Gå til innhold

ta av sminken - stygg hud

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er i et dilemma som skaper mye stress for meg. 

Har de siste månedene plutselig fått kviser, tror det startet med bytte av prevensjon og når hormonene stabiliserte seg blir opprettholdt av at jeg stresser så hinsides med huden. Livredd for nye kviser og er konstant stresset over dette = flere kviser. Har klart å roe ned mer nå, men har endel røde flekker i ansiktet som jeg dekker over fint med sminke, men som vises veldig tydelig uten sminke og ser ikke ut. 

Driver og dater en fyr, men vil ikke vise meg uten hudsminke for jeg er redd han skal synes jeg er utrolig stygg med alle merkene mine (er ganske mange på hake og i panne) sammenlignet med når jeg har sminket huden mye penere med pudder og bb-creme.  Er redd han skal bli helt avskrekket og synes jeg er grusom ut. Hva skal jeg gjøre?

Beklager hvis dette virker ekstremt overfladisk .. 

Anonymkode: 56be6...dfb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er da hele deg han dater, ikke bare huden din! Og om han ikke tåler noen kviser er han ikke mye å spare på i utgangspunktet. Hvis han synes det er ekkelt, så kommer han ikke til å ville være der om du får influensa f.eks...

Anonymkode: d1544...eaf

Skrevet

Takk for svar! Men er liksom så redd han synes jeg er utrolig stygg? det er jo ikke pent akkurat. føler alle andre har plettfri hud uten sminke og føler meg så "falsk"

Skrevet

Tro meg, ingen jenter har plettfri hud, sminke eller ikke. Du er nok ikke første jenta han dater, han har nok sett jenter sminkeløse før. De fleste gutter er klar over at jenter ser annerledes ut uten sminke. Men de få som ikke greier å akseptere et sminkefritt fjes er som sagt ikke noe verdt å spare på. Jeg har ganske fin hud, men jeg får fortsatt kviser, har arr etter kviser, røde områder, områder med store porer... Når jeg ble sammen med mannen min slet jeg veldig med kviser, men eneste han kommenterte på det var når jeg fikk noen som ble skikkelig gule og han lurte på om han kunne klemme de ut for meg :ler:

Du er så mye mer enn noen kviser kjære deg, du er ei nydelig jente som sikkert har et fantastisk smil og vakre øyne og en nydelig personlighet, og det er dét han bryr seg om! Du er ikke noe mindre verdt uansett om du har kviser, strekkmerker eller eksem :) 

• Liker 1
Skrevet

Tro meg, ingen jenter har plettfri hud, sminke eller ikke. Du er nok ikke første jenta han dater, han har nok sett jenter sminkeløse før. De fleste gutter er klar over at jenter ser annerledes ut uten sminke. Men de få som ikke greier å akseptere et sminkefritt fjes er som sagt ikke noe verdt å spare på. Jeg har ganske fin hud, men jeg får fortsatt kviser, har arr etter kviser, røde områder, områder med store porer... Når jeg ble sammen med mannen min slet jeg veldig med kviser, men eneste han kommenterte på det var når jeg fikk noen som ble skikkelig gule og han lurte på om han kunne klemme de ut for meg :ler:

Du er så mye mer enn noen kviser kjære deg, du er ei nydelig jente som sikkert har et fantastisk smil og vakre øyne og en nydelig personlighet, og det er dét han bryr seg om! Du er ikke noe mindre verdt uansett om du har kviser, strekkmerker eller eksem :) 

Herregud, takk for et utrolig fint svar. Det gjorde dagen min!

Skrevet

Så koselig å høre! :klem:

Skrevet

Hadde fryk for det samme, for har veldig store porer uten sminke og mange røde hudområdet og et par sår-kviser til en hver tid. Det tok meg mange år å bli trygg nok til å vise meg som den jeg er, og nå gjør jeg det faktisk så tidlig som mulig i datingfasen bare for å få det overstått på en måte. Aldri blitt ditchet pga det (såvidt jeg vet lol) og har til og med fått komplimenter for hvor søt jeg ser ut uten sminke. Det som hjalp meg å bli trygg på det var å for eksempel se om jeg la merke til om venninder hadde stygg hud eller var stygge uten sminke, og de var jo ikke noe styggere selvom jeg så noen arr eller kviser på de når vi hadde jentekveld i sofakroken. Så man blir mere obsessed og oppmerksom på det selv fordi man står å stirrer seg i speilet på kloss hold, men det er jo ingen andre som faktisk legger merke til det eller tenker over det om man først legger merke til noen arr så tenker man jo ikke "oi arr / kviser" , så tror ikke du har noe å bekymre deg for altså :)

Anonymkode: 9b655...690

Skrevet

Hadde fryk for det samme, for har veldig store porer uten sminke og mange røde hudområdet og et par sår-kviser til en hver tid. Det tok meg mange år å bli trygg nok til å vise meg som den jeg er, og nå gjør jeg det faktisk så tidlig som mulig i datingfasen bare for å få det overstått på en måte. Aldri blitt ditchet pga det (såvidt jeg vet lol) og har til og med fått komplimenter for hvor søt jeg ser ut uten sminke. Det som hjalp meg å bli trygg på det var å for eksempel se om jeg la merke til om venninder hadde stygg hud eller var stygge uten sminke, og de var jo ikke noe styggere selvom jeg så noen arr eller kviser på de når vi hadde jentekveld i sofakroken. Så man blir mere obsessed og oppmerksom på det selv fordi man står å stirrer seg i speilet på kloss hold, men det er jo ingen andre som faktisk legger merke til det eller tenker over det om man først legger merke til noen arr så tenker man jo ikke "oi arr / kviser" , så tror ikke du har noe å bekymre deg for altså :)

Anonymkode: 9b655...690

Tusen takk for fint svar, setter sånn pris på det! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...