Gå til innhold

hevelse og utslett under øye

Anbefalte innlegg

Hei

Når mannen min stod opp igår haddehan  hevelse under øye. tok på litt krem og sånt tenkte det vil gå over men nei når han stod opp idag så var det blitt verre. det var både hevelse og utlsett (små hvite prikker)

vet  noen hva det kan være og hva han kan gjøre for at det skal bli bra igjen20151029_081027.thumb.jpg.09872c834f0c10? jeg legger ved bildet

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/981645-hevelse-og-utslett-under-%C3%B8ye/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 år senere...
AnonymBruker

Mest nærliggende er søvnmangel, betennelse (øyekatarr, kvise eller betent hårsekk ved øyevippene) eller allergi. (Eller at han sover med linser på og ikke bør gjøre det..)

Dersom dette klør så øker sannsynligheten for allergi, så da ville jeg tatt en allergitablett og lagt på en kald klut. Hjelper det men allergitabletter ikke tar tilfredsstillende knekken på det: lege.

Dersom dette er stivt, vondt eller klissete øker sjansen for betennelse. Dersom hviten på øyet viser tunge mengder blodårer og/eller det kommer gøgge på øyet ville jeg, som over, oppsøkt lege.

Dersom det oppstår kun om morgenen og bedres mot kvelden så se det an en ukes tid før han forsøker vaske grundig alt av sengetøy og lufte. Dersom dette funker: lege for allergitesting mot støv og midd.

Dersom det ikke gir seg verken med allergitabletter eller etter en ukes tid: lege. Da er det noe som ikke er så nærliggende. 

Anonymkode: d78ff...9cb

45 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mest nærliggende er søvnmangel, betennelse (øyekatarr, kvise eller betent hårsekk ved øyevippene) eller allergi. (Eller at han sover med linser på og ikke bør gjøre det..)

Dersom dette klør så øker sannsynligheten for allergi, så da ville jeg tatt en allergitablett og lagt på en kald klut. Hjelper det men allergitabletter ikke tar tilfredsstillende knekken på det: lege.

Dersom dette er stivt, vondt eller klissete øker sjansen for betennelse. Dersom hviten på øyet viser tunge mengder blodårer og/eller det kommer gøgge på øyet ville jeg, som over, oppsøkt lege.

Dersom det oppstår kun om morgenen og bedres mot kvelden så se det an en ukes tid før han forsøker vaske grundig alt av sengetøy og lufte. Dersom dette funker: lege for allergitesting mot støv og midd.

Dersom det ikke gir seg verken med allergitabletter eller etter en ukes tid: lege. Da er det noe som ikke er så nærliggende. 

Anonymkode: d78ff...9cb

Tusen takk for at du svarte 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...