AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #1 Skrevet 30. oktober 2015 Jeg vurderer å kjøpe ny laptop. Men ettersom jeg ikke vil bruke så alt for mye penger på det, er utvalget litt magert. Den jeg har sett på har ikke cd-spiller. Hvordan får jeg da spilt spill som krever cd? Jeg spiller ofte med pc'en i fanget, og da er en ekstern spiller upraktisk. Går det an å koble fra den eksterne spilleren etter spillet har startet? Eller har spill som trenger at disken står i ved oppstart behov for at den er i hele tiden? Anonymkode: 23bd0...d18
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #2 Skrevet 30. oktober 2015 Mange spill kan kjøpes og lastes ned digitalt, slik at du i utgangspunktet ikke trenger CD. Eller finnes det no-CD cracks: https://en.wikipedia.org/wiki/No-disc_crack Anonymkode: f2790...511
Okapi Skrevet 30. oktober 2015 #3 Skrevet 30. oktober 2015 DVD, mener du? Er en stund siden spill har blitt distribuert på CD. Strengt tatt er DVD også rimelig utdatert nå, det meste går via nett. Nå vet jeg ikke hvilke konkrete spill du sikter til, hadde kanskje vært en fordel om du var litt konkret. Har du en Steam-konto? Hva med Origins, Uplay eller GOG?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #4 Skrevet 30. oktober 2015 Tenker på alt fra Morrowind, Oblivion, Ages of empire, til gamle mysteriespill i Sherlock-serien, osv. Diverse, mao. Litt dumt å måtte kjøpe spillene på nytt fra steam når jeg har betalt for dem i dyre dommer fra før. Og så er det også kjipt å være avhengig av nett for å spille. Anonymkode: 23bd0...d18
Okapi Skrevet 30. oktober 2015 #5 Skrevet 30. oktober 2015 Tenker på alt fra Morrowind, Oblivion, Ages of empire, til gamle mysteriespill i Sherlock-serien, osv. Diverse, mao. Litt dumt å måtte kjøpe spillene på nytt fra steam når jeg har betalt for dem i dyre dommer fra før. Og så er det også kjipt å være avhengig av nett for å spille. Anonymkode: 23bd0...d18I utgangspunktet enig, men så er det jo mer praktisk å ha dem tilgjengelig på nett. Jeg ville lagt dem i ønskelista og kjøpt dem på salg til -75%. I mellomtiden går det jo an å bruke en ekstern DVD-spiller for de spillene som krever at du starter dem opp med plata i. Koster ikke mer enn 2-300 kroner.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #6 Skrevet 30. oktober 2015 Har ikke kjøpt CD-baserte spill siden 2012, Steam har det meste, og man må ikke være tilkoblet nett når man skal spille. Anonymkode: c118d...cde
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #7 Skrevet 30. oktober 2015 I utgangspunktet enig, men så er det jo mer praktisk å ha dem tilgjengelig på nett. Jeg ville lagt dem i ønskelista og kjøpt dem på salg til -75%. I mellomtiden går det jo an å bruke en ekstern DVD-spiller for de spillene som krever at du starter dem opp med plata i. Koster ikke mer enn 2-300 kroner.Jeg har en ekstern dvd-spiller tilgjengelig. Men problemet med å bruke den er altså at jeg sitter med pc'en i fanget når jeg spiller, så det å ha den koblet til hele tiden er mildt sagt knotete. Kan jeg koble den fra når jeg har fåt startet spiller, eller må den være tilkoblet hele tiden? I såfall er det rimelig uaktuellt det også.. Anonymkode: 23bd0...d18
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #8 Skrevet 30. oktober 2015 Har ikke kjøpt CD-baserte spill siden 2012, Steam har det meste, og man må ikke være tilkoblet nett når man skal spille.Anonymkode: c118d...cdeI følge steam selv må man det. Dvs, man må klargjøre pc'en til å spille offline. Så om nettet plutselig faller ut (som det gjør hos meg tidt og ofte, <3 anal digital..), får man ikke spilt. Anonymkode: 23bd0...d18
Okapi Skrevet 30. oktober 2015 #9 Skrevet 30. oktober 2015 Jeg har en ekstern dvd-spiller tilgjengelig. Men problemet med å bruke den er altså at jeg sitter med pc'en i fanget når jeg spiller, så det å ha den koblet til hele tiden er mildt sagt knotete. Kan jeg koble den fra når jeg har fåt startet spiller, eller må den være tilkoblet hele tiden? I såfall er det rimelig uaktuellt det også.. Anonymkode: 23bd0...d18Igjen, det avhenger helt av spillet. Enkelte titler krever at plata står i mens du spiller, andre foretar en sjekk når du starter spillet, og noen krever bare plata ved installasjon.I følge steam selv må man det. Dvs, man må klargjøre pc'en til å spille offline. Så om nettet plutselig faller ut (som det gjør hos meg tidt og ofte, <3 anal digital..), får man ikke spilt. Anonymkode: 23bd0...d18Det er feil, og nei, "Steam selv" sier ikke det. Jeg har ennå tilgode å komme over et solospill som krever nettilgang under bruk. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå