Gå til innhold

Plutselig masse kviser på haken,hva er årsaken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg har de siste 2 mnd fått masse kviser på haken og jeg skjønner ikke hvorfor, for jeg har så og si aldri hatt det der før. Ikke mye kviser generelt. Er 23 år så hadde håpt jeg var over den perioden. Vet noen hva dette kan skyldes? Jeg bruker akkurat de samme produktene som jeg har brukt i 2 år også, så det er neppe dem som er synderen. 

Anonymkode: 6c4d3...740

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første som slår meg er at det kan være pga. skjerf, langhalset genser, jakkekrage..?

Anonymkode: d920c...2d1

Gjest incognita
Skrevet

Det finnes påstander om at urenheter rundt hakepartiet skyldes hormonelle forhold. Har du startet på eller endret prevensjon den siste tiden?

Skrevet

Skjerf og gensere er det heller ikke. Hater å ha ting oppi halsen så det bruker jeg aldri.  
Spiser mindre godteri enn før når jeg ikke hadde kviser. Spiser nesten ikke godteri faktisk. Jeg går ikke på prevensjon heller. Har begynt på skole nå etter sommeren, så kanskje det skyldes stress? Tar hele vgs på 1 år og er alene med et lite barn så det er stress fra morgen til kveld. Hva kan jeg gjøre om det skyldes stress? Det eneste er vel å unngå det, men det lar seg ikke gjøre...

Skrevet

Det kan være hormonelt, skyldes stress og også andre ting. Selv hadde jeg aldri uren hud før jeg var

i midten av 30 årene, da plutselig kom det mye hormonelle utbrudd langs kjevepartiet. Er det på haken

eller langs kjeven du har fått det? En generell regel er at hvis du plutselig får utbrudd du aldri har hatt

før langs kjeveområdet så er det mest sannsynlig hormonelt betinget. Og det er vanskelig å få bukt med

dessverre. Er det stress som er synderen, så er det bare en ting som kan hjelpe, og stresse ned litt.

Ikke alltid like lett, men dessverre det eneste som da vil hjelpe. Det at du har brukt de samme

produktene i 2 år behøver heller ikke ha noe å si, for mange slutter å respondere på produkter etter en periode.

Selv hadde jeg brukt gode produkter som fungerte for meg i mange år, men jeg sluttet å respondere på dem,

og måtte gjennom en lang prøve/feile periode før jeg igjen fant produkter huden min likte. Hvis du har gått

på de samme produktene i 2 år er det faktisk veldig sannsynlig at du har sluttet å respondere på dem, og trenger noen nye produkter.

Lykke til :)

Anonymkode: 1d684...1af

Skrevet (endret)

Jeg har slitt med små utbrudd de siste månedene, og har kommet fram til at det er hormonelt hos meg. Fikk også beskjed om at det kunne være melkeprodukter. Vanskelig å si akkurat hva det kommer av hos deg, men noe som har hjulpet meg med å få bukt på problemene er denne masken fra Aesop. Den er helt fantastisk! Den minsker hevelse og rødhet. Den tørker ut huden min litt, så jeg bruker ofte en fuktmaske enten samme kveld eller kvelden etterpå. Masken bruker jeg et par ganger i uken når utbruddene kommer (og vi snakker sånne underjordiske jævler!).

Endret av Cathj
Skrevet

Takk for bidrag. Tror mest det er hormonelt nå. Har fått tørre røde utslett rundt munnen i tillegg til kvisene. Ser ut som jeg har vannkopper :( Kvisene er under munnvikene. På sidene av haka. Det er ikke munnsår. 

Skrevet

Jeg er i midten av 30-årene og har hatt slike urenheter i årevis.Alle snakker om at det skyldtes hormoner,så jeg slo meg til ro med at jeg måtte leve med det.Har allttid vært nøye med rens og hudpleie,men til ingen nytte.

Nå har jeg knapt hatt en kvise siden i sommer,da jeg begynte å bruke Clarisonic.

Anonymkode: 12c8a...f6a

Skrevet

Kanskje det er perioral dermatitt?

Typisk at det bryter ut ved stress hos kvinner, og særlig på høsten, av en merkelig grunn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...