Gå til innhold

KrF vil ha dyrere strøm for å betale asylregning

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Folk flest bør tåle en rekke avgiftshopp for å finansiere flyktningkrisen, mener KrF. De går blant annet inn for å sette opp el-avgiften, noe som vil gi omlag 1,2 milliarder mer i statskassa. Dette melder både NRK og Dagen.

Mitt svar til KrF om at "folk flest bør tåle" en rekke avgiftshopp blir et klart og rungende NEI!!!

Endret av NordicViking
  • Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Overhodet ikke.

• Liker 1
Gjest SykkelJenny
Skrevet

Leste dette igår og er helt imot. Vi skal ikke måtte dekke den store ekstrakostnaden det blir med alle disse flyktningene. Stemmer heller for at de skal tas fra bistandsbudsjettet. Det vil jo være langt færre å bruke disse pengene på når så mange flykter fra landet sitt.

Skrevet

Helt greit å øke elavgiften. Det er jo bare minstepensjonister og andre med dårlig råd det går ut over..

*ironi, selvsagt*

• Liker 8
Skrevet

Folk flest bør tåle en rekke avgiftshopp for å finansiere flyktningkrisen, mener KrF. De går blant annet inn for å sette opp el-avgiften, noe som vil gi omlag 1,2 milliarder mer i statskassa. Dette melder både NRK og Dagen.

Mitt svar til KrF om at "folk flest bør tåle" en rekke avgiftshopp blir et klart og rungende NEI!!!

Det høres ut som et ekko av Fredrik Reinfeldt. Ikke noe godt tegn.

Skrevet

Kiss my ass sier jeg bare. For noen apekatter. Visste det kom til å medføre masse dritt å få inn disse flyktningene i landet. 

Gjest Trollkarlen
Skrevet

KrF er jo tilbakestående. Hvorfor i helvete må de økonomisk svakeste i Norge få svi pga flyktningene? KrF burde seriøst få 0% stemmer ved neste valg. Slike forslag viser jo en total mangel på respekt for borgerne i dette landet.

Gjest AnonGangerTo
Skrevet

Kiss my ass sier jeg bare. For noen apekatter. Visste det kom til å medføre masse dritt å få inn disse flyktningene i landet. 

KrF kan kysse ræva mi også men du er altfor snill med å kalle de for apekatter. Strøm er den første av mange poster de ønsker å øke. Vent og se! 

Skrevet

Nå skal strøm-regningene til det norske folket økes, for å få inn mer penger til alle disse "stakkars flyktningene" som kommer. Litt over 400 kroner per familie i gjennomsnitt..

"Me må og blant anna se på drivstoff avgifto" sier lille Tittentei Hareide. Han behøver vel ikke å betale for sitt eget drivstoff (eller andre bil-avgifter) en gang, ettersom han sikkert får privat-sjåfører med luksus-limousin til å kjøre ham overalt. Dekket av staten attpåtil. (fra skattebetalerne altså)

Men hva annet er nytt liksom? Ola Nordmann og Kari Nordmann som selvfølgelig blir tvunget til å betale alle kostnadene på grunn av politikernes  fullstendige dumskap og idioti. Tidligere i høst kunne vi lese i flere nettaviser om nye medisiner mot kreft som Norge viss nok ikke "har råd" til kjøpe inn. Dette er jo alt for dyrt, må vite. Dette er tydeligvis ikke å berge menneskeliv som befinner seg akutt krise det der altså? Nei, dette gjelder jo utelukkende livene til helt vanlige nordmenn, så dette er det vel ikke så fryktelig nøye med....

Anonymkode: bd739...a1f

• Liker 3
Skrevet

Sier som jeg sa i et annet innlegg her inne

Det ikke mange forstår er at det er mannen i gata, og helst de med minst inntekt som må betale regninga. Dyrere strøm, dyrere diesel osv.

I går ønsket krf og venstre at trygdede skulle dekke regninga. Fra neste år har denne gruppen som fra før har blitt fratatt 15% av trygden sin hvis de er gifte eller samboere, blitt lovet 90% istedet for 85. Nå ønsket altså krf og venste å vente med dette og heller spytte de pengene inn i å finansiere flyktning strømmen. 
Når reporter spurte hvorfor de ønsket å la pensjonistene betale regninga, hadde de ikke noe svar på det. 

Anonymkode: e71f3...205

• Liker 2
Gjest Gjest_frisk
Skrevet

Dette håper jeg virkelig ikke går gjennom. Å skru opp prisene på tjenester som alle må ha vil jo bare ramme de som allerede har dårlig råd. Som student blir jeg nesten nervøs av å høre om dette.

• Liker 4
Skrevet

"Me må og blant anna se på drivstoff avgifto" sier lille Tittentei Hareide. Han behøver vel ikke å betale for sitt eget drivstoff (eller andre bil-avgifter) en gang, ettersom han sikkert får privat-sjåfører med luksus-limousin til å kjøre ham overalt. Dekket av staten attpåtil. (fra skattebetalerne altså)

Ikke noe problem. Bare MDG får det som de vil blir det ikke så mye bilkjøring uansett..

Skrevet

Krf prøver stadig å vinne konkurransen ''hvem kan komme med det dummeste forslaget i landet'', men har MDG som en sterk motstander.

Men det var jo som forventet. Da vi, smarte mennesker, advarte mot denne galskapen av en politikk Krf driver med og presser på oss som ''støtte''parti, ble vi ikke tatt seriøst. Nå som det viser seg at vi hadde rett om konsekvensene, blir det plutselig ''dugnad'', ''alle skal betale'', ''alle må tåle det ene og det andre'', osv. 

• Liker 4
Skrevet

Forslaget fra KRF er provosende. Strøm er en av ytterst får ting et menneske ikke kan velge å ikke benytte seg av. Alle trenger strøm, og ingen kan velge å ikke betale for det. I realiteten er dette derfor en tvangsavgift abslutt alle må betale, uansett inntekt. En tvangsavgift man må betale for å finansiere bolig og livsopphold for velferdsturister. Det er helt vanvittig. Hva med asylprofitørene som tjener millioner på millioner på asylindustrien?

Anonymkode: 5370a...9b0

• Liker 5
Skrevet

Forslaget fra KRF er provosende. Strøm er en av ytterst får ting et menneske ikke kan velge å ikke benytte seg av. Alle trenger strøm, og ingen kan velge å ikke betale for det. I realiteten er dette derfor en tvangsavgift abslutt alle må betale, uansett inntekt. En tvangsavgift man må betale for å finansiere bolig og livsopphold for velferdsturister. Det er helt vanvittig. Hva med asylprofitørene som tjener millioner på millioner på asylindustrien?

Anonymkode: 5370a...9b0

Ja, for de som ikke har vedfyring eller annen oppvarminsmulighet enn strøm.

Og allerede fra før er det mange minstepensjonister som fryser om vintrene fordi de ikke  har råd til å bruke nok strøm til å holde varmen

Anonymkode: ca89a...b3a

• Liker 3
Skrevet

Dette håper jeg virkelig ikke går gjennom. Å skru opp prisene på tjenester som alle må ha vil jo bare ramme de som allerede har dårlig råd. Som student blir jeg nesten nervøs av å høre om dette.

Jeg håper statsminister Erna Solberg setter foten ned og i klare ordelag forteller KrF og andre partier at hun ikke vil akseptere noe "bullshit" når det gjelder hvordan man skal betale for strømmen av asylsøkere til landet. Regjeringen bør ikke finne seg i å bli tvunget av Stortinget til å akseptere noe de ikke vil stå inne for, og Erna bør advare KrF og de andre partiene om at de må være forberedt på å ta over styret av landet selv dersom de går for langt. Jeg kan ikke se for meg at verken Hareide eller Skei Grande vil felle regjeringen og sørge for at Støre blir ny statsminister.

Skrevet

KrF kan kysse ræva mi også men du er altfor snill med å kalle de for apekatter. Strøm er den første av mange poster de ønsker å øke. Vent og se! 

Ja, KrF foreslår også å øke avgiftene på biler, alkohol, bensin og flyreiser (Ifølge Aftenposten). 

Skrevet

Leste dette igår og er helt imot. Vi skal ikke måtte dekke den store ekstrakostnaden det blir med alle disse flyktningene. Stemmer heller for at de skal tas fra bistandsbudsjettet. Det vil jo være langt færre å bruke disse pengene på når så mange flykter fra landet sitt.

Enig med SykkelJenny, tar vi fra bistandspengene som Danmark for å dekke utgiftene her i landet, vil flere skjønne økonomi.

Anonymkode: 074c3...01a

Skrevet

Hvordan kan man være FOR å ta imot alle disse samtidig som man er IMOT avgifter for å finansiere det? Tror dere det er gratis å ha folk på trygd?

Anonymkode: e4c75...a62

Skrevet

Ja, KrF foreslår også å øke avgiftene på biler, alkohol, bensin og flyreiser (Ifølge Aftenposten). 

Så KrF ønsker færre fattige på flyene og i køene på veiene. Er man asylbaron så ler man hele veien til banken. Tjener grovt på skattebetalernes regning. De fattige tar regningen! Er man rik så stemmer man KrF!

Anonymkode: 0e243...9b0

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...