AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #1 Skrevet 29. oktober 2015 Hei, har fått meg ny jobb, men har utleggstrekk på ene lønna.jeg vil ikke at dette skal bli noe problem på neste jobb så hva gjør jeg da? har totalt 3 jobber å trekk på alle, det er snakk om skatt. hva skal jeg gjøre for å ikke få problemer på nyjobben med slikt? Anonymkode: edcd9...a9d
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2015 #2 Skrevet 29. oktober 2015 Du kan jo betale ned det du faktisk skylder? Anonymkode: 3430d...b01 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2015 #3 Skrevet 31. oktober 2015 syns du skal kontakte kemner å spørre om egen avtale istedefor å få trekk i lønn hos ny arbeidsgiver. for klart reagerer arbgiver når de blir pålagt å trekke for noe uoppgjort. Anonymkode: edcd9...a9d 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #4 Skrevet 1. november 2015 syns du skal kontakte kemner å spørre om egen avtale istedefor å få trekk i lønn hos ny arbeidsgiver. for klart reagerer arbgiver når de blir pålagt å trekke for noe uoppgjort.Anonymkode: edcd9...a9dDette er det eneste riktiger å gjøre.Kreditor må søke om trekk på nytt fra ny arbeodsgiver,så det er best å komme de i forkjøpet.Dette er sjeldent et problem så lenge man holder seg til avtale. Anonymkode: 911f0...0ed
AnonymBruker Skrevet 1. november 2015 #5 Skrevet 1. november 2015 men tror dere kemneren vil godta at jeg spør om å få betale en fast sum, er så redd og flau hvis den nye sjefen min finner utav dette å jeg får utleggstrekk...ts Anonymkode: edcd9...a9d
AnonymBruker Skrevet 2. november 2015 #6 Skrevet 2. november 2015 men tror dere kemneren vil godta at jeg spør om å få betale en fast sum, er så redd og flau hvis den nye sjefen min finner utav dette å jeg får utleggstrekk...tsAnonymkode: edcd9...a9dNei, det vil ikke Namsmann gå med på. Eller rettere - kreditorene kommer ikke til å gå med på en slik avtale. Du har jo allerede vist at du ikke er til å stole på siden du har misligholdt gjelden din over lang tid og dermed fått utleggstrekk, og ved utleggstrekk er kreditorene garantert at du nedbetaler gjelden din.Du har plikt til å varsle Namsmann om ny arbeidsgiver og endring i inntekt. Da vil Namsmann regne ut nytt utleggstrekk, og ta kontakt med ny arbeidsgiver vedr oppstart av utleggstrekket. Ja, skjønner at du syns det er flaut, men du har jo lagt opp til dette selv. For øvrig har de fleste lønnsansvarlige vært borti ansatte med utleggstrekk opptil flere ganger, med mindre de kun har jobbet i svært små bedrifter, og vil ikke tenke spesielt mye over det. Anonymkode: 5a50c...fa4
AnonymBruker Skrevet 3. november 2015 #7 Skrevet 3. november 2015 Trådstarter sier det dreier seg om skatt, da er det kemneren som har besluttet trekket. Namsmann og kreditorer har altså ingenting med saken å gjøre. Kreditor er i dette tilfellet staten.Du kan kontakte kemneren og forsøke å inngå en avtale med dem, men det tror jeg er nesten helt umulig. Staten er den hardeste kreditoren å ha! Anonymkode: 0cb08...e9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå