Cinzia Skrevet 28. september 2004 #1 Skrevet 28. september 2004 Samboeren min spiser ikke fisk, mens jeg er veldig glad i det. Prøver å lae det når jeg må spise middag alene, men det blir som regel veldig fantasiløst. Ender nesten alltid opp med kokt fisk med poteter til. Trenger derfor sårt tips til gode retter med fisk. Helst noe som er raskt å lage og som kan lages i små porsjoner...
Amarone Skrevet 28. september 2004 #3 Skrevet 28. september 2004 Hvit fiskefilet (sei, torsk, rødspette - altså det du liker/ måtte ha for hånden) med pasta til en person: 1/2 løk freses i olje Tilsett 1 stor tomat i skiver og fres denne litt Legg over saltet og pepret filet, og klem over saften av en halv sitron. Legg lokk over stekepannen, og la det dampe til fisken er ferdig (5-10 m). Kok pasta ved siden av, (også kan du selvsagt utvide med salat/ parmesan o.l.) og spis! Jeg synes dette er kjempegodt, og det er veldig enkelt og raskt å lage.
Miss Marple Skrevet 29. september 2004 #4 Skrevet 29. september 2004 Laksefilet som du gnir inn med salt, sitronpepper og dill og lar ligge litt å trekke. Stekes i litt olivenolje. Serveres med sørdampede babygulerøtter, kokte poteter løksmør eller sandefjordssmør. Kjempe godt! I stedet fror poteter bruker vi ofte råkostsalat eller agurksalat med rømmedressing.
Pbrina Skrevet 29. september 2004 #5 Skrevet 29. september 2004 Kikk bakpå sauspakkene fra Toro/Knorr. Der har de alltid serveringsforslag som er litt mer futt i enn bare kokt fisk med potet. Samboeren min er heller ikke så begeistra for fisk, men han pleier å like de rettene!
Martha Stewart Skrevet 30. september 2004 #6 Skrevet 30. september 2004 Laksefilet legges i folie sammen med 1 glass fetaost i biter + oljen fra glasset. Stekes i ovnen i ca 30 minutter på 250 grader. Serveres med f.eks råstekte potetbåter og dampede grønnsaker eller salat. Oppskriften fikk jeg av en venninne og både jeg og hun pleier å få skryt når vi serverer denne retten...
Gjest lilletroll Skrevet 1. oktober 2004 #7 Skrevet 1. oktober 2004 Laksefilet legges i en ildfast form. Ha på rømme oppå, og hell over litt sitronsaft....Stekes i stekeovnen...NYDELIG!!!!
Gjest Cinzia, ikke innlogget Skrevet 1. oktober 2004 #8 Skrevet 1. oktober 2004 Takk, takk alle sammen. Skal prøve ut rettene etterhvert. Flott link til side med masse oppskrifter forresten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå