Gå til innhold

Har mye fett(æsj) på magen, må jeg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holde meg helt unna alkohol for å nå målet om en stram kropp? Eller er noen glass vin på lørdagskvelden innafor? Spiser jeg godterier på lørdag, blir det ikke alkohol. Drikker jeg alkohol, blir det ikke godterier. Takk for svar

Anonymkode: 8637a...7a9

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_frisk
Skrevet

For å bli kvitt overflødig fett må du ligge i kaloriunderskudd. Det er ingen grunn til at det ikke skal gå an å få inn noen enheter med alkohol, så lenge du er bevisst på kaloriene i drikken og gjør rom for det i kostholdet. Drikker du f. eks 1 flaske hvitvin på lørdager kan du jo f. eks kutte 100 kcal man-fre for å gjøre plass til denne.

Husk: det er ikke matvarene eller drikkene i seg selv som er problemet. Det er hvor mange kalorier de utgjør sammenlagt. Så det er i grunn veldig enkelt. :)

Skrevet

Du kommer ikke langt bare ved å droppe alkoholen en dag i uka. Spesielt ikke hvis du spiser godteri istedet. Da er du jo like langt. Skal du ned i vekt må du ligge i kaloriunderskudd, slik som "frisk" sier. 

Skrevet

Er jo bare søtt med litt kosemage.

Anonymkode: 998a8...1f4

Skrevet

enkelt: vil du ned så må du ta grep. legg om hele kostholdet. 

er godteri og alkohol viktigere enn å være fornøyd og stolt av hvordan kroppen ser ut? svaret er nok ganske enkelt.

tenk slik, så får du det til. jeg gjorde det, og er 20cm mindre rundt midjen siden feb (og jeg er normalvektig) 

Anonymkode: 67fa0...13f

Skrevet

Du kan spise alt du vil og fortsatt gå ned i vekt. Man kan jo spise bare usunn mat og fortsatt gå ned i vekt så lenge man ikke spiser mer enn man forbrenner.

Man kan jo legge på seg av sunn mat også hvis man spiser for mye,så det er ikke sånn at man må kutte ut noe som helst egentlig.

Det er jo selvsagt andre grunner til at man ikke burde leve på usunn mat ,men du kan fint skeie ut en dag i uka hvis du ikke går over antall kalorier du skal ha.

Anonymkode: 42086...67f

Skrevet

Du kan vel ha en stram kropp og på samme tid ha litt fett på magen. Du vet at fitnessfolka bare er så skraptynne at du kan se magemusklene rundt konkurransetider, sant?

Skrevet

enkelt: vil du ned så må du ta grep. legg om hele kostholdet. 

er godteri og alkohol viktigere enn å være fornøyd og stolt av hvordan kroppen ser ut? svaret er nok ganske enkelt.

tenk slik, så får du det til. jeg gjorde det, og er 20cm mindre rundt midjen siden feb (og jeg er normalvektig) 

Anonymkode: 67fa0...13f

Tja, svaret er nok ikke så enkelt som du fremstiller det.

Det kommer nemlig an på mye mer enn om godteri og alkohol er viktigere enn kropp.

For min del er svaret "ja takk, begge deler".

LITT godteri og alkohol hører naturlig med i mitt liv, av og til. Og jeg lager rom til det i kostholdet mitt. Og det klarer jeg fint, samtidig som jeg i hverdags fokuserer på å holde kostholdet mitt naturlig sunt.

Da går jeg ned i vekt, samtidig som jeg lever normalt og føler meg bra med meg selv.

Jeg kan spise kaloririk middag ute med venner, og ta en dessert og noen øl etterpå, uten å føle at jeg blir missfornøyd med meg selv eller kroppen min etterpå.

Men så synes jeg ikke kosthold er veien til en STRAM kropp, egentlig... Da må det nemlig kombineres med trening.

Trening opplever jeg at strammer opp kroppen min. Kostholdet tar bare vekk kiloene.

Anonymkode: 0fa9d...118

Gjest Runforit
Skrevet

Det er kaloriene inn/ut gjennom uka, månendene og året som avgjør om fettprosenten går ned, ikke om du drikker alkohol eller spiser smågodt.

Og så må en tenke livsstil og valgene en tar over tid. Jeg spiste både smågodt og drakk endel alkohol da jeg var yngre, men det påvirket ikke vekten i det hele tatt for jeg ellers spiste moderate mengder og var aktiv nok til å forbrenne mer enn jeg inntok.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...