Gjest Lady-M Skrevet 28. september 2004 #1 Skrevet 28. september 2004 Kjøpte meg en miss-sixty jeans her om dagen (i den nye miss-sixty butikken på Karl Johan). Egentlig skulle jeg hatt en størrelse mellom 25 og 26. Jeg fikk beskjed om jeansen ikke vider seg ut så da tok jeg sjansen på å ta str. 26. Den har videt seg ut MYE. Har nå vasket jeansen i håp om at den skulle bli litt trangere, men nei. Kan jeg klage på en bukse som er brukt? Den kostet tross alt 1299,-... Liker ikke å klage på ting...
Armonia Skrevet 28. september 2004 #2 Skrevet 28. september 2004 Klag! Det hadde iallefall jeg gjort.... I Norge er vi alltid så redde for å klage, men er ikke produktet som forventet så er det bare rett og rimlig å si ifra!
Gjest Ethereal Skrevet 28. september 2004 #3 Skrevet 28. september 2004 Du kan jo forsøke å klage...Hvis butikken er besatt av tyggegummityggende fjortiser som leker ekspeditører, kan det være verre... Jeg har samme dillemma som du, bruker mellom 25 og 26, og kjøper som oftest 25 og lider meg gjennom tilvenningsperioden.
Gjest Lady-M Skrevet 28. september 2004 #4 Skrevet 28. september 2004 Okei, skal prøve å klage. Jeg spurte jo spesielt om den ble noe større etter bruk... Nå er det 5cm mellomrom fra magen-buksa, og den satt helt inntil da jeg prøvde den i butikken. Brum-brum...
Gjest the imp Skrevet 28. september 2004 #5 Skrevet 28. september 2004 Ikke for å ødelegge tråden, men får jeg bare spørre hvor den nye miss sixty-butikken ligger?
Gjest Ethereal Skrevet 28. september 2004 #6 Skrevet 28. september 2004 Den ligger midt på Karl Johan.
Gjest Lady-M Skrevet 28. september 2004 #7 Skrevet 28. september 2004 Der hvor Din sko lå før (TV2-bygget). Din sko har flyttet ved siden av.
Gjest lilletroll Skrevet 28. september 2004 #8 Skrevet 28. september 2004 Tror jeg personlig hadde ringt ned først.....og sagt at sånn og sånn er det....spesifiser det faktum at du SPESIELT SPURTE om de vider seg ut!!
Gjest Lady-M Skrevet 28. september 2004 #9 Skrevet 28. september 2004 Ja, det er nok lurt. Skal ringe dit jeg.
Gjest Lilleulv Skrevet 28. september 2004 #10 Skrevet 28. september 2004 Har opplevd det samme med et naglebelte... Sa at jeg tror jeg burde ha en str mindre for dette er veldig akkurat... Neeeeida sa han som jobba der. dette passer perfekt! Så jeg kjøpte beltet i skinn som 1 uke senere hadde videt seg noe sinnsykt ut, og som jeg bare kan glemme å bruke nå :-?
myagi Skrevet 29. september 2004 #11 Skrevet 29. september 2004 På Vero Moda har vi det slik at dersom buksen har videt seg ut en hel størrelse, så får man bytte. Da måler de den bare i butikken mot størrelsen større. Det kan være greit å ta med en bukse som ikke er helt nyvasket, for den trekker seg jo sammen i vask. På den annen side så må den være nyvasket når vi tar den inn. Om det er stretch i buksen, skal man være forsiktig med tøymykner da det kan ødelegge stretch. Jeg har sluttet helt å bruke det på jeansen min, og er kjempefornøyd!
-ida- Skrevet 29. september 2004 #12 Skrevet 29. september 2004 Jeg ville ha tatt med meg buksa og klaget ja.
Gjest Lady-M Skrevet 30. september 2004 #13 Skrevet 30. september 2004 Klaget jeg... Ekspeditøren mente jeansen passet til meg og ikke hadde videt seg ut, men bare blitt litt mykere i stoffet. Det er en modell som er type "trang-sagge-bukse". Skal være trang rundt hoftene og litt videre i lårene. Men den er faktisk ikke trang rundt hoftene mine. Jeg prøvde en str. mindre slik at hun kunne se og hun synes den var for trang til meg i lårene. Og da synes hun ikke det var god nok grunn for å klage.. Ja, ja, jeg gadd ikke lage noe mer styr i og med at jeg antagelivis kommer til å handle der flere ganger. Hun anbefalte meg å vaske den på ganske varmt vann fordi den krymper litt. Håper det, hvis ikke får jeg ta noen flere rumpeøvelser sånn at jeg fyller ut litt mer.
Gjest lilletroll Skrevet 30. september 2004 #14 Skrevet 30. september 2004 Personlig synes jeg ikke damen i butikken kan avgjøre om DU synes buksen passer best sånn den er nå sammenlignet med sånn den var før, men det er nå meg, da......
Suzy Skrevet 30. september 2004 #15 Skrevet 30. september 2004 Enig med Lilletroll - og mener du virkelig at du kommer til å handle mer der??? DET hadde jeg ikke gjort! :o
Gjest lilletroll Skrevet 30. september 2004 #16 Skrevet 30. september 2004 og mener du virkelig at du kommer til å handle mer der??? DET hadde jeg ikke gjort! Ikke jeg heller!!!
Gjest Lady-M Skrevet 30. september 2004 #17 Skrevet 30. september 2004 Vet dere, jeg gidder da ikke gå rundt å være sur for det. De har mye fine klær der og og kjøper klær pga klærne ikke de som jobber der. Nå vet jeg hvert fall at jeg skal velge en størrelse mindre i jeans neste gang, siden de alltid vider seg ut.
la_luz Skrevet 30. september 2004 #18 Skrevet 30. september 2004 De fleste jeans utvider seg jo, må altid kjøpe jeansen litt for trang. Kjøpte en Nudie bukse jeg så vidt fikk igjen. Nå er den akkurat passe.
Gjest Lady-M Skrevet 30. september 2004 #19 Skrevet 30. september 2004 Ja det vet jeg jo også, men fikk inntrykk av at denne buksen ikke gjorde det. Angrer for at jeg ikke kjøpte en mindre i første omgang.. Men jeg bruker nok en størrelse midt i mellom de to...
Gjest Ethereal Skrevet 30. september 2004 #20 Skrevet 30. september 2004 Enkelte merker utvider seg mer enn andre, mine erfaringer: *Nudie (utvider seg nesten en hel størrelse) *Miss Sixty (samme erfaring, spesielt pga. tynt, mykt stoff) *De fleste Dieseljeans; selgere anbefaler her stort sett å kjøpe en størrelse mindre enn du hadde tenkt deg, fordi den utvider seg. De jeansene som best holder fasongen, synes jeg er Fornarina.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå