AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #1 Skrevet 30. oktober 2015 Vi har en 50/50 ordning på sønnen til samboeren min. Nå nylig fikk vi regning for 3 mnd (noe vi visste) når vi ringer mor å forteller om regningen sier hun bare at hun ikke har penger, og regner med at vi skal ordne dette. Hva bør vi gjøre? Dette er noe som kommer til å bli ett problem over lengre dit da hun selv har sakt hun ikke får penger før om 6-8 uker. Anonymkode: f003c...a3e
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #2 Skrevet 30. oktober 2015 Dere kan si at da får hun betale hele regningen neste gang? Anonymkode: 61707...a94
heidifrøkna Skrevet 30. oktober 2015 #3 Skrevet 30. oktober 2015 Hvordan er ellers ting delt mellom mor/far rent økonomisk?Det høres jo veldig tynt ut av mor å si hun ikke har penger på 6-8 uker! Det var da veldig lenge hun ikke skulle ha mulighet til å betale for sitt eget barn..
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #4 Skrevet 30. oktober 2015 Hjelper ikke be henne betale neste regning selv, for det vet vi at hun ikke klarer.. Vi betaler det meste av ting han trenger, men har heller ikke spurt henne om penger for det. Før hadde hun sønnen hele tiden, men alltid vi som har handlet dyre og viktige ting. Hun har akkurat flyttet, så må søke penger av nav på nytt. Mye tull med denne damen, så blir bare mer oppgitt her nå! Anonymkode: f003c...a3e
heidifrøkna Skrevet 30. oktober 2015 #5 Skrevet 30. oktober 2015 Hjelper ikke be henne betale neste regning selv, for det vet vi at hun ikke klarer.. Vi betaler det meste av ting han trenger, men har heller ikke spurt henne om penger for det. Før hadde hun sønnen hele tiden, men alltid vi som har handlet dyre og viktige ting. Hun har akkurat flyttet, så må søke penger av nav på nytt. Mye tull med denne damen, så blir bare mer oppgitt her nå! Anonymkode: f003c...a3eDa kan det være en ide å ta det med familiekontoret for å få en ordentlig ordning Men samtidig er det viktig å vite at om dere prioriterer å kjøpe dyre ting til barnet (når man kunne valgt et billigere alternativ) ikke er noe hun kan noe for. Har ikke hun råd til å kjøpe ny sykkel og heller ville kjøpt en brukt en, men dere kjøper en splitter ny, så kan ikke hun klandres for det. 3
Lindaaaa9419 Skrevet 30. oktober 2015 #6 Skrevet 30. oktober 2015 Da kan det være en ide å ta det med familiekontoret for å få en ordentlig ordning Men samtidig er det viktig å vite at om dere prioriterer å kjøpe dyre ting til barnet (når man kunne valgt et billigere alternativ) ikke er noe hun kan noe for. Har ikke hun råd til å kjøpe ny sykkel og heller ville kjøpt en brukt en, men dere kjøper en splitter ny, så kan ikke hun klandres for det.vi har akkurat hvert i konfliktrådet for å få han til oss 50/50, men trur nok vi får dra dit igjen hvis det ikke forbedrer seg. Et derfor jeg ikke har krevd noe penger for ting heller. Rett og slett fordi jeg er veldig glad i å shoppe, og kjøper nok mye unødvendig også. Forventer ikke at hun skal betale noe annet enn halve barnehagen.
GørilB Skrevet 30. oktober 2015 #7 Skrevet 30. oktober 2015 Jeg har ingenting mot stemødre altså , men det er vel far som må kreve penger av mor og dra henne med til FVK, ikke du. 3
Lindaaaa9419 Skrevet 30. oktober 2015 #8 Skrevet 30. oktober 2015 Jeg har ingenting mot stemødre altså , men det er vel far som må kreve penger av mor og dra henne med til FVK, ikke du.er jo selvfølgelig faren som snakker med henne om sånne ting da, ikke jeg. Det sier seg faktisk selv! Men ettersom jeg bryr meg mye om gutten, og ønsker han alt godt! Vil jo absolutt ikke at han skal miste plassen, noe mor ikke bryr seg om.
