Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
1 minutt siden, Luckiness skrev:

-Drikkeleker. Folk må kunne prate og ha det kjekt uten at noen absolutt må ha drikkeleker for å kunne skryte av sine egne påfunn. 

Morro å høre andre sine påfunn syns jeg da. 

-Folk som ikke tåler alkohol (begynner å sippe for ingenting, blir aggressiv, sovner...). Evt. de som drikker for mye og det samme skjer + de som blir dårlig å spyr, ikke klarer å holde seg på bena, velter ned ting, griser og ikke klarer å ordne opp etter seg. Samme med de som har drukket litt (eller alt...) for mye og står på gulvet å nærmest danser poledance på gulvet. Tror de er såååå sexy og at alle ser på. Sannheten er at det ser vulgært og lite tiltrekkende ut. 

Jeg syns heller ikke aggressive mennesker er ok på fest. Men jeg danser som jeg vil uansett hva, det gjør jeg full som edru. Elsker å danse. Noen ganger swing, andre ganger vulgært. 

-Generelt folk som søler. Greit nok at det kan skje uhell, men man trenger ikke å veive med hendene over bordet når man skal fortelle noe og det står 10 glass der. Isåfall bør man ha vett til å tørke opp og rengjøre etter seg. 

Man mister vel litt kontroll uansett når man drikker, det er en grunn til at man ikke kan kjøre bil vettu 😉 bare ikke folk gjør det med vilje.

-For høy musikk slik det ikke er mulig å prate normalt. 

Da er det mange som samles på kjøkkenet feks, vil du prate med de så er det kjekt å ta litt initiativ. Å bli sittende i den høye musikken så er det ingen som kan gjette seg frem til at du vil prate med noen.

-Folk som ikke inkluderer meg/andre. Typisk jenter hvor 2 bestevenninner prater og ikke bryr seg noe om de andre. Da kunne de heller hatt seg en jentekveld alene. 

To bestevenninner på fylla er to bestevenninner på fylla. Har du lite venner kanskje? 

-Folk som bare må invitere med seg andre som ikke er invitert. Så har de kanskje fått "lov" til å invitere en ekstra, men så kommer 5stk ekstra og ingen eier folkeskikk. 

Det er ikke ok! Vært gjennom det selv og møter de i døra så sier jeg at du og du er ok. Men dere er det ikke plass til, tar de det surt så er det den som inviterte sin skyld. Og da gjør de ikke det igjen 😉

Har svart litt mellom alle linjene dine. Du får det til å høres ut som om dette er alle andre sin skyld, litt dumt.

Anonymkode: 900f2...ecc

Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har svart litt mellom alle linjene dine. Du får det til å høres ut som om dette er alle andre sin skyld, litt dumt.

Nå er jo dette en tråd om "hva misliker du på fest" så da svarer jeg på det :) Føler ikke jeg skal trenge å utdype hvorvidt det er andres, min eller alkoholens skyld. Men siden du nevner det: Forsåvidt er ofte "skylden" alkoholen sin, samtidig så velger jo personer selv hvor mye de drikker og dermed øker risikoen for at uhell kan skje (søling, oppkast, aggresjon, sovning osv. Så stort sett både person selv med alkoholen sin skyld :) Ellers så tar jeg selvsagt intiativ til f.eks. samtale selv og trekker meg unna (kjøkken f.eks. som du nevner), men innimellom, spesielt i mindre leiligheter så hjelper det ikke så mye selv om man trekker seg inn i ett annet rom :P 

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, Luckiness skrev:

Nå er jo dette en tråd om "hva misliker du på fest" så da svarer jeg på det :) Føler ikke jeg skal trenge å utdype hvorvidt det er andres, min eller alkoholens skyld. Men siden du nevner det: Forsåvidt er ofte "skylden" alkoholen sin, samtidig så velger jo personer selv hvor mye de drikker og dermed øker risikoen for at uhell kan skje (søling, oppkast, aggresjon, sovning osv. Så stort sett både person selv med alkoholen sin skyld :) Ellers så tar jeg selvsagt intiativ til f.eks. samtale selv og trekker meg unna (kjøkken f.eks. som du nevner), men innimellom, spesielt i mindre leiligheter så hjelper det ikke så mye selv om man trekker seg inn i ett annet rom :P 

Neida, men jeg bare kommenterer her nå fordi jeg ser at folk drar opp hvert eneste aspekter av en fest. Hva har man igjen av en helt vanlig fest da liksom. Mener ikke kun deg her, bare litt til ettertanke for alle andre som har kommentert her og 😊

Jeg er fra bygda så du kan jo tenke deg hva slags fester jeg er vant til 😉 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Neida, men jeg bare kommenterer her nå fordi jeg ser at folk drar opp hvert eneste aspekter av en fest. Hva har man igjen av en helt vanlig fest da liksom. Mener ikke kun deg her, bare litt til ettertanke for alle andre som har kommentert her og 😊

Jeg er fra bygda så du kan jo tenke deg hva slags fester jeg er vant til 😉 

Ikke type fester jeg ville likt altså :fnise:

