AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #1 Skrevet 29. oktober 2015 Hei. Jeg er fosterfar for en gutt på 13 år. En kveld for en stund siden så satt jeg og røykte i stua som vanlig, plutselig så kom gutten bort og spurte om det smakte godt. Uten å tenke meg noe særlig om så sa jeg ja at det smakte godt og at barnet kunne prøve en sigarett selv hvis han ville. Han takket ja og røykte. Han hostet litt men ble utrolig nok ferdig med røyken. Nå er det ca 1 år siden og barnet røyker daglig. Jeg kjøper røyk til han når han spør. Er dette feil av meg ? eller kan barnet stå for egne handlinger? Tusen hjertelig takk for svar. Anonymkode: e0672...b2a
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #2 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg håper at du troller. I tilfelle du ikke gjør det: - Nei, det er selvsagt ikke greit at du gir en 13-åring røyk/kjøper røyk til et barn. - Det er heller ikke greit at du røyker inne, barn fortjener et røykfritt hjem. Det skremmer meg at du skriver at du er fosterfar. Er det så dårlig screening og oppfølging av de menneskene som skal ha ansvar for noen av de mest sårbare barna i samfunnet? Anonymkode: 98fe1...501 1
heidifrøkna Skrevet 29. oktober 2015 #3 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg ble sjokkert når jeg leste dette.Man skal ikke røyke inne når det er barn tilstede. Man skal ikke tolerere at barn på 13 år røyker. Man skal ikke kjøpe røyk til noen under 18 år. Man skal hvertfall ikke tilby sigaretter til barn.Husker når jeg var rundt 9 år at onkelen min lot meg få en snus. Jeg kastet opp og følte meg så dårlig at jeg aldri ville rørt en snus igjen. Han gjorde dette for at jeg aldri skulle begynne å snuse, men det er fremdeles ikke greit!Og du er fosterfar?!
ops2 Skrevet 29. oktober 2015 #4 Skrevet 29. oktober 2015 Nei, dette tror jeg ikke på, Troll!Gi blaffen i å svare her, han blir lykkelig hvis noen tror på tullehistorien. 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #5 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg mener jo selv at et barn på 13 år er voksen nok til å ta ansvar over egne valg... Man må jo nesten være dum for å mene noe annet? Anonymkode: e0672...b2a
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #6 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg mener jo selv at et barn på 13 år er voksen nok til å ta ansvar over egne valg... Man må jo nesten være dum for å mene noe annet?Anonymkode: e0672...b2aHilsen fosterfar Anonymkode: e0672...b2a
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #7 Skrevet 29. oktober 2015 Handler det egentlig om denne? Likte du ikke svarene eller hva handler det?http://forum.kvinneguiden.no/topic/981585-begynte-å-røyke-som-13-åring/ Anonymkode: 0ef04...a05
Chromium Skrevet 29. oktober 2015 #8 Skrevet 29. oktober 2015 Det er IKKE greit å kjøpe røyk til en 13-åring. Dessuten er det ulovlig. Håper for all del dette er troll, hvis ikke er jeg bekymret for deg som fosterfar.
Macro Skrevet 29. oktober 2015 #9 Skrevet 29. oktober 2015 Du må legge sjela di i historien og virkelig bruke kreativiteten din om du skal trolle. Dette er dessverre ikke godt nok!
Denfrie Skrevet 29. oktober 2015 #10 Skrevet 29. oktober 2015 Merkelig at svarene blir helt anderledes når hendelsen blir fortalt fra en annen synsvinkel
Denfrie Skrevet 29. oktober 2015 #11 Skrevet 29. oktober 2015 Nei. Jeg troller ikke.. jeg bare fortalte historien fra en annen synsvinkel.. I den orginale tråden min så er jeg 13 åringen og de som kjøpte røyk til meg og fikk meg til å røyke var barnevernet.. Nermere fortalt de eneste 2 voksne menneskene jeg hadde å forholde meg til som tenåring...
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #12 Skrevet 29. oktober 2015 Skrevet 3 timer siden · Rapporter innleggDu som valgte å begynne og røyke, så da er det til syvende og sist din feil. Likevel burde de ansatte ikke tent på røyken for deg da du bare var 13 år.0 LikerSiter Anonymkode: 0ef04...a05
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #13 Skrevet 29. oktober 2015 Skrevet 3 timer siden · Rapporter innleggDu som valgte å begynne og røyke, så da er det til syvende og sist din feil. Likevel burde de ansatte ikke tent på røyken for deg da du bare var 13 år.0 Liker SiterAnonymkode: 0ef04...a05En av de FÅ svarene fra tråden din. Anonymkode: 0ef04...a05
Denfrie Skrevet 29. oktober 2015 #14 Skrevet 29. oktober 2015 I dette innlegget så er plutselig alle imot meg som "fosterfar" og at det jeg gjør er FEIL og at det er FOSTERFAR som har ansvaret osv.. men i det andre innlegget så er det plutselig en helt annen tone fra folk.... Jeg finner det veldig merkelig.Anonymkode: 0ef04...a05Det er jo ikke vits i å nekt
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #15 Skrevet 29. oktober 2015 Ditt jævla troll, du ble busta med engang,sorry at du ikke likte svarene du fikk, de 2 ordenlige svarene du fikk...Skrevet 53 minutter siden · Rapporter innleggEr du en av de som alltid synes det alle andres feil? Uansett hva det gjelder? SiterEndre Anonymkode: 0ef04...a05
heidifrøkna Skrevet 29. oktober 2015 #16 Skrevet 29. oktober 2015 Herregud, du må komme deg over dette!Det er din feil at du startet å røyke. Her vrir du jo situasjonen helt, for i den andre tråden var det de andre ungdommene som la presset, ikke BV. Og en instutisjon som lar ungdommene der røyke er noe helt annet enn en fosterfar som gir røyk til en 13 åring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå