AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #1 Skrevet 30. oktober 2015 Jeg har i det siste begynt å kutte ned kjøtt i middagen, og det er ingen problem! Men, jeg har alltid hatt kjøttpålegg på skiven, og siden jeg har en inspirasjon på lik null, så kommer jeg ikke på hva spennende jeg kan ha istedet for kjøtt. Lurer på hva dere tar på, gjerne med spennende smaker og som kan holde seg i matpakke? Anonymkode: 34669...dea
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #2 Skrevet 30. oktober 2015 Ost, ost og ost Anonymkode: 0a6ab...86e 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #3 Skrevet 30. oktober 2015 - Smøreost.Min favoritt er snøfrisk med tomat. Tomaten kan enten tas med hel og kuttes opp når du trenger den,eller skjære den i skiver og pakkes inn i plasfolie sånn at brødskivene ikke blir "bløte"- Avocado med litt salt og pepper. Under avocadoen kan du f.eks bruke frokostsalat (denne: http://www.123levert.no/nettbutikken/paalegg/salater/frokostsalat-delikat-Du kan lage en omelelett dagen før som du legger på brødskivaEller så kan du lage matmuffins. De kan fryses ned og tas ut av fryseren den om morningen så er de tint innen lunsjtid - Anonymkode: db120...d5e
Gjest Ennasus Skrevet 30. oktober 2015 #4 Skrevet 30. oktober 2015 Avokado, banan, syltetøy, fruktmos, hapå, nøttepålegg, sjokoladepålegg, div. Nøttesmør, hummusspiser du meieriprodukt og egg? Isåfall: cottage cheese, ost, egg, omelett, eggerøre, smørost.. http://www.vegetarbloggen.no/category/veganske-oppskrifter/frokost/palegg/http://veg-veg.no/mat/pålegg_lunsj_frokost/
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #6 Skrevet 30. oktober 2015 - Alle former for ost. Vanlig hvitost, nøkkelost, jarlsberg, smøreoster, blåmuggoster, camembert, you name it. Du kan pimpe opp ostene med urter og krydder for eksempel. Philadelphia med timian og litt rødløk er glimrende. - Hvitost kombinert med påleggssalater, som eggesalat, rødbetsalat, osv, er kjempegodt. - Nøttesmør. Gå for de som ikke er tilsatt masse dritt. Peanøttsmør fra green choice, f.eks, bare nøtter og bittelitt salt. - Hummus. Lett å lage selv!- Mos bær og lag ditt eget syltetøy- Bland cottage cheese/kesam med kakaopulver og litt stevia, og du har hjemmelaget godt sjokoladepålegg- Kokt egg, kanskje med majones på, eller med tomat og agurk- Eggerøre- Speilegg, gjerne med ketchup og litt oregano- Syltetøy, eller kneft dine egne bær for å lage en sunnere variant Anonymkode: 8ab73...28a 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #7 Skrevet 30. oktober 2015 Tusen takk alle sammen! Var helt blank, men nå bobler inspirasjonen Anonymkode: 34669...dea
peppermyntete Skrevet 30. oktober 2015 #8 Skrevet 30. oktober 2015 Spiser du fisk og skalldyr? I såfall er det masse å velge i der også
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #9 Skrevet 30. oktober 2015 Roastbiff, spekeskinke, røkt laks, karbonade... Anonymkode: 6882d...a5a 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #10 Skrevet 30. oktober 2015 Brødskive med majones, tomat og salt og pepper er dødsdigg! Ikke vegetarianer selv, men spiser dette ofte. Du vil bli overrasket over hvor godt det er altså! Anonymkode: 2e4d6...bb6 1
Plotty Skrevet 30. oktober 2015 #11 Skrevet 30. oktober 2015 Roastbiff, spekeskinke, røkt laks, karbonade...Anonymkode: 6882d...a5aja det var jo vegetarkost.... 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #12 Skrevet 30. oktober 2015 Eg, som er semi-vegetarianer, eter i alle fall mykje makrell i tomat og tomat/agurk. Anonymkode: 15716...752
1hjørning Skrevet 31. oktober 2015 #13 Skrevet 31. oktober 2015 Litt ost, litt urter og masse grønnsaker. Jeg liker stangselleri, grønn og rød paprika, reddik, vårløk. Kruspersille, basilikum.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #14 Skrevet 31. oktober 2015 Ut og handle inn masse kjekt å prøve på skiven idag! Ja, spiser fisk for nå, har akkurat begynt å tenke i retningen vegetarianer så tar et steg av gangen ! Anonymkode: 34669...dea
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #15 Skrevet 31. oktober 2015 Eg, som er semi-vegetarianer, eter i alle fall mykje makrell i tomat og tomat/agurk.Anonymkode: 15716...752Hva er årsaken til at fisk ikke anses som likeverdige som andre dyr? For min del høres det helt absurd ut å holde seg unna kjøtt, men samtidig spise fisk. Anonymkode: 6882d...a5a 3
Macro Skrevet 31. oktober 2015 #16 Skrevet 31. oktober 2015 Tomat med pittelitt salt på er skikkelig godt
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #17 Skrevet 31. oktober 2015 Men dere... Ost er jo ikke vegetar om den inneholder animalsk løpe. De aller, aller fleste ostene gjør jo det. Kun opprevet mozzarella jeg har funnet som har mikrobiell løpe. Og før noen starter en diskusjon; Løpe er en del av magesekken til dyret - altså må dyret dø i prosessen - dvs. kvalifiserer ikke som vegetarmat. Anonymkode: a8267...1b2 3
Berit Skrevet 31. oktober 2015 #18 Skrevet 31. oktober 2015 Vegetarposteier som man får kjøpt på helsekostbutikker, eller du kan lave
Fredsmegleren Skrevet 31. oktober 2015 #19 Skrevet 31. oktober 2015 -most avokado eller avokadoskiver med salt og pepper, eventuelt en dæsj sitronsaft. Foretrekker å ha på toast -tomatskiver med salt pepper og eventuelt balsamicosirup. Foretrekker også å ha på toast.-speilegg eller kokt egg-syltetøy-linsepostei-hummus-tomat, spinat, avokado, litt olivenolje. Foretrekker å ha på toast-ovnsbakt myk paprika og spirer. Toast her også-Agurk, salat og bønner
Gjest Dwight Skrevet 31. oktober 2015 #20 Skrevet 31. oktober 2015 Men dere... Ost er jo ikke vegetar om den inneholder animalsk løpe. De aller, aller fleste ostene gjør jo det. Kun opprevet mozzarella jeg har funnet som har mikrobiell løpe. Og før noen starter en diskusjon; Løpe er en del av magesekken til dyret - altså må dyret dø i prosessen - dvs. kvalifiserer ikke som vegetarmat.Anonymkode: a8267...1b2Gjelder dette også Norvegia? Heter det løpe i innholdsbeskrivelsen?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå