AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #1 Skrevet 29. oktober 2015 I og med at de som jobber her på KG ikke har gitt oss et skikkelig svar på hvorfor de har gjort om (og ødelagt) hele forumet så er det et annet forum der det er svart på hvorfor de gjør denne forandringen. Hanne Mari, on 29 Oct 2015 - 15:25, said:Nei, det er det ikke, det fordi de ønsker mye mer brukervennlighet. Det er tatt med i betraktningen at folk har klaga mye på funksjoner som mangler i mobilversjonen, at enkelte ting er veldig uoversiktiktlig, at det er slitsomt å veksle mellom mobilversjon og fullversjon, at menyen er for dårlig på mobilversjonen, at det er slitsomt å svare i tråder fordi du feks må zoome inn og ut og lete etter markøren inni teksten osv. Da fant utviklerne fram til at det beste ville være å ha en versjon som er mye likere enn i dag (som man nå ser på KG). Så alle ting folk har klaga på før er tatt med i vurderingen. Nå når ekstremt mange bruker forumet på mobil (sammenlignet med hvordan det var tidligere når folk flest brukte desktop) vil de også endre slik at brukervennligheten blir bedre på mobil, og da var det nødvendig med en oppgradering og utseendemessige endringer. Annonsene er selvsagt en viktig inntekt, men det ville vært et farefult grep å endre alle forumene massivt i håp om flere annonseklikk. En så svær endring samtidig krever langt mer arbeidstimer og ressurser (og dermed utgifter) enn at det ville vært verdt eksperimentere med det. Målet er at forumet skal se, oppleves og føles bedre ut for brukerne, og at det skal føre til at de som allerede bruker det vil bruke det oftere, og at flere vil bli interessert i å være med. Da vil forumet få flere medlemmer, og flere medlemmer vil jo logisk fra et kommersiselt perspektiv forhåpentligvis føre til at flere klikker på annonsene - men vi/de ønsker ikke mye mer reklame som du sier, mer at forumet skal være endret på en måte som gjør at flere klikker på reklamen som allerede er der. Når alt det er sagt vet jeg som nevnt ennå ikke hvordan forumet her hos oss vil bli i ferdig versjon ennå. (Jeg har bare sett demoer/forslag).http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144243497-når-kommer-det-nye-forumet/?p=147525416 Anonymkode: 3b95d...94f
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #2 Skrevet 29. oktober 2015 Men her skriver de jo at det er viktig å få bedre brukervennlighet på mobil (noe jeg er enig i), men det som har skjedd er jo helt motsatt. Siden har blitt for tung til å laste inn over vanlig mobilnett (ikke 3G/4G). Snakk om å skyte seg selv i foten! Anonymkode: 9ba61...8aa 7
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #3 Skrevet 29. oktober 2015 Men her skriver de jo at det er viktig å få bedre brukervennlighet på mobil (noe jeg er enig i), men det som har skjedd er jo helt motsatt. Siden har blitt for tung til å laste inn over vanlig mobilnett (ikke 3G/4G). Snakk om å skyte seg selv i foten!Anonymkode: 9ba61...8aa3G og 4G er jo vanlig mobilnett. Anonymkode: c3d0a...007 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #4 Skrevet 29. oktober 2015 3G og 4G er jo vanlig mobilnett.Anonymkode: c3d0a...007Noen steder, men mange steder har vi ikke så raskt nett. Anonymkode: 9ba61...8aa 1
AmandaVI Skrevet 29. oktober 2015 #5 Skrevet 29. oktober 2015 det er ikke bedre nå. Tonnevis med reklame, ting og funksjoner hopper fra sted til sted og av og til lastes ikke hele siden inn. Skjerpings! 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #6 Skrevet 30. oktober 2015 det er ikke bedre nå. Tonnevis med reklame, ting og funksjoner hopper fra sted til sted og av og til lastes ikke hele siden inn. Skjerpings!Nettopp! Hele opplegget har kommet så skjevt og dårlig ut. Jeg synes det er rart de ikke prøvde det ut før de gikk igang med å kjøre det "live". Anonymkode: 3b95d...94f 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2015 #7 Skrevet 30. oktober 2015 Sorry, men det nye KG suger. Få tilbake det gamle! Anonymkode: 2022a...0f2 9
Fotballflue Skrevet 31. oktober 2015 #8 Skrevet 31. oktober 2015 (endret) Sorry, men det nye KG suger. Få tilbake det gamle! Anonymkode: 2022a...0f2enig i dette. syns det er slitsomt å være her inne, rett og slett. Enkelte har jo til og med slettet seg pga det nye designet.. Endret 31. oktober 2015 av Fotballflue 4
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #9 Skrevet 31. oktober 2015 Tydelig at visse brukere her inne ikke takler forandringer så bra. Selvfølgelig vil det være problemer i starten, men gi det litt tid så fikser de nok problemene. I stedet for å klage på det nye og kreve det gamle tilbake, så kan dere vel i stedet komme med konkrete tips til hva dere er misfornøyde med og som bør endres Anonymkode: 78a8b...4c1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #10 Skrevet 31. oktober 2015 Tydelig at visse brukere her inne ikke takler forandringer så bra. Selvfølgelig vil det være problemer i starten, men gi det litt tid så fikser de nok problemene. I stedet for å klage på det nye og kreve det gamle tilbake, så kan dere vel i stedet komme med konkrete tips til hva dere er misfornøyde med og som bør endres Anonymkode: 78a8b...4c1Vi er misfornøyde med oppsettet. Det bør forandres tilbake til det gamle. Anonymkode: 3b95d...94f 5
Gjest Honeyblossom Skrevet 31. oktober 2015 #11 Skrevet 31. oktober 2015 (endret) Fært så sytete folk skal være over dette nye designet da. Selvfølgelig er det uvant når alt er nytt, men man venner seg jo til det. Når det gjelder mobilversjonen så kan man ikke forvente at de skal ta mest hensyn til de som ikke har så godt nett, men heller fokusere på de med 3G/4G (som forsåvidt dekker store deler av landet) og tilby dem en raskere og smidigere versjon for det de som er i flertall.Suck it up sier jeg bare. Endret 31. oktober 2015 av Honeyblossom
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #12 Skrevet 31. oktober 2015 Fært så sytete folk skal være over dette nye designet da. Selvfølgelig er det uvant når alt er nytt, men man venner seg jo til det. Når det gjelder mobilversjonen så kan man ikke forvente at de skal ta mest hensyn til de som ikke har så godt nett, men heller fokusere på de med 3G/4G og tilby dem en raskere og smidigere versjon for det de som er i flertall.Suck it up sier jeg bare.Se første innlegg. Det ble lagt om til et nytt design for å passe mobil bedre. Krav om minimum 5mb/s linje er ikke tilpasset mobil, det er tilpasset høyhastighetsnett, type det en har til fast PC. Det er en del som har god dekning når de sitter hjemme på mobilen, ja. Men en større gruppe benytter seg av KG i mens de "er på farten". Da er dekningen dårlig og farten redusert. Når folk må vente på at KGs nettside skal lastes, oppfatter KG som treig, så får de en dårlig opplevelse av nettstedet og kutter ut å bruke forumet. I tillegg sprer de misnøyen videre.KGs mål med omleggingen er falt pladask og blitt et bomskudd.Referer til første innlegg:Målet er at forumet skal se, oppleves og føles bedre ut for brukerne, og at det skal føre til at de som allerede bruker det vil bruke det oftere, og at flere vil bli interessert i å være med. Da vil forumet få flere medlemmer, og flere medlemmer vil jo logisk fra et kommersiselt perspektiv forhåpentligvis føre til at flere klikker på annonsene. Anonymkode: 3b95d...94f 6
Gjest Honeyblossom Skrevet 31. oktober 2015 #13 Skrevet 31. oktober 2015 Se første innlegg. Det ble lagt om til et nytt design for å passe mobil bedre. Krav om minimum 5mb/s linje er ikke tilpasset mobil, det er tilpasset høyhastighetsnett, type det en har til fast PC. Det er en del som har god dekning når de sitter hjemme på mobilen, ja. Men en større gruppe benytter seg av KG i mens de "er på farten". Da er dekningen dårlig og farten redusert. Når folk må vente på at KGs nettside skal lastes, oppfatter KG som treig, så får de en dårlig opplevelse av nettstedet og kutter ut å bruke forumet. I tillegg sprer de misnøyen videre.KGs mål med omleggingen er falt pladask og blitt et bomskudd.Referer til første innlegg:Målet er at forumet skal se, oppleves og føles bedre ut for brukerne, og at det skal føre til at de som allerede bruker det vil bruke det oftere, og at flere vil bli interessert i å være med. Da vil forumet få flere medlemmer, og flere medlemmer vil jo logisk fra et kommersiselt perspektiv forhåpentligvis føre til at flere klikker på annonsene.Anonymkode: 3b95d...94fHvordan man opplever hastigheten når man er på farten vil jo variere etter hvor man er, men den laster da ikke så treigt som folk skal ha det til? Skjønner at det går treigt hvis man sitter på banen med Edge, men er man på bussen med 3G så laster jo siden i løpet av et par sekunder bare. Ser ikke problemet.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #14 Skrevet 31. oktober 2015 Ser ikke problemet. Men det gjør jeg og en rekke andre. Anonymkode: 3b95d...94f 6
Fotballflue Skrevet 31. oktober 2015 #15 Skrevet 31. oktober 2015 (endret) jeg syns det går tregere, selv med wiki. Men det jeg syns er dumt, er at man må bla seg frem til det siste innlegget man leste i en tråd, og med min hukommelse, er ikke det alltid så lett. Det blir mye scrolling. Edit: wifi, ikke wiki Endret 31. oktober 2015 av Fotballflue 1
Gjest Honeyblossom Skrevet 31. oktober 2015 #16 Skrevet 31. oktober 2015 Men det gjør jeg og en rekke andre. Anonymkode: 3b95d...94fVanskelig å tilfredstille alle. Men siden oppdatering er så fersk så driver dem fortsatt å tweaker på ting så kanskje det blir bedre for dere etterhvert jeg syns det går tregere, selv med wiki. Men det jeg syns er dumt, er at man må bla seg frem til det siste innlegget man leste i en tråd, og med min hukommelse, er ikke det alltid så lett. Det blir mye scrolling. Ikke nå lenger. De opp rullet nettopp ut en oppdatering som gjør at man kommer til første uleste innlegg i en tråd nå.
Fotballflue Skrevet 31. oktober 2015 #17 Skrevet 31. oktober 2015 Vanskelig å tilfredstille alle. Men siden oppdatering er så fersk så driver dem fortsatt å tweaker på ting så kanskje det blir bedre for dere etterhvert Ikke nå lenger. De opp rullet nettopp ut en oppdatering som gjør at man kommer til første uleste innlegg i en tråd nå. wohoo! Så bra, da er jeg mer fornøyd
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #18 Skrevet 31. oktober 2015 Vanskelig å tilfredstille alle.Nei da, det viktigste er at du er fornøyd. Anonymkode: 3b95d...94f
Gjest Honeyblossom Skrevet 31. oktober 2015 #19 Skrevet 31. oktober 2015 Nei da, det viktigste er at du er fornøyd. Anonymkode: 3b95d...94fJa, det syns jeg også. Godt vi ble enige om noe til slutt da, hvertfall
Wonderbitch Skrevet 31. oktober 2015 #20 Skrevet 31. oktober 2015 Jeg synes det har blitt ganske slitsomt. Ikke sånn "må venne seg til-slitsomt", men som å være vandt til å bruke en ny data med raskt Internett, og så gå tilbake til den stasjonære du kjøpte i 98'- slitsomt. Ting er trege, sidene hopper, og det gjør at jeg ikke gidder å bruke nok tid her til å venne meg til det nye designet, noe som gjør at jeg ikke får oversikt- og det blir enda tregere. Puh. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå