Gå til innhold

Vaskemaskin boligsalg

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpt bolig hvor det var en vaskemaskin. Ikke interessert i å overta denne. Står ikke i prospektet at den følger med eller ikke. 

Følger vaskemaskin vanligvis med når man kjøper bolig?  

Anonymkode: 63eb2...56a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lady Mondegreen

Hvitevarer medfølger dersom ikke annet er spesifisert i salgsoppgaven, men det kan jo hende selger er villig til å ta den med seg når hun/han først er i gang med flytteprosessen. Spør! 

Oppdatering: Jeg beklager at jeg gav feil informasjon! Mis(s)Understood har helt rett. (Til mitt forsvar var det en periode for noen år siden slik at vaskemaskin og tørketrommel også fulgte med, men jeg tok rett og slett bare feil nå.)

Endret av Lady Mondegreen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med mindre det er spesifisert at den ikke følger med så følger den med. Vil ikke selgerne ha den kan du lett gi den bort på finn.

Anonymkode: bfe35...1cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange misforståelser ute.

Dette er listen over hva som følger hus/leilighet dersom ikke annet er oppgitt i prospektet eler er avtalt.

Vaskemaskin er ikke definert som hvitevare i kjøkken.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitevarer på kjøkken har fulgt med etter at det ble vanlig med innbygde hvitevarer. Hvitevarer på bad har aldri fulgt med med boligkjøp med mindre selger har spesifisert at de gjør det i salgsprospektet. 

Ønsker du ikke å overta vaskemaskinen gir du beskjed på kontraktsmøtet om at vaskemaskinen skal ut før du overtar boligen. Er selger vrien på dette, kan du legge vaskemaskinen ut på gis bort på finn.no, fungerer den vil den nok raskt bli hentet. 

Anonymkode: c4c3d...dca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady Mondegreen

Hvitevarer på bad har aldri fulgt med med boligkjøp med mindre selger har spesifisert at de gjør det i salgsprospektet. 

Anonymkode: c4c3d...dca

Det ser ut til at de fulgte med en veldig kort periode for noen år siden: http://e24.no/privat/eiendom/bolig/vaskemaskinen-foelger-ikke-boligkjoepet/10024784

(Men jeg innrømmer glatt at jeg tok feil, så det skal ikke stå på det. :P)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...