monja Skrevet 28. september 2004 #1 Skrevet 28. september 2004 Vi fikk høre at vi burde koke flaskene til gutten vår de første 2 - 3 ukene, men hvor lenge koker du dem? Han blir 3 uker på torsdag og det hadde vært en lettelse å slippe å koke flasker 2 til 3 ganger om dagen :-?
lille mor Skrevet 28. september 2004 #2 Skrevet 28. september 2004 Jeg kokte flasker og sutter til de var ca tre mnd. Men jeg ammet da, så det var jo ikke så mye koking på meg.
alisia4 Skrevet 28. september 2004 #3 Skrevet 28. september 2004 Jeg kokte flasker til gutten var ca 10 mnd. Men jeg kokte flaskene to ganger jeg da. Kjøp flere flasker, så slipper du å koke dem så ofte.
vimse dokka Skrevet 28. september 2004 #4 Skrevet 28. september 2004 Jeg kokte flaskene til ho var 8 mnd ca.Men ho begynte ikke med flaske før hun nermet seg 6mnd da.Men smokkene fra melke flasker kokte jeg nesten helt til hun nermet seg året.Fordi jeg syntes ikke di ble rene.(jeg kokte ikke alle da :oops: )
Cilla Skrevet 28. september 2004 #5 Skrevet 28. september 2004 Jeg kokte flasker til hun var 5 mnd, men jeg brukte veldig sjelden flasker, bare til vann.
Cilla Skrevet 28. september 2004 #6 Skrevet 28. september 2004 Ville ihvertfall kokt til babyen var 3-4 måneder.
Elle Melle Skrevet 28. september 2004 #7 Skrevet 28. september 2004 Hva med å kjøpe en slik strilisator til å bruke i microen? Helle i vann, putte inn flasker, lukke igjen, og kjøre det hele i 8 minutter. Det er vel enklere enn å koke? (Har ikke forsøkt selv riktignok, men det virker praktisk!)
14062003 Skrevet 28. september 2004 #8 Skrevet 28. september 2004 Jeg har fått beskjed om at alt skal steriliseres før hvert bruk inntil babyen er 6 mnd. Jeg anbefaler deg å kjøpe en sånn sterilisator. Koster et par hundrelapper og sparer deg sinnsykt mye arbeid! Vi kokte flasker og pumpe og sånt før, det tok en evighet. Nå tar det 4 minutter i microen (pluss vaskingen av utstyret først da). Noen sier utstyret skal kokes i 3 minutter, andre i 10 minutter. Vi kokte det i ca. 5.
Gjest Tex Skrevet 28. september 2004 #9 Skrevet 28. september 2004 Med førstemann kokte jeg flaskene i to tre måneder. Til andremann...... Enkelte ting gidder man ikke med andremann og ikke skjønner man at man gadd til førstemann
Brunhilde Skrevet 28. september 2004 #10 Skrevet 28. september 2004 Jeg hadde gitt blaffen i hele kokingen og kjørt flaskene i oppvaksmaskinen (alene). Tror det ungene ikke får i seg ofte er farligere enn det de får! Immunforsvaret bygges ikke opp av ikke noe.
Gjest Diddl Skrevet 28. september 2004 #11 Skrevet 28. september 2004 Jeg hadde gitt blaffen i hele kokingen og kjørt flaskene i oppvaksmaskinen (alene). Tror det ungene ikke får i seg ofte er farligere enn det de får! Immunforsvaret bygges ikke opp av ikke noe. Kjører du en maskin med BARE flasker da? Det må jo bli veldig dyrt i lengden!!
Brunhilde Skrevet 28. september 2004 #12 Skrevet 28. september 2004 Kjører du en maskin med BARE flasker da? Det må jo bli veldig dyrt i lengden!! Dyrere enn å koke opp en gryte med BARE flasker på komfyren, mener du? Tror det kommer ut på sånn omtrent det samme, jeg. (Og nei, jeg har ikke så små barn - men, ja, jeg ville nok gjort det!)
Letti Skrevet 28. september 2004 #13 Skrevet 28. september 2004 Har mitt tredje flaskebarn, som nå er fire mnd og det er kun nye flasker som blir kokt her i huset. Og smokkene selvfølgelig. Her går alt i oppvaskemaskinen, men alt blir skylt før det blir satt inn. Og ingen av mine unger er blitt syke av det. Minstemann fikk sopp i munnen i sommer og da kokte vi alt av smokker og alt som var i munnen, men ikke nå lenger.
Gjest Tex Skrevet 28. september 2004 #14 Skrevet 28. september 2004 Barn som har søsken få rofte i seg bakterier andre steder fra også, fex storebrors fingre inn i munnen, slik at det å koke flasker blir helt latterlig når du sammenligner.... Men jeg ville kokt alle nye smokker.
Gjest Anonymous Skrevet 28. september 2004 #15 Skrevet 28. september 2004 Med førstemann kokte jeg flaskene i to tre måneder. Til andremann...... Enkelte ting gidder man ikke med andremann og ikke skjønner man at man gadd til førstemann Jeg gjorde ikke dette med mitt barn som er mitt første engang jeg, syns det virker litt overhysterisk. Jeg vasket flaskene godt og kokte nye flasker og smokker.
Gjest Anonymous Skrevet 28. september 2004 #16 Skrevet 28. september 2004 Bør man koke puppen også? Sorry.. kunne ikke dy meg. Det blir jo litt bakterier inni en svett ammebh også...
Elle Melle Skrevet 29. september 2004 #17 Skrevet 29. september 2004 Men HVORFOR driver man og koker da, hvis det ikke er noen vits? Er det for sikkerhets skyld, i tilfellet det skulle være en ekstra slem basill som er ute og går, eller finnes det alltid slemme bakterier der som man skal unngå? Jeg husker når når en liten gutt jeg er fadder til var baby og plutselig måtte begynne med flaske. Han fikk noe så skrekkelig diare, og jeg tror det tok nærmere 14 dager før han var bedre. Det var noe fryktelig mas med å fore ham med risavkok og næringsstoffer fra apoteket og det ene med det andre. Jeg tror jeg hadde gjot mye for å unngå å havne i akkurat den situasjonen... På den andre siden, så kan jeg ikke huske at noen kokte narresmokker før i tiden, bare flaskene, og da er man jo forsåvidt like langt?
monja Skrevet 29. september 2004 Forfatter #18 Skrevet 29. september 2004 Sånn som det er nå koker vi flasker to ganger om dagen, og det er ikke det at vi har få flasker. Men noen brukes til gutten, andre brukes til å oppbevare kokt vann til MME på og andre igjen brukes til å ha MM på. Det er jammen litt ekstraarbeid å ha flaskebarn. Hvor mange flasker får man i en sånn sterilisator?
mari Skrevet 29. september 2004 #19 Skrevet 29. september 2004 nå er det sånn at bakterier utvikler seg fortere i rester av mme, men de fleste bakterier dør hvis de går i oppvaskmaskinen på 65 grader. Nå har ikke jeg flaske barn (det nektet de) men hadde en venninne som ga mormelk på flaske til gutten var over året og hun var overlykkelig for den sterilisatoren. Det eneste problemet er at den bare passer til den type flaske den er laget for tror jeg... Så gjør det du føler er best, kok eller oppvasksmaskin er nok like bra tror jeg..
Kaktus Skrevet 29. september 2004 #20 Skrevet 29. september 2004 Gutten min er 3,5 måned, og her koker vi flaskene før bruk - føler at de blir ordentlig rene da og at alle melkerester og såperester blir borte. Men vi har fått låne en sterilisator av en venninne, og uten den hadde jeg nok gitt meg før ja. Det er en Philips-sterilisator som passer for alle flasker og tar 8 flasker tror jeg. Kjører den 1-2 ganger om dagen, og den bruker 5 min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå