Gå til innhold

Halloweenkveld med kompis - bare oss to

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er student på første året og har flyttet langt unna hjembyen min. Har bare to venner her. En kvinne og en mann. Jeg er litt interessert i ham. Jenta skal på en stor fest til Halloween. Ba jo med meg, men jeg er ikke så glad i fest. Så jeg spurte den mannlige vennen min om vi skal finne på noe på Halloween. Jeg sa vi kunne dra på den festen, men at det virket litt stort og masete. Jeg trør han føler litt det sammen, han er mer eller mindre avholds og ikke noen partyboy. Han er vel en nerd (tenk informatikk osv), men med sosiale antenner.

Men så forselo han så bare se masse halloweenfilmer og spise masse mat. Dette virker jo kjempehyggelig! Er dette et tidspunkt hvor jeg kan gjøre et "move" for å få ham? Han er utrolig hyggelig og snill. Men har ingen anelse om han er interessert. Han tuller masse, småslår, øyekontakt osv, som kan tolkes som litt interesse. Men dette gjør han også med en annen veninne av ham, hvertfall nesten like mye som med meg. Og han har heller aldri spurt meg om vi skulle finne på noe eller tatt iniativ. Dessuten vet han som venn kanskje litt for mye om min fortid (problemer med eks når jeg flyttet fra hjembyen min, historier om masete menn på byen osv). Ville kanskje blitt pinlig om jeg prøvde meg og også usikker på hvordan jeg skulle prøve meg.

Anonymkode: 86cf7...b10

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at om han er interessert i deg så vil du merke det når dere ser på film sammen og er alene.

Legg merke til hvor i sofaen han sitter, er det nærme deg eller slår han seg ned med god avstand (som er mest naturlig).

Legg merke til hvor lenge hei-klemmen (eller om dere i det hele tatt gir klem) varer, og hvordan "stemningen" er.

Samtidig så vil det være litt dumt av deg å prøve for hardt når du ikke har så mange andre venner, kanskje heller se litt ann om han gjør det? Synd å miste en venn når man ikke har så mange der tenker jeg.
Og kan jo være at siden du har snakket om eks og menn på byen at han kun tenker på deg som en venn. Det ville jeg gjort om en fyr snakket mye om sånne ting med meg, for det er ingen som er interessert i deg som vil høre om sånne ting.

Lykke til

• Liker 4
Skrevet

Du kan prøve deg på det gamle strekke-seg-og-legge-armen-rundt-trikset

Skrevet

Oi spennende! Det høres ut som en perfekt anledning til å prøve seg spør du meg. Du trenger jo ikke gjøre det helt åpenbart heller, om du er usikker på om han liker deg sånn. Om dere skal se film hele kvelden så er det jo kjekt å sitte sammen i sofaen med passe pledd og puter, og da er det jo fort gjort at man begynner å kose litt. Prøv å sitt så nærme som mulig og kanskje lat som om du blir redd av filmen, og kanskje "gjemme ansiktet" bak han. Men bare om du tror dette kan funke på han, så det ikke blir kleint. Om han ikke er helt avholds så kan dere jo drikke litt vin sammen? Det pleier å gjøre underverker. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at om han er interessert i deg så vil du merke det når dere ser på film sammen og er alene.

Legg merke til hvor i sofaen han sitter, er det nærme deg eller slår han seg ned med god avstand (som er mest naturlig).

Legg merke til hvor lenge hei-klemmen (eller om dere i det hele tatt gir klem) varer, og hvordan "stemningen" er.

Samtidig så vil det være litt dumt av deg å prøve for hardt når du ikke har så mange andre venner, kanskje heller se litt ann om han gjør det? Synd å miste en venn når man ikke har så mange der tenker jeg.
Og kan jo være at siden du har snakket om eks og menn på byen at han kun tenker på deg som en venn. Det ville jeg gjort om en fyr snakket mye om sånne ting med meg, for det er ingen som er interessert i deg som vil høre om sånne ting.

Lykke til

Takk!

Vi gir ikke klem. Vi har en til dels flørtende tone, men mest sånn 8.klasse-flørting hvor vi slår hverandre eller holder hverandre fast. Vi er nok litt umodne, er rundt 20. Jeg har vært i et par forhold, men jeg vet ikke med ham. Jeg synes han ser kjempebra ut, men han er litt sånn tynn informatikknerd med hettegenser fra mamma og joggesko. Det er jo bare en bit, men kan jo være tegn på at han ikke er en jentefut. Har ikke sett han flørte eller være interessert i jenter (eller gutter) siden vi møttes i fadderuka.

Jeg har ikke snakket mye om andre menn. Men det har blitt litt, siden vår felles venninne snakker kjempemasse om dette og bringer det opp på banen hele tiden. Men jeg anger jo litt på det nå da... At jeg kanskje virker useriøs.

- Trådstarter

Skrevet

Oi spennende! Det høres ut som en perfekt anledning til å prøve seg spør du meg. Du trenger jo ikke gjøre det helt åpenbart heller, om du er usikker på om han liker deg sånn. Om dere skal se film hele kvelden så er det jo kjekt å sitte sammen i sofaen med passe pledd og puter, og da er det jo fort gjort at man begynner å kose litt. Prøv å sitt så nærme som mulig og kanskje lat som om du blir redd av filmen, og kanskje "gjemme ansiktet" bak han. Men bare om du tror dette kan funke på han, så det ikke blir kleint. Om han ikke er helt avholds så kan dere jo drikke litt vin sammen? Det pleier å gjøre underverker. 

Kroppskontakt er overraskende lite kleint med ham. Vi har begynt å ha mer av det de siste ukene. Men det er mest lekeslåssing... Han har en søster, så kan være det er normalt for ham. Men det med pledd virker bra, kanskje diskre bevege meg nærmere ham. Har også brukt skulderen hans som pute et par ganger, når jeg var trøtt. Han flyttet seg ikke unna, men reagerte ikke på det positivt heller. Jeg kan ta litt iniativ (altså lene meg mot, bein mot bein osv), men tør ikke eskalere uten at jeg vet han er interessert.

Han er ikke avholds, men drikker en øl annenhver uke kanskje, når han blir spandert på. Han sier han ikke liker øl eller vin. Jeg drikker også lite, så det blir bare rart å sitte og drikke vin sammen.

- Trådstarter

Skrevet

Takk!

Vi gir ikke klem. Vi har en til dels flørtende tone, men mest sånn 8.klasse-flørting hvor vi slår hverandre eller holder hverandre fast. Vi er nok litt umodne, er rundt 20. Jeg har vært i et par forhold, men jeg vet ikke med ham. Jeg synes han ser kjempebra ut, men han er litt sånn tynn informatikknerd med hettegenser fra mamma og joggesko. Det er jo bare en bit, men kan jo være tegn på at han ikke er en jentefut. Har ikke sett han flørte eller være interessert i jenter (eller gutter) siden vi møttes i fadderuka.

Jeg har ikke snakket mye om andre menn. Men det har blitt litt, siden vår felles venninne snakker kjempemasse om dette og bringer det opp på banen hele tiden. Men jeg anger jo litt på det nå da... At jeg kanskje virker useriøs.

- Trådstarter

Sånn som du forklarer han nå virker han litt tilbakeholden. Har en god venn som også er litt av den typen, hettegenser fra mor og litt sære interesser. Flørter ved å "lekeslåss" eller ertende kommentarer, veldig likt som vi gjorde på ungdomsskolen.

(Ikke missforstå, han er en av de mest interessante og morsomme menneskene jeg har møtt, og han er også en av mine beste venner).

Han har et stort problem med at han er veldig kresen på jenter (skal ikke ha noe party-jente, ingen med for mye erfaring, ikke en som er dum, etc), og når han først møter ei som fyller ut kravene så har han store vanskeligheter med å faktisk legge inn støtet. Han er/var kjempe forelsket i en jente og 3 år senere så aner hun fremdeles ingenting.

Ville anbefalt deg å teste vannet litt. Prøv for eksempel å legge hånden din på kneet hans i noen sekunder når du ler av noe han sier, om han er interessert vil han legge merke til dette! På samme måte kan det være vennskapelig når du også trekker den bort. Prøv å gi en klem når dere møtes. Kanskje del en flaske vin også? Lage litt stemning for det? Skjønner at han drikker noen ganger, men ikke så mye så da kan kanskje det å dele en flaske være en god ide!

Ellers kan du jo forhøre deg litt med han? Spør han litt ut?

Gi han komplimenter, si at han er fin på håret eller har fin bukse, men gjør det naturlig. 

Skrevet

Ville anbefalt deg å teste vannet litt. Prøv for eksempel å legge hånden din på kneet hans i noen sekunder når du ler av noe han sier, om han er interessert vil han legge merke til dette! På samme måte kan det være vennskapelig når du også trekker den bort. Prøv å gi en klem når dere møtes. Kanskje del en flaske vin også? Lage litt stemning for det? Skjønner at han drikker noen ganger, men ikke så mye så da kan kanskje det å dele en flaske være en god ide!

Ellers kan du jo forhøre deg litt med han? Spør han litt ut?

Gi han komplimenter, si at han er fin på håret eller har fin bukse, men gjør det naturlig. 

Jeg og kompisen min har en inside joke om at jeg sa han har et "uglyface" (når han gjorde grimaser som han gjør hele tiden). Vi tuller mye fram og tilbake med det, at han sier jeg synes han er stygg, og at jeg enten sier ja eller nei, avhengig av uttrykket hans. Jada, vi er banslige. Jeg har sagt han har vært kjekk en gang. Kunne det vært en idé at jeg sa han var sexy eller superflott eller noe i den duren? Jeg har også sagt han har hatt en fin t-skjorte, men det er det. Han har aldri gitt meg et kompliment. Men det har han ikke gjort med noen andre heller, kanskje han er homofil eller aseksuell?

Hva mener du med forhøre ham? Om han har hatt kjæreste eller vil ha det?

Ellers er han superhyggelig. Vanligvis ser jeg på det som en mann er interessert. Men han her er det så vanskelig og vite, og han er veldig lett å være med og grei mot alle. Men han er kanskje ekstra grei mot meg? Han vil lære seg dialekta mi, sier at fylket jeg kommer fra virker kjempepent og han har hatt lyst til å flytte dit. Og generelt deler vi alle holdninger. Han ser meg ofte lenge inn i øynene, men alltid med et påskudd: stirrekonkorrunse eller at han skal creepe meg ut.

- Trådstarter

Gjest Overrasket
Skrevet

Tipper at han er klar for dame, jeg. Len deg inn og gi han et kort, kontrollert og ømt kyss, så får du svar på alt du lurer på. :popcorn:

Skrevet

Hei, trådstarter!

Først og fremst: så hyggelig at han vil tilbringe Halloween-kvelden med deg. Jeg har et godt øye til en jeg gjerne skulle gjort det samme med...
Det at han faktisk er interessert i å tilbringe kvelden med "bare" deg er jo et godt tegn, spør du meg. Jeg hadde iallfall aldri gjort noe liknende dersom jeg ikke var interessert i vedkommende.
Vet godt hvor vanskelig det kan være å komme ut av "vennesonen", og særlig når man kanskje ikke har så mange venner i storbyen helt ennå.
Synes du har fått mange gode tips til hvordan du kan trå varsomt frem.
Kjenner jeg blir en tanke misunnelig på at du skal få dele sofaen og kvelden med en du liker såpass godt.
Det virker iallfall som en perfekt anledning til å finne ut av hvordan ståa er mellom dere.

Lykke til!

• Liker 1
Skrevet

Hei, trådstarter!

Først og fremst: så hyggelig at han vil tilbringe Halloween-kvelden med deg. Jeg har et godt øye til en jeg gjerne skulle gjort det samme med...
Det at han faktisk er interessert i å tilbringe kvelden med "bare" deg er jo et godt tegn, spør du meg. Jeg hadde iallfall aldri gjort noe liknende dersom jeg ikke var interessert i vedkommende.
Vet godt hvor vanskelig det kan være å komme ut av "vennesonen", og særlig når man kanskje ikke har så mange venner i storbyen helt ennå.
Synes du har fått mange gode tips til hvordan du kan trå varsomt frem.
Kjenner jeg blir en tanke misunnelig på at du skal få dele sofaen og kvelden med en du liker såpass godt.
Det virker iallfall som en perfekt anledning til å finne ut av hvordan ståa er mellom dere.

Lykke til!

Vi henger mye sammen (med en eller to andre), men har aldri gjort det alene. Dog må det sies at jeg spurte hva han skulle gjøre, om han ville være med på den store festen, men at jeg ikke var så interessert. Så selv om han foreslo at det bare var oss to, så var det ikk 100% hans iniativ liksom. 

Ja, jeg må bruke denne anledningen!

Men jeg er litt redd (siden jeg har snakket om eksen og at vi først hadde et slags "åpent forhold" før vi slo opp siden jeg flyttet fra hjembyen min, selv om jeg ikke benyttet meg av dette) han skal tro jeg er en ekkel, vulgær player om jeg prøver meg på ham. Hvis han ikke er interessert på den måten, så vil jeg jo ikke ødelegge vennskapet. 

- TS

Skrevet

Vi henger mye sammen (med en eller to andre), men har aldri gjort det alene. Dog må det sies at jeg spurte hva han skulle gjøre, om han ville være med på den store festen, men at jeg ikke var så interessert. Så selv om han foreslo at det bare var oss to, så var det ikk 100% hans iniativ liksom. 

Ja, jeg må bruke denne anledningen!

Men jeg er litt redd (siden jeg har snakket om eksen og at vi først hadde et slags "åpent forhold" før vi slo opp siden jeg flyttet fra hjembyen min, selv om jeg ikke benyttet meg av dette) han skal tro jeg er en ekkel, vulgær player om jeg prøver meg på ham. Hvis han ikke er interessert på den måten, så vil jeg jo ikke ødelegge vennskapet. 

- TS

At dere aldri har hengt sammen alene gjør det hele desto mer spennende, vil jeg tro. Poenget mitt er at denne bare-dere-to-avtalen aldri hadde kommet i stand dersom han - eller du - ikke ønsket å tilbringe kvelden sammen. Da hadde den ene eller begge funnet på noe annet, kommet med unnskyldninger etc.

Dersom han hadde blitt skremt av det du forteller om eksen din, hadde du visst det. Og hvis det skal såpass "lite" til, så er han vel kanskje ikke noe å satse på?

Kan du kanskje tilby ham en øl eller to? Må si det med masse mat og filmer hørtes oppriktig hyggelig ut, sukk.

Nå vet jeg også erfaringsmessig hvor vanskelig det er å få ut finger'n i de anledningene man kanskje burde fortelle om hva man føler (hvis du kan konkretisere følelsene dine på dette tidspunkt).

• Liker 1
Skrevet

Nå vet jeg også erfaringsmessig hvor vanskelig det er å få ut finger'n i de anledningene man kanskje burde fortelle om hva man føler (hvis du kan konkretisere følelsene dine på dette tidspunkt).

Så å si det rett ut er mulig? Jeg er enda ikke sikker på hva jeg vil. Men jeg er tiltrukket av ham, som venn, seksuelt og romantisk. Men blir det ikke litt rart å si "jeg liker deg veldig godt" eller noe i den duren? Jeg vet han ikke ville sladret om det til andre, og om han bare lo det bort hadde det vært ok, men det hadde jo vært dritflaut om han syntes det var flaut eller ble stille. 

- Trådstarter

Skrevet

Jeg tenker at dette er en perfekt anledning for å make a move!
Men syns kanskje du kan signalisere det til han tydelig først, foreksempel i det du kommer til han for å se filmer, at "her, jeg tok med godteri jeg! Må jo ha litt godis på halloweenDATE :D " da blir han oppmerksom på tanken selv, om han ikke allerede har tenkt det, og får rom for å signalisere tydelig tilbake til deg ved å enten oppføre seg VELDIG kompis resten av kvelden, eller faktisk sette seg nærme deg og flørte og kose litt. For sistnevnte er det ikke sikkert han tør, selvom han har lyst, om du ikke har signalisert til han at du også vil det. Hadde jeg vært deg så ville jeg også sagt ting som "uææh jeg gruer meg litt til å se på, tenk om jeg ikke får sove etterpå?!" (da kan han si at du kan sove med han f.eks eller at han skal passe på deg :) ) og når det blir skummelt "gjemme deg" nedi armen hans eller bak ryggen/skulderen hans. Er mye bedre det enn at dere begge bare oppfører dere normalt i frykt for hva den andre vil tenke om man gjør noe annet . Tror dette kan bli en koselig kveld for dere ! Lykke til :)

Anonymkode: ec689...1fa

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Og oppdater oss gjerne etter at han har vært hos deg. :yvonne:

Skrevet

Jeg har vært på den andre siden. En venn av meg var betatt og vi skulle se film sammen. Jeg var nerdete og likte ikke parties. Vennen min var grei og morsom, så syntes det bar en god ide å se film sammen så slapp jeg stresset med å gå ut uten å bli sittende alene.

Men jeg hadde aldri tenkt på vennen min på den måten, hadde ikke slått meg inn en gang at det kunne værr interesse en gang.

Man må jå legge an på vedkommende en gang om man skal ha sjanse, men vær obs på at det kan komme som lyn på klar dag for han. 

Anonymkode: 14867...5f2

• Liker 1
Skrevet

Jeg har vært på den andre siden. En venn av meg var betatt og vi skulle se film sammen. Jeg var nerdete og likte ikke parties. Vennen min var grei og morsom, så syntes det bar en god ide å se film sammen så slapp jeg stresset med å gå ut uten å bli sittende alene.

Men jeg hadde aldri tenkt på vennen min på den måten, hadde ikke slått meg inn en gang at det kunne værr interesse en gang.

Man må jå legge an på vedkommende en gang om man skal ha sjanse, men vær obs på at det kan komme som lyn på klar dag for han. 

Anonymkode: 14867...5f2

Fortsatte dere å være venner etterpå? Har du noen råd til hvordan gå fram?

Skrevet

Jeg tenker jeg tar det litt roligere. Kanskje eksalerer kroppskontakt og flørting bittelitt, men at jeg også venter til han gjør et framstøt (om han er interessert). Å legge armen rund, prøve å kysse eller si hva jeg føler rett ut, kan fort bli pinelig. Om det bare blir filmer og mat og tull og tøys, så er jo det en super Halloween også! 

Og oppdater oss gjerne etter at han har vært hos deg. :yvonne:

Selvsagt skal jeg oppdatere dere!

- Trådstarter

• Liker 1
Skrevet

Kvelden gikk kjempedfint! Vi lo masse og koste oss. Men ingen prøvde seg på noe. Kanskje han ville demostrere at han ikke var interessert, kanskje vi begge var redde og sjernerte. Vi har bare vært sammen oss to et kvarter eller noe sånt før, så det er jo godt mulig det bare var litt skummelt. Han fulgte meg hjem. Jeg spurte om han ville se rommet der jeg bodde. Han sa vi kunne spare det. Så sa han at vi måtte ta flere kvelder som dette. Jeg er usikker på hva jeg skal tro. 

- Trådstarter

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...