Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke bare vil de fjerne kontantstøtten,

men nå går de over streken..

Ap vil nemlig gå for selvbestemt abort helt frem til uke 16..

DET er hårreisende :sjokk:

Syns 12 uker er for mye jeg..

Det er jo MORD! :sinna:

*Jeg melder meg ut av AP*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som forsvarer av det ufødte LIV synes jeg også dette er hårreisende. Kontantstøtten er jeg derimot helt enig i å fjerne. Har du link til fosterdrap opplysningen?

Skrevet

Ærlig banan - fosterdrap... :roll:

Det er nå et menneske fra dag en så om man skulle tenke slik så kan vi ikke ha selvbestemt abort i det hele tatt - og takk og pris at noen vil fjerne kontantstøtta :-?

Skrevet

Abort- ta livet av et foster. Jeg bruker ordet for å understreke et poeng.

Skrevet

Kontantstøtte debatten får dere ta en annen plass ;)

Finner ingenting om det på nett..

Hørte det på nyhetene på radioen..

- Karita B Orheim..

Skrevet

Skulle vært selvbestemt abort frem til 80 år..

Gjest Anonymous
Skrevet
Skulle vært selvbestemt abort frem til 80 år..

Noen steder har dette. I Texas, for eksempel, kalles mekanismen for "The Injection." Mange her til lands er likevel skeptiske.

Skrevet
Ikke bare vil de fjerne kontantstøtten,

men nå går de over streken..

Ap vil nemlig gå for selvbestemt abort helt frem til uke 16..

DET er hårreisende :sjokk:

Syns 12 uker er for mye jeg..

Det er jo MORD! :sinna:

*Jeg melder meg ut av AP*

Det der er faktisk hovedgrunnen til at jeg ikke vil stemme Arbeiderpartiet.

Selv om jeg egentlig er enig i veldig mye av det de ellers står for. Jeg skulle virkelig ønske de kunne stille representantene fritt i dette spørsmålet, slik en del andre partier gjør.

For meg er dette en sterk samvitighetssak.

Skrevet

en av grunnene til at ap ikke får min stemme også

Skrevet

12. uke

http://news.bbc.co.uk/2/hi/health/3846525.stm

A new type of ultrasound scan has produced vivid pictures of a 12 week-old foetus "walking" in the womb.

The new images also show foetuses apparently yawning and rubbing its eyes

....

From 12 weeks, unborn babies can stretch, kick and leap around the womb - well before the mother can feel movement

Gjest Anonymous
Skrevet

Det praktiske da Hvis kvinnen er voldtatt, skal hun da føde barnet? Vil du heller ha illegale aborter enn at det foregår i ordentlige former?

Skrevet
Det praktiske da Hvis kvinnen er voldtatt' date=' skal hun da føde barnet? Vil du heller ha illegale aborter enn at det foregår i ordentlige former?[/quote']

Under spesielle omstendigheter kan man ta abort etter 12 uke i dag og.

Skrevet

Jeg er ikke imot at det skal være lov å ta abort. Men personlig mener jeg det er moralsk feil. Ville heller betalt halve min inntekt i 18 år enn at det skulle skje, men i et slikt tilfelle ville det ikke vært opp til meg.

Ditt argument om voldtekt er ikke valid her siden man ikke trenger 16 uker på å ta abort i et slikt tilfelle.

Gjest Anonymous
Skrevet
Jeg er ikke imot at det skal være lov å ta abort. Men personlig mener jeg det er moralsk feil. Ville heller betalt halve min inntekt i 18 år enn at det skulle skje, men i et slikt tilfelle ville det ikke vært opp til meg.

Ditt argument om voldtekt er ikke valid her siden man ikke trenger 16 uker på å ta abort i et slikt tilfelle.

Neida, bare oppfattet at du kanskje var imot all abort. Faktisk helt enig med deg i det andre ;).

Skrevet

På bakgrunn av at aborter foretas i 16.uke uansett i spesielle tilfeller- ser jeg ikke noe sjokkerende ved forslaget. Klart jeg er enig i at dette temaet er sensitivt: er det moralsk sett riktig?

Jeg ender opp med å se pragmatisk på saken: dersom moren mener hun ikke er i stand til å ta vare på barnet, faren ikke er tilstede, og/eller barnet viser seg å være handicappet/psykisk utviklingshemmet /født misdannet/vil ikke leve lenge: så må moren få ta abort frem til 16.uke dersom hun mener det er beste løsning for henne og hennes familie.

Farens rolle og problemet med et sorteringssamfunn er det garantert sikkert andre som mener noe om.

Saker som dette har overhodet ikke noe med om jeg stemmer på AP eller ikke- stemmer ikke på det partiet uansett.

Skrevet

Vet dere at det er født barn i uke 21 som har levd opp? Det er fem uker lenger enn den nye foreslåtte grensen. Jeg synes det er ille!

På bakgrunn av at aborter foretas i 16.uke uansett i spesielle tilfeller- ser jeg ikke noe sjokkerende ved forslaget. Klart jeg er enig i at dette temaet er sensitivt: er det moralsk sett riktig?

Pjusk: Du skal ha svært spesielle grunner for å få tatt abort etter uke 12!

Jeg ender opp med å se pragmatisk på saken: dersom moren mener hun ikke er i stand til å ta vare på barnet, faren ikke er tilstede, og/eller barnet viser seg å være handicappet/psykisk utviklingshemmet /født misdannet/vil ikke leve lenge: så må moren få ta abort frem til 16.uke dersom hun mener det er beste løsning for henne og hennes familie.

Pjusk: Vel, hvis jeg skal se pragmatisk på saken: Er du ikke i stand til å ta deg av barnet ditt, så adopter det bort!!! Vet dere hvor mange som står på venteliste for å få et norsk barn?? Og som vil elske dette barnet som om det var deres eget?

Er barnet sterkt funksjonshemmet, har vi allerede et loverk som fanger denne situasjonen opp.

Skrevet

"Bort med AP!"

JA! Kjempegod ide! Bare vi fjerner hele partiet blir det nok et bedre land å leve i.

AS IF

Skrevet
"Bort med AP!"

JA! Kjempegod ide! Bare vi fjerner hele partiet blir det nok et bedre land å leve i.

AS IF

Ja la oss henge oss opp i den teite overskriften..

Det gikk litt fort skjønner du ..

Eller forresten..

Det skjønner du nok ikke..

:sjarmor:

Skrevet
Vet dere at det er født barn i uke 21 som har levd opp? Det er fem uker lenger enn den nye foreslåtte grensen. Jeg synes det er ille!

Og så må du huske at fem uker er MYE i en graviditet!

Det er så forbannet lett å sette seg på sin høye hest og fordømme når det gjelder abort. Ellers i verden handler det ofte om kvinnens rett til å bestemme, men når det kommer til abort handler det om nabokonas, prestens, lensmannens, butikkmedareiderens, legens, jordmoras, sykepleierens, mannens og gd vet hvems rett til å bestemme. Hvor er logikken?

Jeg er kanskje naiv, men jeg velger å tro at abort er et nødvendig onde for de fleste som får utført inngrepet - og at dere da kan kalle det fostermord legger en unødvendig stem til byrden. Skjerp dere - og vis den kvinnesolidariteten dere hyler så høyt om når noen for eksempel er tredjepart i et forhold...!

Skrevet

Brunhilde:

Jeg vet utmerket godt hvor mye fem uker er i et svangerskap da vannet gikk for meg i uke 21/22 i mitt siste svangerskap. Tro meg, jeg har tilbrakt nok tid som mor på prematuravdelingen og barneavdelingen til Ahus og Rikshospitalet til at jeg faktisk har en ganske sterk oppfatning om dette.

Jeg setter meg ikke på min høye hest og fordømmer. Hva vet du om mitt liv og mine valg?

Jeg forteller hva jeg synes. Og jeg synes ikke det er OK med abort etter uke 12 med mindre det er svært spesielle årsaker til det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...