Det finnes masse bra på fester også da! Og det er jo ikke slik at alle punktene jeg (og sikkert andre) har listet opp skjer alle på en gang eller under hver fest heldigvis :laugh:

Skrevet
Akkurat nå, Luckiness skrev:

Ikke type fester jeg ville likt altså :fnise:

Det finnes masse bra på fester også da! Og det er jo ikke slik at alle punktene jeg (og sikkert andre) har listet opp skjer alle på en gang eller under hver fest heldigvis :laugh:

Kan tenke meg at de festene ikke er godkjent her 😅 14 åringer som kommer kjørende på atv for å drikke hjemmebrent. Folk hopper og danser på bordene, det er gris konstant. Country musikken er høy og nåde den som setter på listepop 😜 jentene er enten bestisser eller det blir catfight. Festene varer til langt utpå neste dag, for mange så er det bare å starte på igjen med et par øl for å komme utpå igjen til beste kveld.

men alle har faktisk faste stabile jobber og mer enn det 😊 ingen narkotika i omløp, ift fester i byen hvor man blir tilbydd det hele tiden. Det er det eneste jeg faktisk misliker på fest. "Røyk litt hasj, ta ei stripe." Huff.

Skrevet

Festbremser. Ja, jeg respekterer at du ikke drikker alkohol, men du trenger ødelegge stemningen likevel ved å sitte og surmule, da kan du heller dra hjem.

Du som absolutt skal på byn klokken 23. Ødelegge vorset så tidlig er unødvendig. 

Fester med for mange av ett kjønn. Bedre med en god blanding eller rene guttevors.

Alt for høy musikk. 

Treg nashmusikk på vorspiel.

Drittsekker.

Dramaqueens.

Og sikkert mye annet :)

Skrevet

Folk som ender opp i slåsskamper hver eneste fest..

Skrevet

To ting irriterer meg.

1. De(n) som styrer musikken. Man har hørt 20 sek av en sang for så å bytte til en annen. Hører 10 sek av den sangen flr det byttes igjen. 

2. Jenter som sitter å skuler på andre jenter. Slapp av, kjæresten din er ikke spesielt digg og jeg har ikke til hensikt å erobre ham, selv om jeg kanskje prater med ham.

Anonymkode: a85ed...f34

Skrevet

Folk som aldri har nok drikke eller kommer på fest uten drikke. 

Folk som kommer 1-3 timer for sent til feks. bursdag. 

Folk som står på badet og ordner seg igjennom hele vorset/festen.

Folk som kommer ut av badet og tydligvis har brukt opp halve flasken med MIN parfyme. Det er lov å spørre først. 

Anonymkode: 872c2...188

Skrevet
På 28.9.2017 den 10.05, AnonymBruker skrev:

Fester uten noe dansing, lav musikk, snakke med alle, det kaller jeg en sammenkomst. Ikke en fest.

Snakker du ikke med noen på fest? Er det bare full musikk og dansing? Det kaller jeg vel heller en dårlig fest. 

Anonymkode: 39325...930

• Liker 4
Skrevet

Det er litt irriterende med de som må være være midtpunktet hele tiden og blir furten hvis noen andre får mer oppmerksomhet enn de. Da er det plutselig ikke noe gøy på festen mer.

Anonymkode: cd8b6...4d7

• Liker 1
  • 7 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Folk som hele tiden skifter sanger. Om man ønsker  bare deler av en sang så får man gjøre det på egen mobiltelefon og ikke med høyttaleren  på full guffe.

Anonymkode: 66732...daf

Skrevet (endret)

«Å være én av veldig få jenter på et guttedominert vors, ihvertfall hvis gutta er sånne "guttegutter" og ikke særlig digge. Ble invitert på vors av en snål fyr jeg rotet litt med en periode, og da jeg kom dit var det fem slitne joggebuksefyrer i en muggen kjellerleilighet som satt og pilset og spilte nerdespill på storskjerm mens grandiosaskorpene fløt i sofaen. Det var helt tydelig ikke vasket i leiligheten på månedsvis. Jeg prøvde å få igang en samtale, men måtte gi tapt for storskjermen. Snek meg stille ut igjen etter et par timer, tror ikke noen av dem la merke til det..

Hva med dere? Hva misliker dere på fest? :P                 

Har vært på flere sånne fester og hadde en del rølpete guttevenner før, men koste meg alltid sammen med de fordi de var morsomme, snille og lette å henge med. Fant alltid på kødd, drakk billig øl, hjemmebrent med billig blandevann aka surjuice haha. Gama gta og andre artige spill som gjorde meg avhengig og nesten psykotisk 😂

Sånne fjortiser som skriker og spyr av en liten dram og eldre folk med fylleånde som skal være kåte og Jokke på hverandre eller deg. Hater kåte og klengete damer og menn i fylla, damer er verst.

Folk som endrer personligheten helt. 

Endret av Skorstein
AnonymBruker
Skrevet
På 28.9.2017 den 18.52, AnonymBruker skrev:

(...)

-Folk som ikke inkluderer meg/andre. Typisk jenter hvor 2 bestevenninner prater og ikke bryr seg noe om de andre. Da kunne de heller hatt seg en jentekveld alene. 

To bestevenninner på fylla er to bestevenninner på fylla. Har du lite venner kanskje? 

(...)

I all verden... Hva er det for en måte å snakke til noen på? 

Anonymkode: 02d9f...0b7

• Liker 3
Skrevet

-For høy musikk

-"Dunk-dunk" musikk (slik techno/rave dritt) 

-Folk som ikke respekterer Spotify-q'en

- Generelt folk som ødelegger stemninga med å være kjipe (drama queens, slossing osv.) 

Opplevde også en gang jeg kom til en fest, der jeg i hilserunden så en fyr jeg ikke hadde sett på veldig lenge, gav han også en klem "det var lenge siden, så hyggelig" så kom plutselig ei og stilte seg ved siden "Jeg er altså dama hans :angry:". Ble litt satt ut, spesielt siden jeg kom ilag med kjæresten min og han stod ved siden av meg :fnise: Slapp av liksom. 

Skrevet
2 minutter siden, Punhunter said:

-For høy musikk

-"Dunk-dunk" musikk (slik techno/rave dritt) 

-Folk som ikke respekterer Spotify-q'en

- Generelt folk som ødelegger stemninga med å være kjipe (drama queens, slossing osv.) 

Opplevde også en gang jeg kom til en fest, der jeg i hilserunden så en fyr jeg ikke hadde sett på veldig lenge, gav han også en klem "det var lenge siden, så hyggelig" så kom plutselig ei og stilte seg ved siden "Jeg er altså dama hans :angry:". Ble litt satt ut, spesielt siden jeg kom ilag med kjæresten min og han stod ved siden av meg :fnise: Slapp av liksom. 

Kom på en viktig ting til :

Folk som absolutt MÅ legge seg i hvor mye folk drikker eller om en velger å ikke drikke! La folk få drikke i sitt tempo (og ikke drikke for den delen), ikke press og mas! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Folk som sitter med mobilen sin hele tiden. 

De som absolutt må snappe ALT som skjer på festen. 

Folk som kun snakker om interne ting hele tiden dersom det sitter et par tre andre der som ikke har noen mulighet til å skjønne hva de snakker om og derfor faller helt utenfor samtalene. 

Anonymkode: 2c236...31a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

* Overlegne grupper med jenter som kun snakker med hverandre og sitter for seg selv hele kvelden, uten å hilse på andre

* Folk som bruker 90% av tiden til å ta selfier og sitte på snapchat

* Folk som absolutt skal lage drama på hvert ENESTE vors

* Når hosten spiller dårlig musikk, (særlig norske russesanger!) og nekter å ta imot sangønsker

* Vors der ingen tør å snakke med hverandre og det kun er klein stemning 

* Folk som konkurrerer om å bli fullest mulig på kortest tid, og bruker halve kvelden på å spy

* Folk som skal ta alt for mye plass og kun snakker om seg selv og sitt uten å la andre komme til. Jeg er ikke på et show av deg, jeg er på et vors.

Anonymkode: f5833...9d6

Skrevet (endret)

Skikkelig irriterende med de som søler og ikkje klarer å holde drikka i glasset. Jeg fjerner alltid teppe når jeg har fest, men kan ikke akkurat fjerne sofaen. Kjipt når folk søler i sofaen eller velter glass og ølbokser som står på bordet

Sjalue jenter som ikke tåler at du prater med eller hilser på typen. Slapp av, jeg er ikke keen på typen din ;)

Drikkepress. Det er så irriterende. La meg få drikke i mitt tempo og ikke prøv å få meg til å ta tequila shots, som jeg bare blir dårlig av

At musikken må være så høy at man ikke kan prate, må skrike til hverandre. Synes det er slitsomt 

De som må ta 100 selfies på festen og filme alt som skjer. Hater å bli filmet! 😒

Endret av Minnie23
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 30.10.2015 den 0.29, Peonjenta skrev:

Jeg misliker at to mennesker skal sitte å prate bare med hverandre, HELE kvelden!

Jeg misliker for høy musikk, man er på fest for å prate.

Jeg misliker folk som skal sitte og skråle og synge etter musikken som blir spilt.

Jeg misliker folk som skal fortelle hele den nitriste livshistorien sin, jeg kommer ikke på fest for å grine!   Get a grip!

Jeg misliker folk som alltid tar med seg for lite drikke og tar det som en selvfølge at de kan bomme et glass vin. 

Jeg misliker når to jenter går på do og blir der i en halvtime!  Det er andre også som må tisse!

Jeg misliker at visse aldri får fingern ut når taxien til byen kommer!   Det er svindyrt å la taxien vente i 15 min!

Jeg misliker folk som ikke kan ta med seg den tomme ølboksen når de skal hente ny, Det er ikke plass til 12 tombokser på et stuebord!

Oi. Jeg er på fest for å danse og hater småprating, så er nok den som skrur opp volumet. 

Anonymkode: 330de...a30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...