Gå til innhold

Blindtarmbetennelse hos 3 åring?!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en gutt på 3,5 år som hadde feber og var hjemme fra barnehagen tirsdag. Siden da har han hatt dårlig matlyst og vært litt småpjusk. 

I dag etter barnehagen har han klaget over vondt i magen og i stad etter han hadde bada så var det så vondt at han gråt. Jeg spurte om han kunne peke hvor han hadde vondt og det var bak navlen sa han og han går å holder seg der.

Jeg begynte selvsagt å google og da leser jeg at det er vanlig med både feber,dårlig matlyst og smerter rundt navlen ved blindtarmbetennelse. 

Noen som har vært borti det hos små barn? Hva gjorde at dere oppsøkte lege? Hvilke symptomer hadde barnet?

Anonymkode: 2c584...66d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grunnen til at jeg ikke har ringt legevakten enda er fordi han ikke skriker lenger og nå sitter han faktisk og spiser yoghurt til kvelds. Han har spist lite i barnehagen i dag og ikke middag så han var vel skrubbsulten nå...

Burde jeg ringe uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg ikke har ringt legevakten enda er fordi han ikke skriker lenger og nå sitter han faktisk og spiser yoghurt til kvelds. Han har spist lite i barnehagen i dag og ikke middag så han var vel skrubbsulten nå...

Burde jeg ringe uansett?

Ja. Enten drar dere innom og hindrer ham fra å bli ordentlig dårlig, eller så sier de at det ikke er noe å bekymre seg for og du kan slutte å tenke på det. Vi kan ikke gjøre noen av delene.

Anonymkode: f30f2...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet det... Jeg bare tenkte at ettersom ting roet seg så kunne jeg høre her om noen hadde erfaringer å komme med.

Takk for svar folkens 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han har matlyst er et godt tegn, men det kan også skje at smerten blir litt mindre når betennelsen kapsler seg inn, før blindtarmen plutselig sprekker og så er han syk igjen. Evt. hvis du har gitt ham f.eks. Paracet, så kan det også ha gjort smerten overkommelig. 3-åringer kan ha blindtarmbetennelse. Det betyr ikke at det er det han har, men hvis magefølelsen din tilsier en tur til legevakten, er det fornuftig. De kan f.eks. ta en infeksjonsprøve, selv om en normal prøve i seg selv ikke utelukker noe. Man har lav terskel på legevakten for små barn :)

Anonymkode: c1f94...d0e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...