Gå til innhold

Lønn som assisterende butikksjef

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat fått tilbud om jobb som ass.butikksjef i en klesbutikk. Akkurat nå jobber jeg i en annen type butikk, men har kun "vanlig" stilling (ikke store ansvar osv), og har vanlig tarifflønn + diverse ub tillegg.
Det jeg lurer på er hva jeg kan regne med sånn ca i lønn som ass.butikksjef? Kommer til å være ca 80% på papiret men opp i 100% i praksis. Han som har ansatt meg sa at jeg skulle ta med alle attester/vitnemål osv og at jeg da ville rykke opp et hakk eller to i lønn(?). Jeg har selvfølgelig vgs, men også en annen høyere utdannelse som absolutt ikke er relevant til å jobbe i klesbutikk.

Hva sånn ca kan jeg forvente, og er det mulig å diskutere seg fram til høyere lønn i sånne stillinger? Jeg er litt redd for det, da jeg sårt trenger denne jobben nå!

Anonymkode: 1380c...cd0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk fra 155 til 160 (hvor denne ligger i stigen vet jeg ikke) med ub-tillegg. Får utbetalt ca 305k brutto i året, ca 19k i mnd etter skatt. 

Skrevet

Dette er jo veldig varierende av ansenitet/relevant utdannelse osv.

Min nåværende ass. butikksjef (som er under meg) har 350.000,- i året. Dette er med 2 års ansenitet.

Reagerte litt på at du skrev at det står 80% på kontrakten, men at det blir 100% i praksis. Pass på at du ikke blir underbetalt ettersom du mest sannsynlig vil jobbe mer enn hva kontrakten tilsier.

Og sørg for at kontrakten inneholder informasjon vedrørende overtidsbetaling o.l.

Lykke til. 

Anonymkode: 949eb...6da

Skrevet

Min samboer er vanlig butikk ansatt i skobutikk og har 186kr timen..

Skrevet

Dette er jo veldig varierende av ansenitet/relevant utdannelse osv.

Min nåværende ass. butikksjef (som er under meg) har 350.000,- i året. Dette er med 2 års ansenitet.

Reagerte litt på at du skrev at det står 80% på kontrakten, men at det blir 100% i praksis. Pass på at du ikke blir underbetalt ettersom du mest sannsynlig vil jobbe mer enn hva kontrakten tilsier.

Og sørg for at kontrakten inneholder informasjon vedrørende overtidsbetaling o.l.

Lykke til. 

Huff, føler meg ganske blank på dette her! Hva mener du når du sier jeg kan bli underbetalt? Kommer til å gå på timelønn og ikke fastlønn.. :/ Og overtid osv, er det utover de 100% som jeg sannsynligvis vil jobbe etterhvert, eller utover 80%?

Skrevet

Dersom du er satt til å jobbe 80% i kontrakten, men er pliktet  til å jobbe mer enn denne prosentsatsen, så skal du ha overtidsbetalt, ja.

Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke tegner en 100% stilling med deg, dersom det er det du skal jobbe. 
Merk deg også at ved en eventuell nedbemanning/kutt, og du har arbeidet 100%, men det står 80% i kontrakten, så vil de kunne kutte 20% i praksis fordi det står 80% i kontrakten.

Jeg hadde i alle fall spurt litt omkring dette. 

Skrevet

Dersom du er satt til å jobbe 80% i kontrakten, men er pliktet  til å jobbe mer enn denne prosentsatsen, så skal du ha overtidsbetalt, ja.

Jeg skjønner ikke hvorfor de ikke tegner en 100% stilling med deg, dersom det er det du skal jobbe. 
Merk deg også at ved en eventuell nedbemanning/kutt, og du har arbeidet 100%, men det står 80% i kontrakten, så vil de kunne kutte 20% i praksis fordi det står 80% i kontrakten.

Jeg hadde i alle fall spurt litt omkring dette. 

Takk for gode svar! Nei, det er vel for å spare penger tenker jeg, i perioder der de ikke har bruk for meg mer enn 80%. Nå er ikke dette en jobb jeg har tenkt å være i for alltid (pga min utdannelse), men har ikke tenkt å jobbe gratis heller! Så tusen takk for tips :nigo:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...