AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #1 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg har tatt over barndomshjemmet mitt og ser nå at dette blir for mye for meg. Det er en litt eldre bolig og jeg ser at det er mye som må gjøres de kommende årene.Det vil koste mye penger og tid som jeg ikke har om dagene, sliter med depresjon og angst.Grunnene til at jeg vil selge er kostnaden, min "tilstand", mye bråk fra nabo som er et firma som driver på å bygge bygg ved siden av (de har holdt på i flere år nå og de bråker voldsomt) og at jeg vil ha litt mer privatliv (føler ikke for å gå dypere i akkurat det)Jeg gjorde et raskt overslag på hvor mye jeg betaler i mnd på huset og hvor mye jeg kan betale om jeg flytter inn i en selveie leilighet.Jeg kan redusere mnd utgiften med ca 10 000.- som er helt vilt i mine øyne og jeg slipper å tenke så mye på vedlikehold av bolig. Men med tanke på at det er her jeg er vokst opp, og all historien som ligger bak dette stedet. Så vegrer jeg meg veldig for å selge det. Tror også at resten av slektningene mine ikke er så veldig happy at jeg selger dette stedet.Er det noen her som hadde klart eller har allerede solgt barndomshjemmet sitt? Anonymkode: bfcdc...1ab
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #2 Skrevet 29. oktober 2015 Angst og depresjon må være Norges meste brukte ord for tiden. Anonymkode: 5875b...013 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #3 Skrevet 30. oktober 2015 Du kan jo tilby slektningene dine å kjøpe huset før du annonsere på det åpne markedet? Anonymkode: c65ce...c36 1
Rosalie Skrevet 30. oktober 2015 #4 Skrevet 30. oktober 2015 Jeg hadde lagt ut boligen for salg. Dersom slektningene dine syns det er så fælt at boligen går ut av familien, så kan de jo kjøpe den av deg. 1
Miss Blue Skrevet 30. oktober 2015 #6 Skrevet 30. oktober 2015 Selg huset å kjøp deg leilighet som koster deg 10 000 mindre pr mnd, finn deg en leilighet der du ikke har ansvar for ute-vegger, vinduer og tak. Senk skuldrene å ta vare på deg selv. Det er ditt liv, du som skal trives.Slektningene får kjøpe huset til markedspris om det er viktig for dem å beholde huset i familien. 3
hjertesukka Skrevet 30. oktober 2015 #7 Skrevet 30. oktober 2015 Jeg ville solgt ifølge det du skriver.- Vi solgte vårt barndomshjem fordi det også trengte mye oppussing og lå på "feil" sted, det vil si inneklemt i et byggefelt. Minnene tar jeg med meg uansett, men glad jeg slipper å bo der nå. Har ikke angret.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #8 Skrevet 31. oktober 2015 Du kan jo tilby slektningene dine å kjøpe huset før du annonsere på det åpne markedet? Anonymkode: c65ce...c36Jeg har lekt litt med tanken. Tenkte å forhøre meg om noen av de kanskje hadde barnebarn eller noe slikt som kanskje ville kjøpe. Jeg hadde lagt ut boligen for salg. Dersom slektningene dine syns det er så fælt at boligen går ut av familien, så kan de jo kjøpe den av deg.Selg!Selg huset å kjøp deg leilighet som koster deg 10 000 mindre pr mnd, finn deg en leilighet der du ikke har ansvar for ute-vegger, vinduer og tak. Senk skuldrene å ta vare på deg selv. Det er ditt liv, du som skal trives.Slektningene får kjøpe huset til markedspris om det er viktig for dem å beholde huset i familien. Det hadde vært en utrolig lettelse ja. Når jeg får tid må jeg ta et nytt overblikk over hva jeg har liggende for jeg tror det er vanvittig mye jeg må bare kaste/selge eller gi bort.Jeg ville solgt ifølge det du skriver.- Vi solgte vårt barndomshjem fordi det også trengte mye oppussing og lå på "feil" sted, det vil si inneklemt i et byggefelt. Minnene tar jeg med meg uansett, men glad jeg slipper å bo der nå. Har ikke angret.Det var bra sagt. Minnene har jeg jo alltid med meg. Anonymkode: bfcdc...1ab 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå