vi har kjøpt et høyt og smalt skap til badet fra IKEA, type Lillången, ca 180 cm høyt og med speildør. Dessverre gjør denne døra at skapet blir veldig fremtungt når det åpnes opp og det er tydelig at skapet må festes på en el annen måte. Vil jo helst ikke ta hull i flisene, spes siden vi skal flytte om et halvt år. 

Hva gjør dere andre som har et slikt skap? supervegglim? Heller ingen optimal løsning, føler jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gemini7

Glemte å si at siden det finnes egne sokler til disse skapene hos ikea så skulle man jo tro at det ikke var påkrevd med boring i vegg, men kanskje det er det. Tar i mot tips og erfaringer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gemini7

Herlighet- er det bare meg eller er det nye designet på KG lite intuitivt? Jeg finner ikke ut hvordan jeg kan slette eller endre hovedinnlegget. I alle fall: snakket med ikea og skapet skal visst forankres i vegg... :glare:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet- er det bare meg eller er det nye designet på KG lite intuitivt? Jeg finner ikke ut hvordan jeg kan slette eller endre hovedinnlegget. I alle fall: snakket med ikea og skapet skal visst forankres i vegg... :glare:

Ettersom dere skal flytte om et år, ville jeg valgt en enkel og rimelig løsning til oppbevaring i steden for et høyskap. (f.eks en metallreol med hyller (til bad) el.l.)

Anonymkode: 62f3f...4ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller en slik i tre, som står av seg selv https://www.google.no/search?q=hylle++bad&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMI-8W6lPjqyAIV4t9yCh1b-AXd&biw=1270&bih=630#imgrc=5yCF1jXRGnJMVM%3A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Disse er lekre https://www.google.no/search?q=hylle++bad&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAWoVChMI-8W6lPjqyAIV4t9yCh1b-AXd&biw=1270&bih=630#imgrc=eHfZGmmTFk3fsM%3A

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gemini7

takk for mange fine tips, ab!  :) problemet er trangt bad m lite plass,  så høye, smale, grunne løsninger er å foretrekke . Kan maks være 30 cm bredt og helst med dør. Skal gjemme unna vaskemidler osv. Men vurderer å kjøpe et slikt skap som står på ben over vaskemaskinen. ..dog da mister vi plassen til skittentøyboksene sukk. Får Google litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for mange fine tips, ab!  :) problemet er trangt bad m lite plass,  så høye, smale, grunne løsninger er å foretrekke . Kan maks være 30 cm bredt og helst med dør. Skal gjemme unna vaskemidler osv. Men vurderer å kjøpe et slikt skap som står på ben over vaskemaskinen. ..dog da mister vi plassen til skittentøyboksene sukk. Får Google litt.

Takk for tilbakemeldingen!

Hvis du velger den løsningen, kan du ikke da bruke den gulvplassen som var tiltenkt Lillangen-skapet til å plassere noen skittentøysdunker på gulvet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse boksene med lokk kan plasseres oppå hverandre og lokkene kan åpnes uten å fjerne boksene som står oppå, og er perfekt til sortering av skittentøy. Kunne det vært en løsning å hatt på gulvet, eller blir de for brede og dype?

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70255899/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gemini7

Disse boksene med lokk kan plasseres oppå hverandre og lokkene kan åpnes uten å fjerne boksene som står oppå, og er perfekt til sortering av skittentøy. Kunne det vært en løsning å hatt på gulvet, eller blir de for brede og dype?

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/70255899/

gulvplassen blir alt for liten dessverre.. det er akkurat slike bokser vi har skittentøyet I nå,  oppå vaskemaskina. :)har kun 34 cm bredde mellom badekar og vask der vi tenkte klemme inn dette skapet.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gulvplassen blir alt for liten dessverre.. det er akkurat slike bokser vi har skittentøyet I nå,  oppå vaskemaskina. :)har kun 34 cm bredde mellom badekar og vask der vi tenkte klemme inn dette skapet.. 

Jeg forstår. Det er synd at lillangenskapet må festes i vegg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å feste Lillangenskapet i badekaret på noe vis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig å feste Lillangenskapet i badekaret på noe vis?

Eller evt å feste skapet i både vasken og badekaret, på en eller annen måte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Finnes det noe som du kan sette i spenn mellom taket og toppen på Lillangenskapet, slik at skapet vil stå stødig (hvis det er mulig og hvis det ikke er negativt for tak/ skap på noe vis)?

Eller eventuelt feste skapet direkte i taket, med noen inretninger (hør med fagmann om forslag)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man tenke alternativt ?

Slik som denne, - satt med den smale siden inn. Hyllene oppleves da som smale men dype. Det er jo ingen naturlov at en slik hyllereol må stå med den brede siden inn mot veggen ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott skap :)

Jeg ville nok funnet en måte å feste det på. Kan du høre med en fagmann om hvordan det kan festes uten å skade flisene?

Evt feste det i tak eller i andre monterte ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...