Rotemor Skrevet 30. oktober 2015 #9 Skrevet 30. oktober 2015 er jo selvfølgelig faren som snakker med henne om sånne ting da, ikke jeg. Det sier seg faktisk selv! Men ettersom jeg bryr meg mye om gutten, og ønsker han alt godt! Vil jo absolutt ikke at han skal miste plassen, noe mor ikke bryr seg om. Motivet ditt her er økonomisk, ikke guttens bhg.plass. Det synes jeg du får være ærlig på.Hvis gutten mister plassen så rammes jo dere like fullt!Det sagt; dette må far og mor snakke om på FVK e.l. Alternativt så må far betale regningen rett og slett, selv om det er urettferdig. Han vil da ha et økonomisk krav mot mor som han da må velge å ta videre eller ikke. 1
GørilB Skrevet 30. oktober 2015 #10 Skrevet 30. oktober 2015 er jo selvfølgelig faren som snakker med henne om ting da, ikke jeg. Det sier seg faktisk selv! Men ettersom jeg bryr meg mye om gutten, og ønsker han alt godt! Vil jo absolutt ikke at han skal miste plassen, noe mor ikke bryr seg om. Siden du skriver "vi og jeg" tolker jeg det som at du har stått for det meste
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #11 Skrevet 30. oktober 2015 Dere er solidarisk ansvarlige for at regningen blir betalt. Så du får betale hele og kreve halvparten av mor. Anonymkode: 7d84f...627
Lindaaaa9419 Skrevet 30. oktober 2015 #12 Skrevet 30. oktober 2015 Motivet ditt her er økonomisk, ikke guttens bhg.plass. Det synes jeg du får være ærlig på.Hvis gutten mister plassen så rammes jo dere like fullt!Det sagt; dette må far og mor snakke om på FVK e.l. Alternativt så må far betale regningen rett og slett, selv om det er urettferdig. Han vil da ha et økonomisk krav mot mor som han da må velge å ta videre eller ikke. han mister ikke plassen, fordi vi betaler den jo uansett men klart dette også handler om økonomi, men handler like mye om prinsipp for min del,
Lindaaaa9419 Skrevet 30. oktober 2015 #13 Skrevet 30. oktober 2015 Motivet ditt her er økonomisk, ikke guttens bhg.plass. Det synes jeg du får være ærlig på.Hvis gutten mister plassen så rammes jo dere like fullt!Det sagt; dette må far og mor snakke om på FVK e.l. Alternativt så må far betale regningen rett og slett, selv om det er urettferdig. Han vil da ha et økonomisk krav mot mor som han da må velge å ta videre eller ikke.og er det så ille at jeg tenker økonomisk rundt dette? Trur ikke dere hadde smilt om dere hadde fått en regning på nesten 8000, som du brått må betale alene. Saken er jo at vi betaler hele regningen vi, men litt kjipt om dette skal skje hver måned. Vi har ett stramt budsjett fra før grunnet nedbetaling av gjeld, så det er jo det som ikke blir betalt når sånne ting skjer. 1
Rotemor Skrevet 30. oktober 2015 #14 Skrevet 30. oktober 2015 (endret) og er det så ille at jeg tenker økonomisk rundt dette? Trur ikke dere hadde smilt om dere hadde fått en regning på nesten 8000, som du brått må betale alene. Saken er jo at vi betaler hele regningen vi, men litt kjipt om dette skal skje hver måned. Vi har ett stramt budsjett fra før grunnet nedbetaling av gjeld, så det er jo det som ikke blir betalt når sånne ting skjer. Nei, du er i din fulle rett til å reagere på utgiftene!! Virkelig! Og at det skaper masse irritasjon etc i tillegg er helt klart at det gjør.Jeg kommenterte på nnlegget ditt om at det var synd på barnet som du brydde deg om pga plassen, og det er jo ikke det som er tema. Dine ord, ikke mine Jeg forstår dilemmaet rundt ansvarsfraskrivelsen til mor godt.Rettet 100 skrivefeil Endret 30. oktober 2015 av Rotemor
Gjest Anove Skrevet 30. oktober 2015 #15 Skrevet 30. oktober 2015 og er det så ille at jeg tenker økonomisk rundt dette? Trur ikke dere hadde smilt om dere hadde fått en regning på nesten 8000, som du brått må betale alene. Saken er jo at vi betaler hele regningen vi, men litt kjipt om dette skal skje hver måned. Vi har ett stramt budsjett fra før grunnet nedbetaling av gjeld, så det er jo det som ikke blir betalt når sånne ting skjer. Det blir jo helt feil å si i et svar at dere liker å shoppe og at dere liker å gi dyre gaver, og i et annet si at dere har et stramt budsjett. Det henger ikke på greip for meg.Bortsett fra det så forstår jeg at det er irriterende at mor ikke betaler sin del av bh utgiftene.
Lindaaaa9419 Skrevet 30. oktober 2015 #16 Skrevet 30. oktober 2015 Det blir jo helt feil å si i et svar at dere liker å shoppe og at dere liker å gi dyre gaver, og i et annet si at dere har et stramt budsjett. Det henger ikke på greip for meg.Bortsett fra det så forstår jeg at det er irriterende at mor ikke betaler sin del av bh utgiftene.uansett hva man skriver her inne, så blir det rettet feil mot noen uansett jeg jobber såpass mye at jeg kan bruke litt penger på å shoppe, samtidig som at vi betaler gjeld og alt det der. MEN er da absolutt ikke intressert i å betale andres regninger også. Ja, jeg bruker mye penger på tull, men dette er mine prioriter, og det skal du bare drite i, for det et absolutt ikke poenget het ;-) Vi klarer absolutt å betale hele bhg hver gang vi, for det handler om prioriteringer! Men frister jo ikke så mye når man vet man ikke MÅ betale mer enn vår egen del.
Lindaaaa9419 Skrevet 30. oktober 2015 #17 Skrevet 30. oktober 2015 Nei, du er i din fulle rett til å reagere på utgiftene!! Virkelig! Og at det skaper masse irritasjon etc i tillegg er helt klart at det gjør.Jeg kommenterte på nnlegget ditt om at det var synd på barnet som du brydde deg om pga plassen, og det er jo ikke det som er tema. Dine ord, ikke mine Jeg forstår dilemmaet rundt ansvarsfraskrivelsen til mor godt.Rettet 100 skrivefeil syns forferdelig synd på han jeg også, men heldigvis så ordner det seg jo vi betaler, for er veldig viktig sv utallige grunnet at han har den plassen. Jobber selv i bhg, så mener det er viktig for utvikling o.s.v
Rotemor Skrevet 30. oktober 2015 #18 Skrevet 30. oktober 2015 syns forferdelig synd på han jeg også, men heldigvis så ordner det seg jo vi betaler, for er veldig viktig sv utallige grunnet at han har den plassen. Jobber selv i bhg, så mener det er viktig for utvikling o.s.v Regner med det er viktig at dere kommer dere på jobb alle 3 også.
Lindaaaa9419 Skrevet 30. oktober 2015 #19 Skrevet 30. oktober 2015 Regner med det er viktig at dere kommer dere på jobb alle 3 også.så svaret ditt er at vi må jobbe mere, for å dekke hennes utgifter? Legg dere oppi hva spørsmålet mitt var, ikke om vi jobber eller ei! Lurer på hva jeg skal gjøre når mor ikke betaler sin del!?!? Ingenting annet, så hold dere til tema
Rotemor Skrevet 30. oktober 2015 #20 Skrevet 30. oktober 2015 så svaret ditt er at vi må jobbe mere, for å dekke hennes utgifter? Legg dere oppi hva spørsmålet mitt var, ikke om vi jobber eller ei! Lurer på hva jeg skal gjøre når mor ikke betaler sin del!?!? Ingenting annet, så hold dere til tema What?Herregud...Jeg regner med at dere ønsker å beholde barnehageplassen for å kunne gå på jobb, ikke bare for barnet sosialliv. That was it.Det var da hyggelig å gi deg støtte.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå