AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #1 Skrevet 29. oktober 2015 Har akkurat fått tilbud om jobb som ass.butikksjef i en klesbutikk. Akkurat nå jobber jeg i en annen type butikk, men har kun "vanlig" stilling (ikke store ansvar osv), og har vanlig tarifflønn + diverse ub tillegg.Det jeg lurer på er hva jeg kan regne med sånn ca i lønn som ass.butikksjef? Kommer til å være ca 80% på papiret men opp i 100% i praksis. Han som har ansatt meg sa at jeg skulle ta med alle attester/vitnemål osv og at jeg da ville rykke opp et hakk eller to i lønn(?). Jeg har selvfølgelig vgs, men også en annen høyere utdannelse som absolutt ikke er relevant til å jobbe i klesbutikk.Hva sånn ca kan jeg forvente, og er det mulig å diskutere seg fram til høyere lønn i sånne stillinger? Jeg er litt redd for det, da jeg sårt trenger denne jobben nå! Anonymkode: 1380c...cd0
dillyduzit Skrevet 29. oktober 2015 #2 Skrevet 29. oktober 2015 Jeg gikk fra 155 til 160 (hvor denne ligger i stigen vet jeg ikke) med ub-tillegg. Får utbetalt ca 305k brutto i året, ca 19k i mnd etter skatt.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #3 Skrevet 29. oktober 2015 Dette er jo veldig varierende av ansenitet/relevant utdannelse osv.Min nåværende ass. butikksjef (som er under meg) har 350.000,- i året. Dette er med 2 års ansenitet.Reagerte litt på at du skrev at det står 80% på kontrakten, men at det blir 100% i praksis. Pass på at du ikke blir underbetalt ettersom du mest sannsynlig vil jobbe mer enn hva kontrakten tilsier.Og sørg for at kontrakten inneholder informasjon vedrørende overtidsbetaling o.l. Lykke til. Anonymkode: 949eb...6da
Labbetussen Skrevet 29. oktober 2015 #4 Skrevet 29. oktober 2015 Min samboer er vanlig butikk ansatt i skobutikk og har 186kr timen..
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #5 Skrevet 29. oktober 2015 Dette er jo veldig varierende av ansenitet/relevant utdannelse osv.Min nåværende ass. butikksjef (som er under meg) har 350.000,- i året. Dette er med 2 års ansenitet.Reagerte litt på at du skrev at det står 80% på kontrakten, men at det blir 100% i praksis. Pass på at du ikke blir underbetalt ettersom du mest sannsynlig vil jobbe mer enn hva kontrakten tilsier.Og sørg for at kontrakten inneholder informasjon vedrørende overtidsbetaling o.l. Lykke til. Anonymkode: 949eb...6daHuff, føler meg ganske blank på dette her! Hva mener du når du sier jeg kan bli underbetalt? Kommer til å gå på timelønn og ikke fastlønn.. :/ Og overtid osv, er det utover de 100% som jeg sannsynligvis vil jobbe etterhvert, eller utover 80%? Anonymkode: 1380c...cd0
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #6 Skrevet 29. oktober 2015 Dersom du er satt til å jobbe 80% i kontrakten, men er pliktet til å jobbe mer enn denne prosentsatsen, så skal du ha overtidsbetalt, ja.Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke tegner en 100% stilling med deg, dersom det er det du skal jobbe. Merk deg også at ved en eventuell nedbemanning/kutt, og du har arbeidet 100%, men det står 80% i kontrakten, så vil de kunne kutte 20% i praksis fordi det står 80% i kontrakten.Jeg hadde i alle fall spurt litt omkring dette. Anonymkode: 949eb...6da
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #7 Skrevet 29. oktober 2015 Dersom du er satt til å jobbe 80% i kontrakten, men er pliktet til å jobbe mer enn denne prosentsatsen, så skal du ha overtidsbetalt, ja.Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke tegner en 100% stilling med deg, dersom det er det du skal jobbe. Merk deg også at ved en eventuell nedbemanning/kutt, og du har arbeidet 100%, men det står 80% i kontrakten, så vil de kunne kutte 20% i praksis fordi det står 80% i kontrakten.Jeg hadde i alle fall spurt litt omkring dette. Anonymkode: 949eb...6daTakk for gode svar! Nei, det er vel for å spare penger tenker jeg, i perioder der de ikke har bruk for meg mer enn 80%. Nå er ikke dette en jobb jeg har tenkt å være i for alltid (pga min utdannelse), men har ikke tenkt å jobbe gratis heller! Så tusen takk for tips Anonymkode: 1380c...cd0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå